Kleding tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door yvg, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke kleding droeg (of ga je dragen) tijdens de bevalling?

1. Niets

2. T-shirt

3. Ochtendjas

4. Iets van zijde

5. Iets anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. yvg

yvg Nieuw lid

9 feb 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw op dit forum en vroeg mij af wat voor kleren jullie aan hadden tijdens de bevalling. Zie af en toe van die beelden dat je helemaal naakt ligt (ga bevallen in het ziekenhuis) en ben daar veeeeel te preuts voor. Mijn omgeving zegt dat ik dat op het moment dat ik aan het bevallen ben echt niet aan denk. Dat zal allemaal wel, maar nu vind ik het absoluut geen prettig idee. Wat is makkelijke kleding en wat zit lekker? Dank jullie alvast!
    x
    Yv

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    allereerst welkom!
    Ik kan je een ding vertellen.. als je eenmaal aan het bevallen bent, kan het je 'letterlijk' geen reet schelen hoe je erbij ligt!
    Ik ben in tshirt en pyjamabroek naar het ziekenhuis gegaan.. en dat ging vrij snel uit, en verder heb ik alleen maar in mn nakie gelopen.. onder de douche.. op het bed, weer onder de douche... Als je je elke keer weer aan moet kleden..Dat wil je echt niet! Haha...

3. yvg

yvg Nieuw lid

9 feb 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie... kan mij er nog niets bij voorstellen ;) ga niet eens naar de sauna omdat je daar naakt moet... dus laat staan dat ik even al mijn kleren uittrek. Ben eerder bang voor het naakt dan voor de bevalling ha ha.. Denk dat ik straks wel anders roep ;)

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik ga ook nooit naar de sauna, douche nooit bij de sportclub.. in die zin ben ik ook echt wel preuts, maar dan... Nou ja, je zult het zelf wel ervaren!;)

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik was ook zo preuts en wilde ook niet getoucheerd worden e.d. (verleden van seksueel misbruik) en ben ook in pyjamabroek en T-shirt gegaan. T-shirt heb ik aangehouden. Meer omdat het zo liep dan dat ik het perse aan wilde houden.
    En ik kan je echt zeggen: op dat moment kan het je echt helemaal niks schelen wat je aanhebt en wat niet. Wie er staan en wie er met je bezig zijn.
    Ik kon alleen maar denken: HAAL DAT KIND ER UIT!!! ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik had een lang pyjamashirt met knoopjes boven ivm de borstvoeding. Er is trouwens niks uitgegaan hier (ja onderbroek, maar anders gaat het zo moeilijk :p)

7. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    hier ook gewoon n t-shirt aangehad hoor.. zou t ook maar raar vinden daar helemaal naakt te gaan liggen hahaha

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik lag ook niet naakt hoor, alhoewel .... onder de douche wel even maar dat was niet echt een succes. Zat ik daar in mijn blote boobs enzo, allemaal mensen om je heen. Nee, niks voor mij.
    Daarna had ik een hemdje aan, van Snoopy dacht ik.... I know, maar goed.
    Verder niets aan, lag toch elke keer een kleed over mijn benen. Tot ik moest persen.
    Daarna een lekkere oma onderbroek met joggingsbroek aan gehad.

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Kleding?? Nee hoor, hier niks! Ik hobbelde heen en weer tussen douche en slaapkamer, en daar kon ik echt geen kleding bij gebruiken. Het was overigens ook warm (en anders krijg je het wel warm). Het kon mij inderdaad echt helemaal niks schelen hoe ik er bij lag.

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik droeg gewoon mijn positiekleding die ik aanhad die dag.
    Een trui,spagettiband top,ondergoed en spijkerbroek (naja ook niet lang gedragen die broek en onderbroek :p)

De werkelijke bevalling,dus met persen had ik alleen nog maar een topje met spagettibandjes aan met mijn bh er nog onder

11. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Helemaal niets aan, terwijl ik vreselijk preuts ben.
    Ik lag op een gegeven moment ( ziekenhuis) en ik zei alles moet nu uit, toen kon ik pas persen. Had het gevoel dat mijn hemdje me stikte. Werd er spaans benauwd van.
    Terwijl ik van te voren van alles had aangeschaft en mee had.

