tussen 17:00 en 18:30 drama / 12wkn oud

Discussion in 'Baby en dreumes' started by petra2278, Nov 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    hoi hoi,
    ik begin benieuwd te worden hoe het bij jullie gaat rondom dit tijdstip.
    mijn kleintje slaapt na de middagfles vaak maar 1 uurtje / 1,5 uurjte hooguit (gisteren zelfs helemaal niets!).
    het is ook niet zodat hij lekker tevreden is in de wipstoel. nee, hij wil continue aandacht, rond gedragen worden etc.

niet echt handig, gezien het tijdstip.

net als vandaag: 15:30 u fles, naar bed en werd om 17:30 u wakker. In principe moet hij dan nog officieel 2 uur wachten op de fles...nou dat redt hij echt niet. Met 15 min begint hij al te piepen en te gapen...
    vaak kleed ik hem lekker om, lekker wassen en tutten of ik doe hem in bad om wat tijd te rekken.
    maar vaak, net als vandaag, krijgt hij gewoon 1 uur eerder de fles, en dan hup naar bed. Rest van de avond horen we hem niet meer...

zal het een aanloopje van hem zijn voor de nacht? Soort voeding-boosteren zeg maar?

en laten jullie je kindjes wel wachten tot exact 4 uur voor de fles?

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Hi Petra!

Hier is het ook elke avond drama hoor... Tenzij ze rond gedragen wordt in de draagzak, maar dat begint nu wel een beetje zwaar te worden. Ik heb er ook wel eens een topic over geopend en veel kinderen schijnen dit te hebben. Er is me ook verteld dat het over gaat (rond 3/4 maanden)! Ik kan het nog niet geloven maar ik hou goede hoop! :)
    Mijn meisje krijgt trouwens elke 3 uur voeding, langer rekken lukt mij echt niet!

Gr. Lisszy

3. flower 27

flower 27 Bekend lid

May 28, 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Was hier ook ,gaat vanzelf over ,was bij ons met 4 maanden ..

4. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

De eerste maanden was hier ook een ramp hoor. Met 3.5 maand ging het hier goed. Geen krampen meer, niet meer huilen, sneller tevreden. Dus nog even volhouden meid.

Maar als mijn zoontje niet meer te houden was gaf ik ook gewoon eerder de fles hoor.

5. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier met 3 maanden opeens een omslag! Eerst elke avond huilen tot aan de fles van 22.30 uur en toen ging ons meisje wel opeens om 19.00 uur slapen en huilde ze de avonden niet meer. Echt het "beruchte" huiluurtje. Gaat vanzelf over!!;)

6. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Nee, hier nooit laten wachten op een voeding. Honger is honger. Soms 4 uur, soms 5 uur en ook wel 2,5 uur.

Was dit bij jullie altijd al zo of van de laatste paar dagen? Er is namelijk ook weer een sprongetje onderweg?!

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

kinderen zijn onvoorspelbaar. Dan gaat het dagen goed en denk je yes ik heb een ritme en dan wordt alles ineens omgegooid.

8. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    ik geef onze meid ook gewoon eerder de fles hoor!!vandaag eigenlijk half zes maar half 5 kreeg ze m al...nu krijgt ze pas weer half 12!!als het gewicht goed is moet dat makkelijk kunnen!!succes

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik mag niet klagen want ik heb een ontzettend, verschrikkelijk lief en makkelijk meisje. :D
    En ik zou het ook niet een drama willen noemen. Maar ik herken het wel. Ze heeft gewoon haar wakkere uurtje rond een uurtje of 17 tot ongeveer 19 uur. Vandaag precies hetzelfde als jij: om 15.15 uur gegeten, om 17 uur alweer aan het jengelen. Dan haal ik haar naar beneden en ga een beetje met haar spelen. Meestal wil ze elke 4 uur eten maar in de late middag/vroege avond is het meestal sneller. Ik heb het wel een beetje gerekt eerlijk gezegd vandaag, tot 18 uur. Maar als ze dat eenmaal opheeft en ik heb nog met haar gespeeld en ik doe haar in bedje, hoor ik haar de rest van de avond niet meer en moet ik haar wakker maken voor de laatste voeding.
    Ik vind het ook wel gezellig eerlijk gezegd, haar wakkere uurtje. :)

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Hier ook hoor, ze kan de pannen nog niet op tafel horen komen of madam begint te huilen ;) en de enige manier om dat te stoppen is constant met haar bezig zijn.

Dus eten we met de maxi cosi op tafel en wiebelen we haar om de beurten heen en weer terwijl we eten (ja we moeten toch wat)
    Afwassen doe ik pas als de kids in bed liggen.

Aan de ene kant heel irritant aan de andere kant denk ik dat ik niet mag klagen want zo rond 19 uur gaat ze na haar flesje heel lief slapen tot de volgende morgen (maak haar dan rond 21.30 wel wakker voor nog een klein flesje).

Sinds maandag ben ik heel strak de regelmaat gaan houden (omdat de situatie echt uit de hand begon te lopen) en voed ik haar elke keer op haar kamer (is lekker rustig) en gaat ze daarna meteen naar bed.
    En zowaar vandaag mopperde ze om 15 uur na haar fles nog wel even maar heeft toch tot 16.15 uur geslapen (dat is altijd meer dan niets ) en was ze tot 18.15 uur redelijk vrolijk. toen begon ze te miepen en heb ik meteen een fles klaar gemaakt, hup naar boven eten en naar bed.

Groetjes Anita

11. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ik zou het gewoon aanzien, zolang je kindje niet huilt en gewoon wat rondkijkt e.d zou ik m laten liggen in de box of wipstoeltje.

Maar als er echt voordurend gekrijst word kun je tog gewoon de fles geven. het is misschien minder leuk voor je schema maar je gaat ook niet uren naar gekrijs luisteren toch?

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hier de afgelopen dagen dat probleem gehad en vandaag was het gewoon weer zoals anders.
    Denk toch dat je even moet doorbijten.
    En mijn zoontje zit vaak zo met zijn flessen;
    7.00
    10.00
    13.30
    16.45
    21.00

Overdag zit er vaak ook maar net 3 uur tussen en savonds moet ik hem soms wakker maken.
    Hij gaat ook vrijwel direct slapen na zijn flesjes en wordt dan vaak na 2 uur weer wakker, dan even spelen maar na een uurtje denkt hij ook en nu wil ik mijn fles.
    Misschien als je er in meegaat dat je zoontje wat rustiger wordt.
    je kan het proberen.

Trouwens van de week had hij pas om 8.00 smorgens zijn fles maar toch om 10.30 weer bere honger.
    Dus toen ook maar weer een fles gegeven.

13. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    mijn moeder heeft dit ook gehad toen ik was geboren, ook iedere dag tussen 17.00 en 18.30
    dit blijkt te komen doordat de baby gewend is in je buik, dat mama dan altijd druk bezig was, met koken en dergelijke. de baby raakt gewend aan die ´stress´ rond deze tijd, en kan hier tot een paar maanden na de geboorte nog last van hebben. dit gaat vanzelf over.

Share This Page