Relativering nodig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Jeeej idd mede hypochonders...

Nee Denies, je weet zelf hoe het moet en je laat zien dat je ook zelf goed kan relativeren.
    Kop op meid!

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Herkenbaar!

Ik heb een knobbel in mijn borst. Echo gehad en het is extra klier of bindweefsel weet het evenniet meer ;) maar toch ben ik iedere dag bang dat hun t verkeerd hebben gezien. (Er heeft ook een chirurg na gekeken) toch wel erg. Als je de artsen niet meer vertrouwd toch??

3. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @honeyy ja dat herken ik ook idd de artsen niet vertrouwen. Ik ben als ik geweest ben even gerust en dan komt weer de angst: wat als ze het nou toch fout hadden? ...

Misschien kunnen we hier onze hypochondrische klachten typen en dat dan relativeren voor elkaar? :D

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Luciaatje. Goed idee! Maken er het grote hypochondrie en relativeringstopic van :p.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Oké als ik mag beginnen... :D
    Denken jullie dat het normaal is dat als je eten doorslikt je dat soms 'voelt' in je rug/ schouder/nek? Heb het niet elke hap, maar volgens mij let ik er veeeeeeeels te veel op en komt het daardoor? Ik heb wel veel stress op het moment dan ben ik altijd meer bezig met wat ik voel enzo!

6. Partyrocker

Dan ben ik maar tweede

Ik ben bang voor dingen waardoor je plotseling zonder waarschuwing je bewustzijn verliest of kan overlijden.

Dus;
    Flauwvallen (is al zeker 10 jaar niet meer gebeurd).
    Een beroerte
    Hartstilstand
    Nu ook een aneurysma en soms ook voor een plotselinge longembolie (die is niet helemaal ongegrond, want ik heb een stollingsafwijking waardoor ik een hogere stollingsneiging heb).

Het engste vind ik het idee dat ik zeg maar 'op de grond' lig en mijn zoontje bij me is.
    Wat als ik dan pas zoveel uur later gevonden word? Dan is hij zo lang alleen en wat als hij dan net iets gevaarlijks doet en gewoon het idee dat hij alleen is.

Dat heb ik ook in winkels. Wie let er op hem als ik flauwval? Dadelijk gaat de verkeerde met hem aan de haal of vergeten ze hem?

Dat zijn echt triggers voor mij. Maar ik ben ook wel een klein beetje een controlfreak hoor :D.

7. Partyrocker

Ooo dat heb ik ook wel eens! Is bij mij stress. Komt door een hogere nek-spanning en als je er op gaat letten is het erger!
    Iets met je strottenhoofd heb ik toen gelezen.
    Gruwelijk irritant vind ik het, want als ik het voel, dan blijf ik het voelen.

8. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Partyrocker oh we waren tegelijk hahaha!
    Maar dat wat jij hebt, dat is heel lastig want daar voel je van tevoren niks van. Terwijl wat ik heb , bvb angst voor slokdarmkanker ofzo nu, daar heb je wel weer symptomen van. Dus is weer iets verschillend.
    Dus dat kan je moeilijker relativeren bij jou :p Ik ben weleens bang voor een hartaanval, soms voel ik weleens pijn op de borst (beetje maar, hyperventilatie), en als ik het dan de volgende dag nog heb denk ik: goh, als het een hartaanval was, was ik nu al dood :p hahahaha.. lastig he?!!

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Dank je ben meteen gerustgesteld!!! Mijn beste vriendin studeert geneeskunde, maar wil haar ook niet elke dag lastigvallen met hypo angsten :cool:
    Jij stelt me weer gerust! En op internet lees ik: slokdarmkanker voornamelijk bij mannen, en 60 plussers. Ben beide niet :cool::D

10. Partyrocker

Ja het is ook lastig Luciaatje.
    Maar probeer maar voor ogen te houden dat één van deze dingen op mijn leeftijd eigenlijk zeldzamer zijn als dat ik bijv. geschept word door een rode Engelse dubbeldekker op het parkeerterrein van mijn flat. :D

En tsja, verder?
    Wat wil je er aan doen...
    Niks. Maar is het daardoor gelijk al mijn energie waard?

