Ik ben in april uitgerekend van onze 2e. Bij de eerste had ik hoge bloeddruk en mocht ik gelijk naar het ziekenhuis toen ik een beetje vruchtwater verloor. Omdat de ontsluiting niet zo snel ging kreeg ik morfine. Ik heb dus vanaf 5 cm ontsluiting bijna niks meer gevoeld. Nu ben ik best bang hoe een tweede bevalling zal gaan, want de kans dat ik weer zo'n goede verdoving krijg is vrij klein denk ik. Je krijgt niet zomaar wat!
Heej ik lees mijn eigen bavlling hier!! Ik heb tijdens de eerste bavlling ook morfine gekregen en had ene erg hoge bloeedruk. Ik moest uiteindelijk ook een week in het ziekenhuis blijven. Bij de tweede hebben we er daarom voor gekozen ook naar het ziekenhuis te gaan voor het geval dat. Ik moet je zeggen.....dat is me echt 1000%!!! meegevallen. Toen we net aankwamen werden de weeen wel heel erg en was ik bang dat ik weer zo'n lange bevalling zou krijgen als bij de eerste. Ik heb toen ook geroep dat ik weer zo'n prik wilde omdat ik met deze pijn echt niet nog zolang door kon. De verloskundige zei me toen dat dat niet meer mogelijk was omdat ik al teveel ontsluiting had. Ik raakte ene beetje in paniek.....hoe moet ik dit doen zonder pijnstilling mar al snel krege ik persdrang en werd onze dochter geboren. Het was wel even een vreemd en pijnlijk gevoel om dat zonder morfine me ete maken maar echt......het is me zo meegevallen!!!!!
Na een vervelende eerste zwangerschap met hyperemesis (extreme zw.misselijkheid) met sondevoeding enz. heb ik een supersnelle bevalling gehad. Ik was gelukkig in het ziekenhuis want bij de bevalling kwam de placenta niet los en ben ik veel bloed verloren. Ik kwam op de OK terecht en heb een bloedtransfusie gehad. Bij de tweede zwangerschap weer hyperemesis maar dan nog veel erger. Ik was verplicht om in het ziekenhuis te bevallen. Ik zag ook tegen de bevalling op. Maar ik had een identieke bevalling als bij de eerste maar dan nog sneller 2 1/2 uur. Weer kwam de placenta niet los, nog meer bloedverlies en weer een OK met bloedtransfusie. Terwijl dit alles zich afspeelt en iedereen toch wel enigszins in paniek is ging alles langs me heen. Ik denk dat je op dat moment toch meer "gelaten" bent. En ik ben zelfs iemand die voor en na de zwangerschap aan de medicijnen zit voor paniekaanvallen en tijdens de zwangerschap gestopt ben. Probeer alles rustig op je af te laten komen. En ze zeggen dat iedere zwangerschap en bevalling vaak anders is (hier niet maar hetgene wat zich bij mij afspeelde komt vaker voor volgens de gyn.)
hoi hoi , toen ik tegen het einde van de 2e zwangerschap liep werd ik ook langzaamaan bang voor de bevalling. de 1e duurde 17 uur en moest ik met pers weeen in de ambulance naar het ZH .. ik was ook heel bang wanneer de beeb zou geboren worden ivm mijn andere zoon maar om 02.10 brak een deel van mijn vliezen, de VK is toen gekjomen en die kon het hoofdje niet voelen, en we moesten naar het ZH ik had wel al ongeveer 5 CM ontsluiting. daar brak de andere deel en mocht ik vrijwel meteen gaan persen. zo zijn we binnen 3 uur bevallen !! het is me echt super veel mee gevallen. ik zou zeggen praat er met je VK over die kan je het beste helpen hierbij denk ik .... toi toit toi
Ik ben de eerste maal wel in het ziekenhuis bevallen maar zonder enige vorm van pijnstilling.. Een normale 6 uur durende bevalling zonder gekkigheid! Maar ook hier nu veel angst voor een 2de bevalling! Je weet nooit wat je te wachten staat en je weet nu ook een beetje wat het is he! En zeker nu het einde in zicht komt We komen er allemaal wel doorheen! zoals grootmoeder zei; er is er nog nooit een blijven zitten Succes allemaal en maar hopen op een snelle bevalling met zo weinig mogelijk pijn!
Ik zal mijn VK ook eens vragen wat voor pijnstilling zij mogen gebruiken in het ziekenhuis. Want dat weet ik eigenlijk helemaal niet!
ik kan me er helemaal in vinden moet nog 6 dgn tot de uitgerekende datum en ga hem ook een beetje knijpen nu. dat terwijl ik helemaal niet echt een rotbevalling heb gehad bij de eerste. misschien hormonen ??? de eerste duurde 11 uur en geen gekkigheid verder
Waarom is er nog geen middel uitgevonden waarbij je gewoon helemaal geen pijn voelt tijdens je bevalling! jongens het is 2010 hoor! Of nog beter, een soort Startrek beam me up scottie systeem... een soort laser die op je buik word gericht en zo ploep je kindje overlasert naar buiten de buik
ik knijp hem nog niet voor mijn 2e bevalling... NOG niet, ik denk dat dat op het einde ook wel weer gaat komen.... mijn eerste bevalling is fijn thuis gebeurd en toen mijn vliezen braken ging het heel snel en is ons ventje vlot geboren en alles ging meteen super! Alleen de aanloop duurde heeeeel lang! (ruim 20 uur heftige weeen gehad die amper voor onsluiting zorgde). Dus ik hoop zoooo dat de aanloop sneller gaat! Hoe het persen ging, daar teken ik weer voor!!
je krijgt tegenwoordig op aanvraag pijnstilling. ik vroeg een ruggeprik en heb hem zonder problemen gekregen. sterker nog, toen ik in het zkh kwam zei de arts "we hebben die en die pijnstilling, dit zijn de voordelen, dit zijn de nadelen, welke wil je?" alsof ik een drankje bestelde!
het is tegenwoordig verplicht in elk ziekenhuis dat ze 24uur per dag de mogelijkheid MOETEN bieden om een ruggenprik te krijgen... dus dat gezegd... Het komt zoals het komt
Hier ook iemand die best op ziet tegen de bevalling. Het is ons eerste kindje en weet totaal niet wat me te wachten staat. Ja, het gaat goed pijn doen. Ben nogal een controlfreak en dit is echt niets voor mij, dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Het liefst plan ik de bevalling ook nog. Dan en dan de vliezen breken en dat op 9 april om 10.00 de kleine geboren wordt. hahahahahaha Ik moet het ook maar op me af laten komen, maar spannend is het zeker!!!!