relatieprobleem

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje, 26 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Is die andere vrouw oorzaak of gevolg?
    Misschien voelt hij met jullie tweede kindje zo'n grote verantwoordelijkheid dat hij weg wil en gebruikt hij die andere vrouw als uitvlucht. Hij loopt weg. Waarschijnlijk wordt hij door jullie gezinnetje geconfronteerd met zijn eigen verleden en kan hij dat nog niet aan. Het is leuker om in een nieuw avontuurtje te springen, dan is hij een stoere vent (denkt ie), dan in therapie te moeten (want dan voelt hij zich wellicht een lozer).
    Uiteindelijk zal hij zich realiseren dat hij nu faalt als vader, net als zijn eigen ouders blijkbaar hebben gefaald in het geven van een goede jeugd voor hem.
    Je hebt een openingetje omdat hij zich realiseert dat zijn jeugd effect op hem heeft. Maar ga jij vooral verder met je eigen leven. Bouw je leven op zonder hem, ga je eigen weg. Wacht niet op hem, je weet nooit hoe lang het duurt voor hij tot inkeer komt, misschien pas als oude man. En als hij moeite heeft met het nemen van de veranwoordelijkheid voor een gezin kan het schelen als hij ziet dat jij en de kinderen het ook redden zonder hem. Wat je vervolgens aan zo'n man hebt weet ik niet, maar ik kan me (te goed) invoelen hoe het is om je (onverstandige) relatie in stand te willen houden...
    Sterkte, meid! Hij heeft een wel heel erg slecht moment gekozen, daar mag je best boos over zijn.

Aan de andere kant, misschien zit ik er wel helemaal naast, want ik ken hem niet.

2. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Agatha, grotendeels klopt het wat je schrijft en je hebt gelijk in dat ik verder moet, maar voor nu heb ik tegen hem gezegd dat ik er wel aan wil werken en hoe lang dat gaat duren en hoe lang ik dit vol hou... de tijd zal het leren.

Hij is wel bereid om aan zijn verleden te werken en misschien als hij alles weer wat helderde ziet komt er misschien weer ruimte voor gevoelens voor mij.

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

hoi hoi,

Is dit de eerste keer dat hij zo doet of heeft hij dat in het verleden wel vaker gedaan?
    Lijkt misschien een domme vraag maar ik heb het eerder gehoord over iemand.
    1 keer in de paar jaar doet hij dan zo afstandelijk maar telkens komen ze weer bij elkaar terug

4. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    butterfly- nee, dit komt bij als donderslag bij heldere hemel :( daarom heb ik het er zo vreselijk moeilijk mee.

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    weet je of hij je op dit moment ook mist of heb je helemaal geen contact nu ff met hem?

6. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    tweety- We hebben op het moment weinig tot niks geen contact, ik wil hem ook zo veel mogelijk met rust laten zodat hij zijn gedachten een beetje op orde krijgt.
    De contacten die we hebben zijn voor mijn gevoel heel tegenstrijdig, hij geeft me wel een knuffel en een kus op mijn voorhoofd als hij weggaat, maar waarom hij dat doet weet ik niet.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hij doet dat omdat hij geen keuze durft of wil maken. Ik denk dat de keuze bij jou ligt. geef hem een ultimatum, tja je kunt niet blijven wachten.

8. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    pfff wat zit jij in een kl*te situatie zeg!!

moeilijk... Want verliefd worden op een ander kan in de beste relatie's voorkomen maar hangt er vanaf wat je met die gevoelens doet..

Aan de ene kant denk ik, geef hem een week om zijn gedachten op een rij te krijgen en vraag hem dan naar zijn keuze..
    Aan de andere kant denk ik weer... Je gaat toch niet wachten tot hij zijn keuze heeft gemaakt?? (ben dan een doemdenker en zie dan gelijk situatie's voor me van een man die dan eerst wat met het gevoel doet voor de andere vrouw, het tegenvalt en dan toch voor zijn "eigen" vrouwtje kiest)