Neem gewoon iets mee/ of leg iets klaar of heb het aan en laat het op je afkomen, meer kun je niet doen en van te voren weet je echt niet hoe het gaat.

Succes

12. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ik had voor de bevalling een t-shirt enz meegenomen naar het ziekenhuis, maar uiteindelijk had ik niets aan. Stond de weeën onder de douche op te vangen en ben ook zonder kleren gaan persen. Op dat moment kon het me helemaal niets schelen (terwijl ik normaal toch wel preuts ben)

13. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Toen ik in het ziekenhuis aankwam kreeg ik vrij snel allerlei slangetjes in mijn armen (ik kreeg een ruggenprik) dus toen ik mijn 'bevallingsoutfit' aan wilde trekken (oud tshirt) toen kon dit niet meer omdat die slangen er niet uit konden. Daar baalde ik behoorlijk van want ik had net mijn peperdure voedingsbh aan en die wilde ik niet kapot laten knippen. Ik heb het op dat moment dus maar zo gelaten maar achteraf heb ik hier erg veel spijt van gehad want ik had haar direct na de geboorte graag op mijn blote buik gewild.

Ik zou een volgende keer dus meteen een oud tshirt/hemd aantrekken wat ik dan omhoog kan doen direct na de geboorte. Of wat ze evt vlak voor het persen kapot kunnen knippen ofzo.

14. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik kwam in het ziekenhuis aan en kreeg gelijk persdrang. Ik had het toen ontzettend warm en heb toen mijn kleren heel snel uitgedaan...behalve mijn sokken :D Heel elegant...maar geloof dat een oude wijsheid is dat een vrouw het best bevalt met warme voeten, hihihi!!

15. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Ik heb wel 3 keer een ander shirt aangedaan tijdens de bevalling! niets zat me lekker, het 1 zat me te strak, het volgende was weer te warm.... Een lekker katoenen hemdje is nog het fijnste vind ik, wat een beetje om je lijf zit en niet los floddert. En idd, het kan je geen ene reet schelen....

16. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    bij nathan alleen een t-shirt.
    bij mitchell ook alleen een t-shirt.
    bij dévana een topje.
    bij bastiaan alleen mijn beha.

17. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Bij beiden wat ik die dag al aan had. Bij de tweede wist ik dat ik zou bevallen maar heb ik toch gewoon mijn shirtje aangedaan wat ik anders ook zou dragen. En voor na de bevalling een jurkje; lekker niets om mijn buik. Het was wel heel warm beide keren, anders zou een joggingsbroek ook fijn geweest zijn. Het shirt ging hier trouwens beide keren niet uit, ik voel me totaal niet fijn helemaal naakt. Heb ook steeds het laken over mijn benen gehad tot het persen.
    Mij werd trouwens met het inbrengen van het infuus (om de placenta los te krijgen) wel gevraagd of ik iets anders aan wilde omdat dat daarna niet meer zou kunnen.

18. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Een tshirt en een heel mooi ziekenhuisshirtje voor de spoedks

19. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ik had bij beide meiden aan wat ik die dag droeg, op het moment dat ik moest persen, hup broek uit en gaan:D!! daarna lekker gedoucht en een lekker joggingbroek aangetrokken en een hele grote onderbroek.

20. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    #20 momhairy, 10 feb 2010
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
    hoi,

ik ben dus ook echt in me nakie bevallen...
    ik had een tshirt aan met 3 kwart mouwen maar had het zooooooo warm van het harde werken en die kachel die hoog stond.
    ik ben 22 december bevallen dus ja buiten was het koud dus binnen moest er getookt worden.

wel doe ik bij een evt volgende bevalling een dun spagettie shirt aan (staat wat netter voor op de foto hahaha) dat is het enige nadeel van bloot bevallen.

voor de rest kan het je idd niks schelen... ik dacht alleen maar uit dat ding uit dat ding haha

begon dus zo.....:

en zo bevallen:

maar succes haha

Deel Deze Pagina