Wie heeft ervaring met deze onderwijsinstelling? Ik wil de opleiding kraamverzorging of Pedagogisch medewerkster gaan doen. Ik zie verder geen addertjes op hun site.
NHA is wel betrouwbaar, bij hun heb ik mijn HAVO gehaald (lag in het zkh dus kon niet naar school) ik heb er goede ervaringen mee. je kunt zelfs apart vakken halen en later inleveren voor een diploma...
Oke, dat klinkt goed. Ik zit naar de basisopleidingen te kijken. Ik zie dat ik daarna verder moet leren of kan ik met alleen dat basisdiploma al aan de slag in de kinderopvang?
oei dat weet ik zo niet, misschien dat je een KDV kan bellen met die vraag? ik stuurde toen mijn huiswerk op maar tegenwoordig zal dat wel via email kunnen, erg handig!
Ja idd. Ik kan wel eens aan de leidster van mijn zoontje vragen. Die zullen er ook meer van weten. Wat mij handig leek is eerst 1,5 jr de basisopleiding te doen (zonder stage) ivm de jongste (opvang) en daarna 1,5 de vervolgopleiding met stage.
Grappig, ik wilde hier ook een topic over openen. Ik wil namelijk SPH doen, en met name om mijn dochtertje zou het geweldig zijn als ik gewoon thuis kon studeren. Dus NHA of LOI zou dan een super optie zijn. Maar hoe betrouwbaar is dat? En is je diploma net zo waardevol als een diploma via een hogeschool?
mijn opleiding/diploma is landelijk erkend maar ik kan me voorstellen dat dat per opleiding verschilt.
Ik heb inmiddels contact gehad met het NHA en de MBO opleidingen zijn erkende MBO diploma's. Dus ik ga het doen! Nu moet ik alleen nog weten of kinderdagverblijven/peuterspeelzalen leerlingen uit de thuisstudie accepteren.