Naam van jullie kinderen

Discussion in 'De lounge' started by Fairytale, May 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoi hoi

Ik kom hier altijd, hele bijzondere leuke namen tegen op zp!
    En toen ik in het topic van domme vragen zag staan bij iemand die vroeg waarom haar zoontje zo heet dacht ik HA! leuk idee:D
    Dussssss waarom heten jullie kinderen zo?
    Ergens gelezen, gehoord, vernoemd etc!

Ik zal beginnen..
    Mijn zoontje heet Benjamin!
    We hadden de hele tijd een andere naam in gedachten..
    Ik vond Benjamin wel mooi, maar wist het nog niet..
    Toen we geboortekaartjes aan het uitzoeken waren, zag ik hem in een kaartje, en dacht wauw toch mooi! En 5 dagen daarna zijn mijn vliezen gebroken

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Tja eigenlijk gewoon omdat we het mooie namen vonden!
    T.tijn en L.ara. Beide Hollands en kort: dat wilde we graag verder geen uitleg! hahahah

Ze hebben beide een 2e naam en die staan beide voor liefde, dat is wel bewust gekozen:
    V.alentijn en A.imee

kus miek

3. 1234

1234 Niet meer actief

Ik had de naam die we voor onze dochter hadden, hier op het forum gezien en ik werkte op een kinderdagverblijf waar ik die naam ook voorbij heb zien komen. Ik vond het zo'n mooie naam en mijn man was het er over eens, vandaar dat we onze dochter Lenthe noemden. Maar helaas mocht ze niet in ons midden blijven en is onze mooie dochter in de hemel. :(

4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Mijn dochter heet Jaslynn. Ik zag haar naam op mijn 20e ergens staan en dacht, mocht ik ooit een dochtertje krijgen dan gaat ze zo heten! Zo mooi vond ik het. En 10 jaar later was ze daar:)

5. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

mijn dochtertje noemt Amaryllis vind ik zeer mooi heb van kinds afaan gezegd dat mijn dochtertje zo zal noemen noemde al mijn poppen zo hihi ik vind de betekenis ook wel mooi
    het is grieks en betekend twinkelen fonkelen van de ogen
    en het is ook mijn lievelingsbloem
    je hoort het ook niet zo vaak dus das dan ook weer mooi meegenomen
    groetjes

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ruben en Stijn, Hollands, kort, .... helaas wel populair. Geen reden om ze dan maar niet te nemen (de namen :D).
    Gewoon eens gehoord gelezen, niets bijzonders eigenlijk. De tweede namen van beide jongens zijn vernoemingen.

Voor een meisje hadden we tot 2x toe Fieke. Deze naam had ik eens in een tijdschrift gezien en was ik op slag helemaal weg van. De naam nooit kunnen geven.
    Jammer! Ik vind hem echt zo leuk!

7. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Damian.. Mijn vriend had hem 'bedacht'. Een internationale naam, krachtig en niet iets wat je veel hoort hier! :)

8. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

Jul 8, 2008
    719
    0
    0
    hallo mijn zoontjes heten
    kyano hebben wij van de paffs alleen anders geschreven vond het altijd een mooie naam heb ook altijd gezegd als we een jongen krijgen heet hij kyano

en ons andere zoontje heet davinio en die heeft mijn man verzonnen weet niet precies hoe hij erop gekomen is

@l4ever ik vind lenthe echt een mooie naam hoop dat voor jullie snel de zon weer gaat schijnen

9. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    al als klein meisje heette al mijn baby popjes Amy
    en heb altijd geroepen als ik ooit een meisje krijg word het Amy
    mijn man is gek op de naam Lynn en zelf vind ik dat ook wel een stoere tegenhanger van het liefelijke Amy.

eerst zouden we haar Amy noemen en Lynn als 2e naam
    maar mijn vriendin zei waarom maak je er niet 1 naam van met koppelstreepje
    en zo is de naam Amy-Lynn ontstaan met de klemtoon om Lynn

en ja we noemen haar NAAM ook echt HELEMAAL

10. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    Onze zoon heet volluit Aiden giovanni...

Aiden vonden we beide mooi en hoor je niet zo gek vaak!
    en papa wou graag giovanni :D
    feyenoord he :D whahahahaha

11. Ik wist ook van jongs af aan dat ik, als ik ooit een zoon mocht krijgen, hij Damien zou heten. Volgens mij is het ooit begonnen met Pokémon, volgens mij was daar ook een jongen die Damien heette ;) Hij is niet vernoemd ofzo hoor, ik weet het niet eens zeker meer :p

Anyway, altijd in m'n hoofd gehad dus! Als ik vroeger The Sims speelde heette 'm'n zoon' ook al zo :p

12. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

als ik ooit een zoontje krijg is het ook damien alleen deemyen geschreven met twee puntjes op de e ;)

13. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Onze dochter heet Isa-Beau, de namen apart vonden we erg leuk en toen kwam man met deze combi.:)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter heet Sterre, omdat ze rond kerst geboren is en omdat wij een oudere vrouw kennen die zo heet, een heel leuk mens, en op haar leeftijd vinden wij het een frisse, sprankelende naam :)

15. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en waarom die . er.tussen???

16. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Miek, waarom heb je punten tussen de eerste en vervolgletters? FF nieuwsgierig.. :)

17. Da's ook heel apart! Ik heb ook nog getwijfeld over Demian, maar ik vond dit toch wat mooier, op deze manier zouden mensen het minder vaak verkeerd schrijven. Hoewel ze er ook vaak genoeg 'Damian' van maken, of dokters spreken het uit als Damien, dus zonder puntjes op de E zeg maar *zucht*

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik had tig namen geroepen maar hij vond het allemaal niks...
    Esmeé vond hij wel mooi maar hij wilde geen streep erop want hij heeft zelf een naam met een streep erop en die wordt altijd verkeerd geschreven!
    Toen dacht ik of Esmee of Esmay
    Ik smste op een gegeven moment onze namen achter elkaar en dan Esmay erbij en ik kreeg een sms terug met: "Ja dat wordt hem!! De E als begin letter van mijn naam en de Y is de eindletter van jouw naam goed bedacht "

Alleen nu moeten we hem nog regelmatig spellen ondanks dat er geen streepje opstaat haha :p

19. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ik zou graag willen vertellen hoe mijn kindjes heten, maar ik zit ff met een anonimiteitskwestie :) Als ik hun namen hier neerzet, weten sommigen onder ons gelijk wie ik ben :)

20. 1234

1234 Niet meer actief

Wat lief! Dankjewel!:)

Share This Page