Relaxte mama's, soms dingen doen die niet heel goed zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mevrouw Pinguin, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben met 10/11 weken zwanger gewoon op wintersport gegaan, snowboarden. Wel wat rustiger aan gedaan dan normaal.
    Ik keek uit met eten maar nam rustig wat plakjes leverworst of smeerworst op brood zonder op de hoeveelheid te letten. Ik al het ook niet vaak dus geloof niet dat je dan direct teveel binnen krijgt.
    Salami enzo gewoon gegeten.

Ook sjouwen deed ik nog hoor. Rond 20 weken zwanger was eindelijk de verbouwing van de zolder klaar en ik wilde toch echt de boel schoonmaken en op z'n plek zetten.

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    :$

Ik gun iedereen een goede zwangerschap maar ik heb mezelf bij alle miskramen afgevraagd of ik het op een of andere manier niet had kunnen voorkomen.
    Ik ben zo blij dat ik niet gerookt, gedronken of iets anders had gedaan/ of gegeten want ik had dan nu niet meer in de spiegel kunnen kunnen:)

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik ken ook een vrouw die bij alle zwangerschappen flink heeft doorgerookt en alle 3 de kindjes waren en te vroeg geboren en met een te laag gewicht.. Maar ja dat komt natuurlijk vast niet door het roken,gewoon stom toeval ;)

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Idd ik heb dus wel een paar keer leverpastei gegeten en af en toe schiet het wel door mijn hoofd: wat nou als ik dat nou niet had gedaan? Ik voel me daar al schuldig over..

5. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Ik kan veel qua voeding e.d. laten maar koffie kan ik echt niet volledig laten. Ik beperk wel mijn kopjes koffie per dag en voeg veel melk toe.
    Maar volledig mijn koffie laten... dat kan ik echt niet :)

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nou jeetje ik begon leuk te lezen tot dat 1 iemand over roken begon, mijn hemel wat een reacties en vooral verwensingen, maar bijna iedereen eet weleens rood vlees, lees over wijntjes die best nog wel kunnen, daar wordt met geen woord over gesproken ;););) ik denk dat 90 % van wat ik hier lees niets meer met relaxed te maken heeft het is ALLEMAAL onverantwoordelijk klaar punt uit, roken drinken, rauw vlees het een doet niet onder voor het ander hoor, maar misschien idd als iemand geen gezond kindje krijgt dat je dan gaat denken aan die ene glas wijn, of dat ene stukje leverworst, of misschien dat stukje carpaccio laat een ieder in zijn of haar waarden, laat een topic nu eens niet uitkomen op roken vs niet roken of borstvoeding vs flesvoeding fanatiekelingen dat maakt het allemaal een stuk leuker ;)

ik heb tijdens deze en ook de andere zwangerschappen vacuum verpakt vis gegeten gerookte makreel, geen idee dat dit dus helemaal niet mocht tot ik er tijdens deze zwangerschap achter kwam :$

7. 636

636 Actief lid

7 jul 2015
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dènk dat het verschil er (vaak?) in zit dat het hoogstwaarschijnlijk niet bij 1 sigaretje blijft maar wel tegenover bv. 1x onvoldoende gebakken vlees ofzo...?

Daarbij staat van roken gewoon vast dat het slecht is, punt. Daar waar pakweg rood vlees een bacterie KAN bevatten, net als onvoldoende gewassen groenten etc.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het eigenlijk bottom line allemaal onverantwoord is want inderdaad: àls het mis gaat, ga je dat jezelf toch echt wel verwijten lijkt me - en dan spreek ik ook over mezelf.

8. Annabelle29

Annabelle29 Niet meer actief

1 keer pech hebben met je ondoorbakken vlees kan wel erger uitdraaien dan een hele zwangerschap roken. Een tante van mij is met toxoplasmose besmet geweest tijdens zwangerschap, haar zoon is net niet blind ( ziet alleen vage vormen)

En ik ben echt geen roker, zelfs geen drinker en ik let op alles. Heb zelf teveel problemen gekend, als ik dan mij niet aan de regeltjes had gehouden dan had ik mijzelf nog schuldiger gevoeld...

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Hier ken ik er ook een.
    Te laag geboortegewicht, én een klompvoetje...

Deel Deze Pagina