douchen na verwijderen moedervlek?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintjen, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjen

kleintjen Lid

15 sep 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb twee dagen geleden een moedervlek weggehaald op mijn buik (was best een grote moedervlek dus heb nu ook een wondje met hechtingen van zo'n 4 centimeter (?) schat ik)
    De arts heeft het me wel gezegd maar ik ben het denk ik vergeten door de spanningen....
    Mag je nu wel of niet douchen? De pleister is er zeg maar af, die mocht ik vandaag eraf halen. Maar er zitten dus nu nog vier hechtingspleisters op, die moest ik laten zitten tot de controle volgende week.
    In bad mocht ik niet, zwemmen ook niet, maar hoe zit het met douchen? Ik geloof dat dit wel mocht.... maar ik twijfel dus heel erg!
    En aangezien ik het wel goed wil laten genezen met een 'mooi litteken'....
    Internet geeft vanalles aan dus dat weet ik ook niet precies..

Iemand die het weet?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Meestal zeggen ze na 3 dagen. Misschien toch even weer voor tijdelijk afdekken met een afsluitende pleister?

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb er zo'n +10 laten verwijderen, dus ik ben bijna een expert in moedervlekken :p
    Douchen kan hoor, maar ga er niet overheen met een washandje. Geen zeep op de wond, niet te lang water overheen laten lopen. Drogen door zachtjes deppen, of gewoon op laten drogen. Succes!

4. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Douchen met de pleister erop, niet te lang. Na douchen de pleister eraf, droogdeppen en een droge pleister erop. Voor het mooiste resultaat mag je minimaal 1 jaar het litteken niet blootstellen aan de zon of zonnebank. Dus ga je de zon in, badpak aan of pleister erop!
    Succes!

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

+1 daarbij moet je de hechtpleisters inderdaad laten zitten, die haalt de arts er zelf af of hij besluit ze erop te laten zitten en ze er vanzelf af te laten komen!

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ooh hoe was het om dat weg te laten halen???

ik heb er een heleboel op mijn rug en ook een paar die er echt niet uit zien die wil ik ook weg laten halen maar durf niet zo goed......
    ben echt een chicken wat betreft dokters enzo hahaha

7. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik vond het enorm meevallen, de verdovingsspuiten zijn het ergste. Als je verder een mooie genezing hebt zie je er niks meer van!

8. kleintjen

kleintjen Lid

15 sep 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja! precies wat pumbaa zegt: de verdovingsspuit is het ergste, die vond ik overigens érg gemeen. Daarna voel je er niks meer van!

Ik ben gisteren een drankje gaan doen met vriendinnen in de stad, maar dat was helaas een minder goed plan.. mensen die tegen je aanstootte, als je even met de muziek mee wil bewegen voelde ik mijn hechtingen.

Kan helaas door de hechtingspleisters niet zien of er nu een hechting los is oid maar ik heb het idee dat mijn litteken er misschien onder heeft geleden.. :(

Deel Deze Pagina