Gewicht bijhouden ja of nee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Olove, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Hey Meiden,

misschien ben ik een rare hoor..maar ben nu 18 weken zwanger en weet alleen wat mijn gewicht was voor mijn zwangerschap. Ik heb er bewust voor gekozen om dit niet bij te houden tijdens mijn zwangerschap omdat ik bang ben dat ik me teveel zorgen ga maken..en ik wil gewoon lekker genieten van mijn dik wordende buik ;)

Naar mijn idee ben ik 3 tot 4 kilo aangekomen ( icm stoppen met roken )..verder ben ik wel heel bewust met mijn eten bezig..dus zo gezond mogelijk en natuurlijk een chippie of een reepie op zn tijd want dat deed ik daarvoor ook al.

Zijn er meer meiden die hun gewicht niet bijhouden..ben ik fout bezig?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is het niet mogelijk dat je bij de gynaecoloog weegt en dat je zelf niet kijkt hoe zwaar je bent, maar de gynaecoloog wel? En wat vindt de gynaecoloog ervan? Als hij/zij het geen probleem vindt dat je je niet weegt zal het wel goed zijn toch?

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik hou mijn gewicht ook niet bij hoor. Nooit gedaan ook.
    ik moest me ooit is wegen voor iets en dat was vlak voor ik zwanger werd. in zwangerschap heb ik me nog 2x gewogen vanwege andere zaken en zag dat ik eerst 2kilo was aangekomen en nu 3 afgevallen.

ik eet net als jij gewoon goed, fruit en groente enzo. en verder maak ik mij echt niet druk om mijn gewicht. Ik wil ook gewoon genieten van mijn kindje in de zwangerschap en niet gaan stressen over een paar kilotjes. Ben tenslotte ook niet de dunste dus uiterlijk/gewicht boeid mij echt niet. Als mijn kindje maar alles binnen krijgt wat het nodig heeft

4. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    nou indd Roozjuh..
    Ik heb me nooit met mijn gewicht bezig gehouden..ben gewoon normaal gebouwd rond de 65kilo..en altijd lekker gesport..en wel afgevallen..maar nooit geweten hoeveel..totdat ik ooit een keer mezelf moest wegen bij de dokter..
    Vind het niet echt boeiend..nooit gevonden..als ik me bij de gynacoloog moet wegen geen probleem hoor..en dan kijk ik ook wel gewoon naar mn gewicht..Zolang ik gezond eet..alles binnen kan houden vind ik het prima..!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.356
    36.213
    113
    Lijkt me geen probleem hoor. Heb het tijdens de vorige zwangerschap ook niet gedaan en de ha en vk waar ik onder controle was ook niet.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je hoeft het ook niet extreem bij te houden hier houd ik het wel bij zeker omdat ik vorige keer 30 kilo ben aangekomen probeer ik nu met beweging, niet teveel snoepen e.d. het in toom te houden (deed ik vorige keer ook al maar had geen effect) maar het MOET niet..

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Moet je zelf weten.
    Als je al overgewicht hebt, moet je een beetje oppassen, maar je let al op wat je eet en dat is het belangrijkste! Goed blijven bewegen.
    Ik sta iedere keer op de schaal bij de vk, heb daar geen moeite mee!
    En je gaat toch aankomen hoor, ook als je normaal eet! ;)

8. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik heb overgewicht maar ik ben alleen gewogen de eerste keer bij de gyn.
    laternog een keer omdat ik zo afviel door het spugen -19 kg.
    Maar ze controleren dat niet meer bij de zwangerschap van mijn andere twee kinderen was dat iedere keer bij de controles. :rolleyes:

9. zogelukkig

Vanwege mijn iets verhoogde BMI moet ik JUST iedere keer gewogen worden en heb daardoor ook een suikertest moeten doen, jij niet? Juist als je dikker bent heb je eerder kans op zw.suiker.

10. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    duidelijk, ik heb er ook geen moeite mee om op de weegschaal te staan..bij de gynacoloog zou ik dat zo doen..geen punt..alleen door dit forum wordt je gek gemaakt of het wel of niet goed is wat jezelf bent aangekomen.

