Wie woont in (of is bekend met) Valburg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Brunette, 31 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Wij zijn op zoek naar een nieuw koophuis. In onze omgeving lijkt het niet zo te lukken, dus ben ik verder aan het kijken. Als ik van onze beide werkplekken uit ga, is het dorp Valburg (schuin onder Arnhem) gunstig gelegen als woonplaats. Ik zie er ook wel wat leuke huizen te koop staan.

Maar ik ken het echt helemaal niet, ben er nog nooit geweest. Dat gaat natuurlijk mijn eerste stap zijn, ik zal er eens gaan rondkijken. Maar misschien is hier iemand die er wat over kan zeggen? Is de gemeenschap erg hecht, en dus lastig voor een buitenstaander om binnen te komen, of juist helemaal niet? Zijn er goede en minder goede stukjes om te wonen? Hoe is de basisschool, en zijn er verder voldoende voorzieningen? Alle tips, meningen en ervaringen hoor ik graag!

2. DreamsandHopes

DreamsandHopes Actief lid

14 aug 2015
    261
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik woon er redelijk dicht in de buurt en hoor wel om mij heen dat het echt een dorp/gehucht is... Ik betwijfel ook of er überhaupt een supermarkt is! Eromheen liggen wel leukere plekken om te wonen: Lent (Nijmegen) of Elst ofzo...

3. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Dank je voor je reactie. Een supermarkt is toch wel een voorwaarde, maar volgens Google is er een Attent. Dorp is prima (wonen we nu ook) maar een gehucht... daar wordt ik niet zo enthousiast van. Dat lijkt me voor onze kinderen als ze wat ouder zijn ook niet leuk.
    Ik moet er toch maar eens gaan kijken. Jammer dat ik morgen moet werken, de Open Huizen Route zou een ideale kennismaking met het dorp zijn.

4. A new day

A new day Actief lid

6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Hallo,
    Wij wonen op steenworp afstand van Valburg en helaas ken ik t dorp niet heel goed, maar weet wel dat een heel hecht dorp is, inderdaad echt n gehucht. Er zelf doorheen rijden en sfeer proeven zegt veel meer en ik weet zeker dat ieder dorp dat hecht is, mensen van buitenaf verwelkomt, tis alleen ook een beetje hoe je er zelf in staat.
    Als je hier echt niet op zit te wachten en een klein dorp wil met iets meer leven en mogelijkheden, zou ik richting Driel gaan. Dat ligt er redelijk dicht in de buurt, maar net iets centraler dan Valburg. Dit dorp heeft wel gewoon een eigen school, supermarkt, bakkertje, veel nieuwbouw en binnen 5/10 minuten bevind je je in Arnhem. Maargoed dat was natuurlijk niet je vraag, ik ben alweer verder aan t denken ;) als dat alsnog te klein is kom je, zoals hierboven al is gezegd, bij Elst uit...
    Succes ;)

5. Milaaaaa

Milaaaaa Actief lid

4 sep 2015
    121
    8
    18
    Valburg is idd niks. Kan je beter in Hervels of Andelst wonen

6. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Valburg ken ik wel maar is heel klein. Mijn oom en tante wonen er. Maar ze hebben wel een supermarkt maar is echt een kleintje. Dus voor andere dingen moet je echt naar de omliggende dorpen.

Herveld Andelst zijn even eens van zulke dorpen alleen iets meer. Zag suggestie Driel ook staan ik woon daar zelf.
    Driel zelf heeft 2 basisscholen, peuterspeelzaal en kinderdagverblijf. Supermarkt 2 bakkers tandarts voetbalveld tennisveld en nieuwbouw

7. PeAn

PeAn Niet meer actief

Ik woon in Elst en ken Valburg niet heel erg goed. Alleen eigenlijk van een aardige speeltuin en een goed en leuk geprijsde bloemisterij.
    Verder ben je er zo door heen gereden.

Ik zou er niet willen wonen, te weinig faciliteiten en je zal altijd moeten uitwijken naar omliggende dorpen.

Elst vind ik heerlijk om te wonen.

8. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens kijken naar Driel en Elst.

Deel Deze Pagina