Zolder 1 of 2 kamers ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hippo89, 17 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij zitten even na te denken over wat nu het slimste is om te doen....

Wij hebben sinds deze week een grote dakkapel laten plaatsen op zolder

Nu is het zo dat wij hier 1 redelijke slaapkamer van kunnen maken..... Of twee kleintjes .....

Mijn man neigt naar 1 grote en ik neig naar twee kleine omdat we 5 slaapkamers hebben en ze allemaal een eigen plek hebben, eventueel zouden de dames de eerste jaren nog samen kunnen slapen dat op zolder 1 kamertje als speelkamer ofzo gebruikt kan worden. En dat lijkt me fijn,

Wij zijn van plan om ook de keuken te verbouwen en ook een aanbouw achter bij ons huis om de woonkamer te vergroten dus we zijn van plan wel nog minimaal 15 jaar te blijven wonen waar we nu zitten

Maar met 1 slaapkamer op zolder betekend dat dus dat de dames tot die tijd ook de slaapkamer zullen moeten delen

Maar nu word het waarschijnlijk wel erg klein dus misschien toch 1 grote ...

Als we twee kleine doen is de afmeting 2.60 bij 2.30 dit is wel erg klein of niet ? En heeft er iemand foto's van kinder kamers van kleine afmeting ?

2. Manque

Manque Niet meer actief

Ik zou er altijd voor kiezen om de kinderen ieder een eigen kamer te geven, als dat mogelijk is. De kamertjes worden erg klein, dat klopt, maar een plekje voor jezelf is zo belangrijk.

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als ik de keuze had zou ik kiezen voor 2 aparte kamers.
    Wellicht dat wij dot in de toekomst ook gaan doen.

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    De ruimte voor ieder kind wordt er niet meer van als je ze samen een kamer geeft. Wel hebben ze minder privacy en zeker als ze straks huiswerk krijgen en in de pubertijd is een kamertje erg fijn. Al is het maar een bed en een bureautje.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Jullie hebben dus ook zoiets van liever klein en een eigen plekje voor elk kind ....

Er komt geen echte kast in de slaapkamer die ruimte word weer bespaard want aan beide zeiden zit er een schuine wand en daar word een inbouw kast van gemaakt ( als die inbouwkast gemaakt is blijft er dus die 2.60*2.30 over

En Zijn er Mensen die ook zo'n klein kamertje hebben voor de kinderen en hier foto's van hebben ?

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je moet goed kijken naar de ruimte die overgehouden word als je er een eenpersoonsbed in plaatst. Is dat voldoende, dan is het oke.

Onze zoon heeft een kamer van 2,85 bij 3m, dat is prima. Het loopt ook deels schuin. Hij heeft een groot raam, maar geen dakkapel.

Zijn deur slaat naar buiten open, dat scheelt enorm in de optische ruimte die je hebt in die kamer en je kunt daardoor meer in de kamer kwijt. Anders werd het wel wat propperig. Kan de deur niet naar buiten open, dan zou je nog kunnen kijken naar een schuifdeur.

Verder zijn er halfhoogslapers met een uitschuifbureau eronder (hebben wij ook), dat is erg fijn.

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Mijn kamer was vroeger thuis niet veel groter. Er paste bed en bureau en dan was t vol maar vond t erg fijn een eigen kamer te hebben en heb er tot MN 20e gewoon prima gebruik van kunnen maken nooit ruimtegebrek gevoel gehad o.i.d

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

De kamer van onze dochter, dan heb je een idee van het bed ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28 KB
      Weergaven:
      45
  9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Wij hebben van binnen op zolder nog helemaal niets, het was echt puur zolder, alles moest en moet nog gedaan worden, dakkapel is nu klaar, morgen gebeurd het dakdekken en komen de ramen en horren erin, dan word de binnenkant geïsoleerd en elektra en radiatoren moeten ook nog geplaatst worden, kozijnen voor de deuren en de deuren zelf moeten dus ook nog geplaatst worden dit kunnen wij dus zelf aangeven,

Bedankt voor de tip dus ;) mijn schoonvader gaat het van binnen helemaal in orde maken dus ik zal hem dan aangeven dat ik wil dat de deuren naar buiten open slaan :p

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Dat grijze is denk ik dan het uitschuif bureautje of niet ? Zoiets is inderdaad handig

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, dat klopt. Dat is het bureau.

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kun je niet alvast alles klaarzetten voor een splitsing in 2 kamers (2 deuren, lichtpunten, etc.), maar de tussenmuur voorlopig nog niet zetten? Op die manier kun je er met een minimale inspanning er later 2 kamers van maken.