11. Partyrocker

Haha.
    Internet is gewoon 3 keer niks. Ja, voer voor mensen met hypochondrische klachten.

Ik heb dat echt regelmatig hoor. Als ik dan slik dan klikt het achterin mijn keel/nek.

12. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Nee klopt, is de energie ook echt niet waard.
    Ik bne nu wel weer begonnen met Magnesium slikken dan heb ik over het algemeen wat minder last van stress. Na ja, de stress blifjt wel maar het grijpt me iets minder actief aan ofzo :p

13. eef80

eef80 Niet meer actief

Ehhh, herkenbaar. Ik heb een mamografie gehad en een echo maar de arts zei dat hij niet zag wat ik bedoelde. Eenmaal thuis ging de grote zorg dus gewoon weer verder. Wat ik nu ga zeggen moet ik vooral niet in dit topic zetten maar mijn moeder is naar huis gestuurd met een knobbel en na een jaar aandringen weer onderzoek en toen was het echt goed mis. Dus dat speelt dan wel mee met de angst.
    Ik heb besloten als ik er na een half jaar nog steeds mee zit weer een onderzoek aan te vragen.
    Maar arts vertelde als het onder invloed van hormonen groter en kleiner wordt en als het met de tijd niet groter wordt is er eigenlijk geen reden tot zorgen.

14. eef80

eef80 Niet meer actief

Niemand die mij gerust kan stellen over mijn eerder genoemde angst over rontgen foto's?? ;)

(o, echt heel vervelend als je hier last van hebt hè....)

15. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @eef80 Misschien door tebedenken dat een verhoogd risico nog lang geen zeker weten is. Normaal gesproken is de kans superklein, nu misschien een ietsiepietsie groter (als het heel vee lgroter was hadden ze dat vast eerder al geweten!) , maar dan is de kans dat hij het niet krijgt nog steeds heeeeel veel groter! Misschien kun je je daarop focussen? Ik weet het is heeel moeilijk dat soort dingen :(

16. eef80

eef80 Niet meer actief

Thanx :)

17. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik heb mijn 'mankement' overrigens nog nooit ergens bekend dus het voelt best wel lekker om mensen te horen die er ook last van hebben... (hoewel ik het vervelend vind voor jullie natuurlijk)

18. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ja vind ik ook wel fijn. Ik 'schaam' me er soms een beetje voor, omdat ik dus zelf psychologie studeer en beter zou moeten weten :p Maar ik ben ook maar een mens haha en over het algemeen kan ik het wel relativeren allee nsoms wat hulp daarbij is fijn :D

19. Partyrocker

Ik heb ook dat ik mezelf er voor schaam hoor.
    Ook als ik in paniek raak in de supermarkt ofzo, dan sta ik ook om me heen te kijken of niemand me ´´doorheeft´´.

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik heb een herseninfarct gehad, op mijn 22e.. sinds dien ben ik zoooo bang!

Eef; de echo mevr. (Weey ff niet hoe zo iemand heet ;) ) zag niks bijzonders op doe plek, alleen meer weefsel, ik moet ook echt hard duwrn wil ik hem voelen. Dr xit ook iedere x een blauwe plek van t duwen / voelen. Nu voel ik er weer 1 als ik hard duw op een andere plek. Vriend voelt niks en de ha. De laatste x ook niet. Voor de echo.. de vrouw van de echo zei wel dat ik meer klier weefsel had in die borst.. toch nog maar eens langs de ha gaan?? T liefst laat ik ze dr gewoon afhaleb.. dan pas zal mn angst weg zijn.. mja wat is t volgende?

Partyrocker; jij ging toch na een psych, voor je angst? Helpt het? Ik heb een verwijzing liggen maar "durf" niet.. wou je al vaker pb sturen of t helpt maar durfde ik ook niet hahaha bangerik ;)

Deel Deze Pagina