Hoi Meiden Ik zit even in een vreselijke situatie. Mijn ex en ik zijn sinds september uit elkaar. We hebben 2 kinderen (4 en 2) en om het zo goed mogelijk te regelen kiezen we voor co-ouderschap. Nu is mijn ex vandaag volledig ingestort. Ik zag het al lang aankomen en de huisarts ook. Die had hem zelfs al een verwijzing naar een psycholoog gegeven. Zijn ouders hebben het echter afgeraden want er was niks mis met hun zoon... Nou.. Inmiddels gaat het verschrikkelijk slecht met hem. Hij is emotioneel compleet stuk. Heeft even gedacht aan het beëindigen van zijn leven. Ik heb met hem gepraat en oplossingen besproken. Zijn werk gebeld om hem ziek te melden, de huisarts opnieuw gebeld voor een verwijzing en de kinderen meegenomen zodat hij alleen kon zijn om even bij te komen. Hij kan niet meer alleen voor de kinderen zorgen. Maar ik werk fulltime de kinderen zijn op maandag en dinsdag bij hem. Dus zijn ouders zouden komen om hem op te vangen en de kinderen te verzorgen. Zijn ouders zijn vreselijke mensen. Nemen mij alles kwalijk en pakken ieder moment om mij te kwetsen, zo ook vanavond. Terwijl hun zoon in tranen op de bank zit wil zijn vader even kwijt hoe schofterig hij het van mij vind dat ik ons in deze situatie heb gebracht. Hoe ik de kinderen wel niet beschadig en dat we nooit meer uit deze financiële situatie komen. Ofwel, vuile trut, wat doe je je kinderen aan. Nou, gelukkig voelde ik me nog niet schuldig Maar goed, ik wil de jongens niet bij hem alleen achter laten omdat hij ontzettend verdrietig is, maar ik wil ze ook niet bij zijn ouders achter laten. Ik heb alleen geen idee hoe ik het wel moet regelen.. Ik werk fulltime, minder werken betekend inkomen inleveren.. Geen idee hoe dat dan financieel uitpakt. Heeft iemand van jullie tips? Of gewoon wat troostende woorden, dat mag ook . Of ervaring die je wilt delen. Ik hoor het graag. Liefs Elle
pfff heftige situatie, heel veel sterkte voor jou en de kinderen! Ik weet niet of je de kinderen weg mag houden bij hem? Daar durf ik niets over te zeggen. Maar qua werken: kun je geen oppas zoeken zodat jij kunt blijven werken? Als dat mag dan he?! Bij zijn ouders laten zou ik ook niet voor kiezen als je dat te kiezen hebt. Klinkt ook niet heel fijn zo. Wat zegt je oudste er zelf over? Je jongste is nog te klein denk ik?
Wat een vreselijke situatie... Ik denk dat je op je gevoel moet afgaan en dus je kinderen niet bij je schoonouders laten. Kan je voor de korte termijn niet met je baas overleggen voor zorgverlof? Een collega van mij heeft dat ook gedaan tijdens zijn scheiding, dus volgens mij kun je het voor zoiets gebruiken. Dan lever je inderdaad salaris in, maar je contract blijft overeind. Dan kun je misschien wat rustiger naar een oplossing zoeken zodat het niet voor altijd is. Het lijkt me ook voor je kinderen heel fijn om even eerst in wat rustiger vaarwater te komen. Heel veel sterkte!
Jeetje wat vreselijk! Ik vraag me ook af of je 'zomaar' de kinderen bij hem weg kunt houden? Het is natuurlijk niet zomaar, maar ik bedoel.. zoek dat wel goed uit! Kunnen je kinderen niet naar een opvang? Je hebt gewoon recht op kinderopvangtoeslag lijkt me? Gewoon, tot je ex zijn leven weer op de rit heeft en hij weer in staat is zelf voor de kinderen te zorgen..
Moeilijke situatie En ik denk.. Dat je best trots op jezelf mag zijn. Ondanks dat het je ex is sta je tenslotte wel mooi voor hem klaar. Geen goede raad hier behalve dan.. Maar wle een hart onder de riem. Meeste mensen en exen.. Laten het de ex gewoon uitzoeken. Topmeid dus! En laat z'n ouders maar kletsen.
Hallo meid, wat vreselijk om te lezen dat jullie het zo moeilijk hebben. Ik heb geen tips voor wat te doen in deze situatie maar wil je wel veel sterkte wensen. Wat goed dat je ook in deze tijd zo voor je ex klaar staat!
Lieve meiden, dank voor jullie reacties. Het is heel fijn dat je hier op dit platform je ei even kwijt kunt. Inmiddels hebben we gesproken met de huisarts en is er opnieuw een psycholoog geregeld. Hij wil de zorg blijven houden voor de kinderen, dus dat laten we ook zo. Ik vertrouw hem wel als hij zegt dat het gaat lukken. Geen sigaretten meer voor hem, geen alcohol en drie keer per week sporten. Dat is het advies van onze (zeer goede) huisarts en daarnaast therapie. Ik zie ook weer het licht aan het einde van de tunnel, dus de hectiek van afgelopen week is veranderd in gecontroleerde chaos . Nogmaals dank voor jullie reacties! Liefs Elle