13. Quechui

Quechui Niet meer actief

Wij hadden ook nog niets gedaan met de zolder.
    Een dakkapel was mooi geweest, maar voor ons nog te duur en niet noodzakelijk.
    We hebben de zolder opgesplitst in 2 kamers (1 van ca. 12 m2 en 1 van 8m2. Ook hebben we nog een voorzolder voor de katten. Over de hele breedte van de zolder hebben wr nog een vliering gemaakt voor opbergruimte (ca. 9m2).

De kamers zijn groot zat. Ooit in de toekomst kunnen ze zelfs nog een tweepersoonsbed kwijt.

Als je twee kamers kunt realiseren zou ik daar toch voor kiezen ;)

14. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kun je met de hoogte wat doen, ik weet niet hoe hoog het is? Ik had vroeger een vriendinnetje die een heel kleine maar hoge kamer had. Haar bed zat boven de deuropeing. Je liep dus onder haar bed door als je binnen kwam. Dat vond ik atijd echt gaaf!!

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb ook bijna altijd zo'n kleine kamer gehad. Idd een halfhoogslaper met een bureau wat ik er onder vandaan kon schuiven. Ik vond het echt prima. Bij mijn vader had ik een hele grote kamer maar daar kon ik juist helemaal niet aan wennen :D
    Nu was ik ook wel een kind dat weinig alleen op haar kamer wilde zitten. Huiswerk enzo deed ik ook gewoon in de woonkamer... Ik zou dus kiezen voor 2 kleine kamers.

16. lemontree

lemontree Niet meer actief

Ik zou er ook 2 kamers van maken. Ik heb zelf altijd een heel klein kamertje gehad en vond dat echt niet erg. Mijn vriendin sliep met haar zus op een kamer. We waren liever bij ons want anders konden we alle vriendjesperikelen niet prive bespreken haha. Maar al vanaf dat we een jaar of 8-10 waren vonden we het niet leuk om te spelen waar haar zus bij was. Die was toch 3 jaar ouder en ergerde zich op haar beurt weer aan die kleine kinderen.

17. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik zou ook gaan voor 2 slaapkamers, dan hebben ze hun eigen plekje.
    Als je een kast in een schuifwand wegwerkt en je zet een hoogslaper neer met een bureau eronder dan benut je de ruimte optimaal.

18. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    2 kamers! Ik ben ook voorstander van kinderen bij elkaar op de kamer ik vond het heerlijk als kind. We sliepen zelfs samen als we wel de eigen kamer konden krijgen... Maar wij scheelden maar 1,5 jaar... En je weet nooit hoe het gaat. Hier 4 slaapkamers en we hadden de 2 meiden bij elkaar bedacht op een kamer...

Stiefzoon is 8 en is hier niet zo vaak maar heeft echt wel behoefte aan zijn eigen kamer zonder zijn kleine zusje van 4. Daarom dachten wij de 2 meiden samen.... 2 weken geprobeerd maar het gaat gewoon echt niet! Ze slapen beide zo anders in en houden elkaar wakker ook hebben ze verschillende tijden dat ze wakker worden... Mijn jongste slaapt heel snel in en is laat wakker... Mijn oudste heeft veel moeite met inslapen en is vroeg wakker...

Nu komt de baby eerst bij ons op de kamer, gelukkig hebben wij een grote zolder waar al 1 kamer van gemaakt is met elektra en verwarming dakraam etc. Mijn Stiefzoon slaapt hier nu, gescheiden met een kastenwand heeft mijn man aan de andere kant zijn werkplek.

Wij willen tzt een dakraam laten plaatsen en een extra deur en verwarming en dan van zolder 2 kamers maken... Mijn man zijn werkplek komt dan op de overloop.

Ze zijn dan wel iets ruimer dan die van jou maar anders gaat nu in ieder geval nog niet... Kinderen hebben ook geen grote kamer nodig hoor... Mijn stiefzoon van 8 speelt nooit op zijn kamer... De meiden weten dat ze niet met zijn speelgoed mogen spelen zonder toestemming en het gaat prima... Maar soms vindt hij het wel fijn om zich even terug te kunnen trekken.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    zo klein vind ik de kamers niet!!! zeker niet als er geen kast in hoeft.
    onze jongste slaapt op een kamer van 2,00x2,10. daar staat een commode, een ledikantje en een kast.
    zij blijft in t ledikant totdat ze in een halfhoogslaper kan, dan kan ze onder haar bed spelen.

20. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ons huis zit op zolder zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde een dakkapel. Daardoor 2 aardige slaapkamers gecreeerd.

Deel Deze Pagina