Relatietherapie, iemand ervaring hiermee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sisa, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mijn topictitel is duidelijk lijkt me ;)

Vrienden van ons zitten in een mega-relatiedip en het is 'buigen of barsten'.
    Zij wil alles proberen, ook therapie, hij weet niet of dit zin heeft, vind het maar 'onzin' en zweverig gedoe.

Heb er zelf geen ervaring mee en ken ook niemand die dit heeft gedaan maar misschien jullie wel, of iemand die je kent?
    Je leest er vaak over dat het heeft geholpen namelijk maar als iemand het persoonlijk heeft ervaren is dat natuurlijk nog fijner om te weten.

Ben benieuwd, alvast bedankt :)

2. tulip

tulip Niet meer actief

niet ik persoonlijk, maar wel iemand die heel dicht bij ons stond en hoorden zo alle in's en out's. Zij heeft het hele therapie gebeuren als heel prettig ervaren. Gewoon je hart kunnen luchten, maar wel iemand erbij die dan even in kan grijpen mocht je continue in dezelfde valkuilen vallen. Voor haar heeft het ook duidelijk andere inzichten gegeven.

Helaas mocht het niet baten, de man waar zij toen mee was had buiten de relatie nog andere problemen, waar hij niet tegenop kon en zij haar 2 kinderen niet aan wilde blijven blootstellen.
    Inmiddels heeft ze een andere partner en door de relatietherapie heeft ze wel veel dingen geleerd die nu goed van pas komen.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dank je ;)

Nog iemand misschien?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

vrienden van ons zijn ook in relatietherapie gegaan. ik weet niet precies hoe en wat. af en toe moestten ze ook apart. ze zijn iig nog wel bij elkaar

5. Babbs

Babbs Niet meer actief

Even off topic en om het luchtig te houden; iedereen heeft het over een 'ander'. Begrijp het wel hoor, lijkt me ook best persoonlijk om je ervaringen te delen.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

:(:(:( nou ja....... hebben we ook al helderziende op t forum;) en al was het zo zou ik daar nooit deze opmerking over maken. waarschijnlijk heeft de topicstarter het dan al lastig genoeg. wat kan jij dat nou bommen of het wel of niet voor haarzelf is. ze vraagt om ervaringen. niet om eikelige opmerkingen:x

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik snap dit niet zo goed. Ik kan niet voor ts en eefke spreken en vind dit ook helemaal niet belangrijk. In mijn geval gaat het om iemand die heel dichtbij ons staat en dat was al moeilijk genoeg met een vent aan de drank en 2 kleine kids. Dat ben ik duidelijk niet, ben al vanaf mn 15e met deze man en heb helaas nog geen 2 kindjes.

Maar vraag mij wel af wat je met deze opmerking wilde bereiken. Als ik het zelf zou zijn zou ik dat wel zeggen, want dan kon ik ts haar vrienden ws nog beter helpen.

8. Babbs

Babbs Niet meer actief

#8 Babbs, 28 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2012
    Het viel me alleen op...sorry hoor...bedoel er ook niets mee...wil niemand aanvallen. Maar ik kan me voorstellen dat mensen dit moeilijk vinden om op een forum met anderen te delen. Ik dan doel ik niet op ts, maar op de reacties van mensen die het zelf hebben meegemaakt. Ik snap jullie felle reacties niet. Heb ook geen zin in discussie, dus dit is het laatste wat ik er over wil schrijven en verlaat dit topic dan ook snel. Ik wens ts sterkte met het helpen van haar vrienden.

Deel Deze Pagina