(Relatief) pijnloos bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door bolkje, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook vrij pijnloos bevallen....

In de ochtend begonnen de weeën die ik als krampen heb ervaren eigenlijk. Mijn man pas om twee ingelicht dat hij wel eens papa kon worden die dag maar dat hij alle tijd had om zijn werk af te maken hihi. Om vier uur een berichtje gestuurd dat hij wel thuis mocht komen haha. Toen hij thuis kwam had ik een weeenstorm maar nog steeds redelijk vrolijk en aanspreekbaar. Man heeft aangedrongen om te bellen naar vk. Ik wilde wachten. Een uurtje zitten kibbelen en hij heeft nog rustig de frietpan aan gehad. Om zes uur toch vk gebeld, had dus al 6,5 cm ontsluiting. Terwijl ik het idee had dat ik net onderweg was en nog wel ff te gaan had. De vk keek ook wel ff vreemd op.

De laatst 2 cm vond ik minder prettig maar al met al is het meegevallen. De vk zei achteraf wel dat ik een vrij hoge pijngrens had.

Twee weken na de bevalling zat ik al op mijn paard...

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier weinig pijn gehad.
    Heb aan zwangerschapsyoga gedaan.
    Ben normaal een stresskip maar was zo kalm als het maar niet kon.
    Had er veel vertrouwen in en keek er helemaal niet tegenop.

Moet wel zeggen dat mijn mannetje maar 2575 woog en ik ben in nog geen 6 uur bevallen. Vliezen braken, direct weeën en die waren goed op te vangen. Heb het eerste uur bedje en wiegje opgemaakt :D

3. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0

Wauw wat een mooie ondertekst heb jij zeg

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn eerste bevalling was hels na 15 uur een ruggenprik, bij 2 cm vliezen gebroken weeenstorm, weeen kwamen niet regelmatig genoeg , weeenopwekkers alleen maar wee achter wee gehad. Na 26 uur bevallen na 10 minuten persen.

Nu:

Haptonomie cursus vanaf week 20, hypnobirthing cd en boek ga ik doorlezen vanaf week 25. Badbevalling en vriend weet nu wat die wel en niet moet doen heel verschil en hoop dat het ook veel verschil mag gaan maken :)

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik was super relaxed en ontspannen en dacht dat wel Es' ff te gaan doen! Dacht ook dat veel vrouwen zich aanstelden 😊....

Ben ik daar even van thuis gekomen! Ik werd ingeleid en kwam in een weeenstorm van 5 uur met vanaf t begin persdrang....vre-ze-lijk !! Ik wilde ermee stoppen dacht echt dat ik t niet zou redden ..

Toen kreeg ik n pijnpompje dat was heeeeeeeeerlijk!!!

Ik heb t zo onderschat ook t herstellen weer. Nee hier heeft t niets gedaan aan minder pijn tijdens de bevalling t.

Deel Deze Pagina