Wat je ook doet... volg je gevoel maar luister naar je verstand

liefs,

9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Confronteer hem er mee dat hij wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid en hij zo net zo'n slechte ouder is als zijn eigen ouders. En dat die andere vrouw daar niets mee te maken heeft, zij is gewoon een extuustruus.
    Het gaat waarschijnlijk niet over jou (of hij wel van jou houdt of niet), maar of hij de verantwoordelijkheid durft te nemen voor een gezin. Zeg hem dat hij een slapjanus / lozer is als hij jullie nu in de steek laat.
    Ga niet in de slachtofferrol zitten bij hem maar wijs hem op zijn verantwoordelijkheid.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Tuurlijk mag je eerlijk zijn.
    Ik denk dat t iets anders overkomt dan ik het bedoel. Als het echt niet gaat ga je natuurlijk uit elkaar, als je kinderen in een kl*te relatie op moeten groeien is ook niet goed voor ze.
    Maar mijn vent zal er alles aan doen om problemen op te lossen en dus zeker niet voor n stomme verliefdheid naar n andere vrouw rennen.

11. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Pfff wat vervelend zeg en druk ik het nog zachtjes uit. Ik begrijp dat hij nu even niet bij jouw woont? Ben je niet bang dat hij nu naar die andere vrouw gaat? Ik zou hem duidelijk maken je hebt even de tijd om na te denken maar als je de andere vrouw opzoek kan je vergoed vertrekken. Ik snap het sowieso niet, je hebt net 2 maanden samen een kind erbij en dat je kop naar andere vrouwen staat.

Dikke knuffel en houd je sterk he

12. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Hoi lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
    Ik heb voor mijzelf besloten om het even te laten rusten. Het gaat nu op en af, ik heb iets van de huisarts gekregen waar ik wat rustiger van wordt, maar die gebruik ik alleen s'avonds om in ieder geval s'nachts te slapen.

13. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Heel bang...

14. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Hoi meiden,

Hij heeft de knoop doorgehakt en wil niet verder :cry:
    nu moeten we alles in orde maken voor kids enz....

15. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    pfff jeetje zeg wat erg :(

is hij nu bij die andere vrouw?

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Nou, ja zeg. Dat heeft ie dan ook snel beslist.
    Ik zie dat je een kleintje hebt van 2,5 maand. Ik snap je man niet, een kindje maak je met zijn 2, hoe kan hij zoiets doen? Nu kan het zo zijn dat toen nog alles koek en ei was en dat hij later met zijn probleem kwam, als dat het geval is vind ik dat hij wel heel snel de boel op geeft en zijn keuzes maakt.

Heel veel sterkte in ieder geval in deze rotte periode.

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jee loesje... dat is echt verrot!
    Hij is wel snel met zijn besluit zeg...?¿? Heeft dit al langer voor hem gespeeld of weet je dat niet? Ik hoop in ieder geval voor jou en de kinderen dat alles op 'vriendschappelijke voet' geregeld kan worden. Knuffel voor jou!!!

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hoi Loesje,

Wat een klotesituatie zeg!

Ik wilde gaan vertellen dat ik dit (jaren geleden voordat we een kind hadden) ook een keer heb meegemaakt en dat dit - na urenlange praatsessies - is goedgekomen.

Maar nu lees ik dat hij er dus mee wil stoppen... ??? Ik snap daar eigenlijk helemaal niets van. Natuurlijk kan je wel eens in de war zijn. En natuurlijk kan je verliefd worden op een ander. Maar als je een goede relatie hebt, moet je dat niet zomaar opgeven. En als er kinderen in het spel zijn, moet je helemaal je verantwoordelijkheid nemen.

Ik wil je allereerst heel erg veel sterkte wensen! Ik hoop dat je steun hebt om je heen, want dit is wel erg heftig, helemaal vlak na de geboorte van je zoontje.

En wat betreft je vriend: is er niet iemand die met hem kan gaan praten? Iemand die hem erop kan wijzen dat het een vader niet waardig is om zomaar binnen een paar dagen zijn gezin in de steek te laten?

Nou, ik houd maar op, want ik word hier heel erg kwaad van.

Heel veel sterkte

en

Knuffel!

19. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Dag, Loesje,
    Wat vreselijk voor je zeg, vooral op dit moment! Met je kleine ukkepukkie en je eigen herstel van je bevalling en zwangerschap kun je dit nu niet gebruiken. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je mensen in je omgeving hebt die je steunen.

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    he meid,

wat verschrikkelijk dat ie zijn beslissing heeft gemaakt wat niet positief is voor jou. hoop dat je snel alles weer op een rijtje hebt. veel sterkte.

knuff.

Deel Deze Pagina