@zogelukkig..ik mag hopen van wel dat ik aankom..zo anders niet weten waar ik het anders laat allemaal

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn BMI is iets van 33 ofzo, ik heb niks gehoord over goed bijhouden of ziekenhuis bevalling ofzo

12. zogelukkig

Oh, ik mag ook gewoon thuis bevallen hoor, maar meestal doen ze wel een suikertest bij een BMI >30!

13. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Sta zelf thuis af en toe op de schaal, gewoon nieuwsschierig, maak me eigen niet gek...bij de vk nog nooit gewogen, bij mijn dochter ook niet.

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik word elke afspraak bij de VK gewogen! Altijd weer een feest ;)
    Hier wegen ze volgens mij wel gewoon iedereen, tenminste... ik begin nu te twijfelen. Ik heb niet echt overgewicht geloof ik! Voor de zwangerschap woog ik zo'n 83 kilo bij 1,80m en nu weeg ik 93/94 geloof ik. Vooral flinke billen en borsten, dus voor mijn gevoel niet overgewicht, maar geen idee wat mn BMI is.

Misschien dus toch gewogen steeds omdat ik wat steviger ben? Maar volgens mij wegen ze iedereen wel. Toch om in de gaten te houden of er niets opvallends gebeurt.. te veel aankomen of te weinig aankomen kan natuurlijk inderdaad iets met je suiker ofzo te maken te hebben.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik houdt het zelf bijvoor in me zwangerschapsdagboek. deed dit bij me dochter ook en zit niet zo in over de extra kilos.

bij alicia begon ik met 68 en op het eind 88

nu ben ik begonne met 63 en weeg er 69 nu. als ik het vergelijk met mijn dochter komen de aantal kilos met de weken overheen.

ik ben 1.80 en als ik straks 70 kilo blijf wegen na de bevalling ben ik zeer tevrede, heb tenslotte 2 kids op de wereld gezet. ben ook niet iemand die gewoonlijk op zijn gewicht let en lijnen is niks voor me haha

16. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik houd het wel bij iedere week. Ik val namelijk alleen maar af, dus ik doe het eigenlijk om te controleren dat er na een week niet te absurd veel vanaf is gegaan.

Bij de gyn mag ik ook elke keer op de weegschaal. Vind dat niet zoveel nut hebben, je hebt tenslotte toch vaak andere kleding en schoenen aan, maar goed.

17. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb er ook bewust voor gekozen om niet te wegen. Dit is mijn derde zwangerschap en bij de andere was ik maar 3 à 4 kg aangekomen. Ik heb wat problemen met mijn gewicht en wilde niet dat ik steeds met spanning op de weegschaal moest gaan staan. Idd ik zou ook er te krampachtig mee omgaan en niet kunnen genieten. Nu ga ik heerlijk ontspannen naar mijn VK, ik mag zo weer.
    Het is voor je zwangerschap helemaal niet belangrijk om steeds te wegen, het is meer voor jezelf.

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    mijn vk weegt niet eens.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.074
    3.863
    113
    Mijn vk weegt alleen bij het eerste bezoek, daarna niet meer. Vorige zwangerschap woog ik me zelden, de laatste weken helemaal niet meer. Bleek wel erg te zijn aangekomen (dat voelde ik ook wel en zag het), dus deze zwangerschap ga ik af en toe maar op de weegschaal, dan schrik ik misschien nog eens en let dan wat meer op met snoepen.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou als het niet nodig is het niet bijhouden.

Vorige zwangerschap weet ik dus ook alleen dat voordat ik zwanger werd ik 63 kilo was en bijna op het eind een keertje op de weegschaal gaan staan en toen was ik 72 kilo. Gewoon omdat ik nieuwschierig was. Maar ik weet dus niet hoeveel ik door het overgeven/niet eten ben afgevallen voordat ik aan ging komen. Vind dat ook helemaal niet erg. Bij de gyn heb ik nooit hoeven wegen.

Deze zwangerschap moet ik verplicht elke week bij de huisarts komen wegen, omdat ik wat problemen had/heb met gewicht. Nu word het dus helemaal in de gaten gehouden en de huisarts overlegd er ook over met de gyn. En ach ik vind het ook wel best, hoewel het best :confused: was toen ik vorige week in 1 week tijd 1 kilo was aangekomen :oops:!

Deel Deze Pagina