9 mnd zwanger ~ 9 mnd ontzwangeren

Discussie in 'De lounge' gestart door Flamingo, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Nu is mijn zoontje 9,5 maand geleden geboren, en ik moet zeggen... JAAAAAHHHH alles gaat zo heerlijk!!

Ik vind het echt waar wat ze zeggen hoor dat je 9 maanden moet ontzwangeren.
    Ik dacht altijd dat het onzin was, maar kan me er toch prima in vinden :D
    Tuurlijk ging het in de maanden hiervoor ook prima, maar eigenlijk sinds een maandje ofzo heb ik het gevoel dat 'alles' een plekje heeft ofzo.
    Dat ons nieuwe leven echt lekker loopt, en dat ik me helemaal goed voel in de combinatie werk/vrijetijd.
    Dat ik zo kan genieten van mijn kleine manneke.
    Dat het in onze relatie weer helemaal stabiel loopt zonder rare hormoonuitspattingen of hersenspinsels over dat alles zo veranderd is en zo druk is :p (dat had ik zo erg)
    Dat je zoveel (en iedere dag meer) van zo'n hummel kan houden.
    Dat je leven zoveel mooier is geworden na de komst van.
    Zit soms zelfs te denken aan een 2e kleine... haha nu nog niet hoor, maar over een paar jaar.

Volgens mij ben ik gewoon een hele trotse en gelukkige mama :p jaja.

Hebben jullie dat ook?
    En dan bedoel ik vooral na die 9 maand ontzwangeren, want het lijkt voor mij persoonlijk, echt of ik die 9 maanden nodig heb gehad om me zo te kunnen voelen als ik me nu voel.

2. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    HIhih wat fijn om te lezen dat je je zo goed voelt, en dat alles goed gaat! Super!

NA de eerste had ik ook echt wel 9 maanden nodig (en nog wel iets langer) om weer echt mezelf te zijn/worden. Na de 2e weet ik het eigenlijk niet, was na 3 maanden alweer zwanger ;)

Maar hou dat gevoel lekker vast joh! Geniet ervan!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou het niet weten eigenlijk, want ik was 6 maanden na de geboorte van mijn dochter alweer zwanger :D. Na de bevalling van deze 2e zijn we voorlopig klaar, hahaha, dus dan kan ik na 9 maanden (als het goed is) ook antwoord op de vraag geven.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik denk dat het wel klopt, mijn zoontje is nog geen 9 maanden, maar begin me nu langzaam weer beter te voelen en beetje de oude aan het worden, maar misschien heb ik nog wel langer als 9 maanden nodig. ik hoop dat ik voor zijn eerste verjaardag me weer helemaal goed zal voelen ( hoop ik).

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb eerlijk gezegd nergens last van gehad,maar moet zeggen ook geen rare hormonen dingen tijdens de zwangerschap.
    nu ook niet trouwens.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hier wel. nog meer als 9 maanden zelfs. had pas na een maand of 10 zoeist van ja... nu loopt het. heb meteen na mn bevalling ook teveel hooi op me vork genomen en later keihard met me kop tegen de muur geknald

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik moet zeggen dat ik nergens last van heb gehad. Ok natuurlijk de eerste weken ben je aan het herstellen, maar daarna voelde alles weer zoals voorheen. Dus dat 9 maanden op en 9 maanden af is voor mij niet herkenbaar.
    Maar wel fijn dat je je nu zo goed voelt. Geniet ervan.

8. Only me

Only me Niet meer actief

Wat fijn dat jij je zo goed voelt zeg! Daar zijn een hele hoop mamma's jaloers op :)

Ikzelf voelde me pas ruim een jaar na de geboorte van mijn kindje echt goed! Afvallen was een ramp tot op 3 maanden geleden, ineens is mijn lichaam het er mee eens lijkt wel!
    Ik had al een hele poos geleden (zo'n 11 maanden na de bevalling) mijn voedingspatroon aangepast en ik ben gaan sporten, maar het was telkens zonder resultaat. Maar de aanhouder wint denk ik altijd maar. En nu is het zo. Ik begin eindelijk de kilo's te verliezen. Ik moet er in totaal 30 en ben nu zo'n 7 kilo kwijt. Het is niet, maar het is wat!

En hier in huis loopt ook alles op rolletjes. Precies hoe een gezin is, in mijn beleving en ogen :)

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja na 9 maanden had ik m'n gewone rug zo'n beetje terug:D

10. susy26

susy26 Niet meer actief

ik heb het ook hoor, nu langzaam aan valt alles op z'n plekje, en ook alles gaat goed! Super, lekker genieten! en ik denk er stieken ook al aan om weer een dikke buik te hebben haha...maar nog even wachten, niet te snel, das ook niet goed tijd zat! hiihi

11. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

bij mij heeft het bijna een jaar gekost om weer mezelf te worden!
    weet niet of de hormonen door de bv daar ook aan mee hebben gewerkt want dat heb ik een jaar gegeven.

kan niet goed uitleggen wat er dan zo anders werd, maar idd meer je draai vinden, dat alles op rolletjes loopt, vertrouwen hebben in je kunnen etc etc.

hopelijk ben ik na de tweede bevalling eerder mezelf;)
    kga er wel een beetje vanuit omdat ik natuurlijk al bekend ben met het moederschap.

heerlijk dat je zo kan genieten!

12. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ik had dat ook, dat ik na 9 maanden dacht; nu voel ik me echt weet de oude! Bij mij klopte het dus ook echt!
    Ik hoop dat het na deze bevalling wel wat sneller gaat...

Geniet ervan!

Deel Deze Pagina