ik moet voor morgen wat hartige hapjes meenemen (babyshower), die je ook normaal hebt bij een high thea. zoete hapjes kon ik wel bedenken maar helaas ben ik uitgekozen om hartige mee te nemen en laat ik daar nou echt geen verstand van hebben. hebben jullie makkelijke recepten/ tips? het is voor 12/13 personen
Hoihoi! Wat ontzettend leuk! Je zou kleine sandwich kunnen maken met roomkaas en zalm of ham. Kleine wraps met Surinaamse ei salade, sla en kipfilet. Hartige muffins kun je vast wel recepten van vinden op 24 kitchen.nl
Maar daar mag de zwangere dan niet van eten (een babyshower wordt doorgaans toch vòòr de bevalling gehouden?). Ik neem aan dat je gerookte zalm bedoelt.
oja misschien er ook handig erbij te vermelden dat het niet iets moet ijn wat in de oven moet.. dat klinkt wel makkelijk surinaamse ei salade is dat gewoon zo'n bakje die je normaal gebruikt voor toastjes?
ik lees het vanavond, alle tips zijn welkom, ben jullie nu al super dankbaar!! kzag het echt ff niet zitten
Hihi... das waar! Dan doe je de sandwich met ham of kip en Philadelphia Surinaamse ei salade van op het toastje inderdaad. Hoeft niet in de oven. Wij nemen het vaak mee bij dagje weg alleen dan snij ik het niet voor, maar kun je voor babyshower heel goed wel doen. Dat maak ik voor verjaardag ook vaak. Voor de sappigheid kun je er nog was komkommerplakjes in doen (raspen met kaasschaaf).
wij hadden bij onze high tea, mini sausijsjes, mini kaashapjes, mini kipkerrie hapjes (gewoon wat in bladerdeeg mikken) Bladerdeeg stengels met hartige kruiden erop. mini pizza's. sandwich met roomkaas en zalm erop.
Mini saucijzenbroodjes kunnen ook koud. Bij de high tea waar ik ben geweest hadden ze saucijzenbroodjes in plakken, wraps en sandwiches
Bolletjes mozzarella met een cherry tomaatje en een blaadje basilicum. Ik had bladerdeeghapjes met mozzarella gemaakt. Komkommer met een drupje tzaziki erop.
Dit is ook heeel lekker: Kerstrecepten ~ De lekkerste kerstrecepten en kerstmenus voor u verzameld » Abrikozen gevuld met notenroomkaas Verder kun je hartige flapjes maken van bladerdeeg, bijvoorbeeld met feta+peterselie of kaas en sesamzaadjes er overheen
Een lekkere waldorfsalade. Stukje rauwe ham rond een soepstengel gewikkeld. Dadels gevuld met geitenkaas. Quiche in kleine puntjes ( ook koud erg lekker) Kleine garnalencocktail Kaasplankje met kletzenbrood en wat fruit (altijd lekker )
je kan ipv wraps ook witbrood gebruik... korsten eraf snijden en 3 plakjes overlappend naast elkaar leggen en met deegroller iets plat rollen... heb ik afgelopen kerst ook gedaan.. met groene of rode pesto en gegrilde paprika en sla was ook erg lekker...
of bladerdeeg hapjes gevuld met kipfilet, champignon en ui of gehakt met knoflook en ui... koud errug lekker of bedoelde je dat je het zelf niet in de oven wil doen hihii....