Heel herkenbaar, maar als de kleine eenmaal geboren is, wordt het 3x zo erg! Bereid je daar maar vast op voor! Hier een hele goede band met mijn moeder, dus kon en kan veel van haar hebben. Hoewel er natuurlijk ook irritaties zijn hoor. Maar mijn ouders zijn een hele goede steun voor mij tijdens de 2 zwangerschappen geweest en nog steeds. Schoonouders daarintegen denken voornamelijk aan zichzelf. Schoonmoeder vond dat ik mijn kind, 2 weken oud, moest loslaten omdat het "niet mijn bezit is, maar even op mag passen totdat het volwassen is". Toen ik 20 weken zwanger was van de 1e waren er al ruzies wie wanneer ging oppassen als ik weer ging werken... Momenteel is de band tussen mij en schoonmoeder helemaal onder het vriespunt beland door omstandigheden en heb ik geen contact meer met haar. Maar alles verandert nog meer als de kleine er is, mochten er nu al irritaties zijn, bespreek die dan met je moeder. Anders loopt het na de bevalling uit de hand door hormonen en emoties... Succes meid!
Amen! Kan me daar nu ook al druk om maken. bij mijn eerste heb ik veel rekening gehouden met anders. Met het gevolg dat ik veel kraamvisite had, tot 5 mnd na geboorte. We hebben de adreslijsr vd kaartjes nu drastisch ingekort, en ganu veel meer rekening houden met mezelf en mijn gezin!