religie en mensen overtuigen

Discussie in 'De lounge' gestart door visitor, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    hoi allemaal,

    ik heb een vraagje ? Ik lees net een aantal berichtjes op deze speciefike forum mbt relegie.

    Ik ben zelf overtuigende moslima. Heb er zelf voor gekozen. Mijn vader is christen en heb dus zelf voor de islam gekozen. Ik had dus Islam niet vanuit huis meegekregen.

    Mijn vraag is echter waarom is het erg om mensen te laten overtuigen van je geloof. Ik had gemerkt dat mensen er moeite mee hadden dat een bepaalde lid hier uitleg wilde geven dat ze het niet eens was met de evulatie leer. Zie bericht religie.En ze wilde uitleg geven dat ze dus in God gelooft.

    Vinden jullie dat irritant of kan je me uitleg geven waarom je daar niet mee eens bent. Ik persoonlijk vind het niet erg als iemand over zijn geloof wil praten en mij daarin in discussie wil treden.

    Ik zelf stond wel open voor alle religies en heb er dus uiteindelijk na grondig onderzoek besloten om moslima te worden. Dat kon dus alleen als iemand mij eerst uitleg heeft gegeven over de Islam of er globaal iets over heeft gezegd. Daarna is mijn intresse eigenlijk opgewekt om meer onderzoek te doen.....

    Nou zwanagere meiden of zwangere vrouwen in de toekomst ben benieuwd naar jullie reactiesssssssss
     
  2. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben best geinteresseerd in een ander zijn denkwijze, voor mij mag er best wat over verteld worden, zolang het geen extremistische (zowel christelijk als moslim) uitingen zijn
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Persoonlijk gaan bij mij de haren recht overeind staan als men je probeert te overtuigen door te dreigen dat jij dan niet naar de 'hemel' zal gaan omdat jij niet hetzelfde, of op dezelfde manier gelooft als diegene dat doet.

    Daarbij vind ik dat, als ik echt zoekende ben naar een geloof ik dan echt niet op een zwangerschapsforum ga zoeken ;)

    Groetjes Anita
     
  4. Niet meer actief

    Ik vind dat ieder moet geloven waarin ie wil geloven, als ze mij maar respeteren dat ik alleen in mezelf geloof. Heb er geen behoefte aan door anderen mensen bekeerd te worden in een geloof, en dat vind ik het jammere van vele gelovigen, die willen maar al te graag dat iedereen het gelooft.
     
  5. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ben dus dat lid waar je het over hebt.

    ik heb respect voor mensen die iets willen geloven.maar wil het niet opgedrongen krijgen.of betweterige reacties van mensen die zeggen dat mijn vriend naar de hel gaat omdat hij kinderen bij een ongelovige heeft.(ander topic tijdje terug)

    kijk ieder moet voor zichzelf weten of die gelooft,maar gelooft iemand niet ook prima.

    begrijp niet goed waarom veel gelovige zich geroepen voelen om duidelijk te maken dat hun geloof de enigste juiste is.
     
  6. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als iemand wil praten over zijn "geloof" prima hoor, maar ik kan er op kotsen als mensen mij proberen te "overtuigen" dat hun geloof "goed" is...

    leven en laten leven vindt ik, ik zelf heb geen geloof en hoef niets van een ander over te nemen, ik leef mijn leven "goed" en daar ben ik tevreden mee, als een ander iets anders doet prima, maar zonder mij, en liefst zonder een ander te kwetsen of proberen te intimideren.

    Aan sommige geloven heb ik zelfs bijna een "hekel" dus nee laat mij maar lekker met rust... ;)
     
  7. Female

    Female Niet meer actief

    Ik vind het ook erg storend als mensen anderen willen overtuigen van hun geloof.
    Hou het gewoon bij jezelf, denk ik dan.... En doe het zoals jij zelf denkt dat het goed is...
    Maar ik hoef er niets van te weten ;)
     
  8. Niet meer actief

    vriend naar de hell omdat ie kinderen heeft bij een 'ongelovige' waar halen "ze" het vandaan, echt extreem hoor!

    Ook zoiets als je een massamoordenaar bent die 100 mensen verkracht en vermoord maar je gelooft in "god" dan ga je naar de hemel, maar als je je hele leven goed bent geweest en je gelooft niet dan ga je naar de hell ..... das toch krom?


    Ik denk: God is een denkbeeldig vriendje voor volwassenen..... niets meer en niets minder
     
  9. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik denk echt dat er mensen zijn die rust en aansluiting vinden in hun geloof.
     
  10. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ze zeggen ook "2 geloven op 1 kussen slaapt de duivel tussen".


    is maar goed dat er hier in bed 1 gelovige en een ongelovige liggen.geen duivel te bekennen.
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dat geloof ik ook.

    Echter ik zit ook niet erop te wachten om telkens te horen dat een bepaald geloof HET geloof is, of om telkens te horen dat de manier waarop je geloofd niet goed is.
    Laat mensen in hun waarde en met rust!
     
  12. Female

    Female Niet meer actief

    Dat zal zeker wel waar zijn. Is ook prima wat mij betreft.

    Zolang ik er maar niks mee te maken hoef te hebben :)
     
  13. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    juist sweetangel,het wijzende vingertje wat vaak komt in die topics die zijn zo storend.
     
  14. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind het op zijn zachts gezegt ook heel irritant als mensen hun geloof proberen op te dringen, of vertellen dan hun geloof het beste geloof is.
    Mensen mogen van mij best uitleggen hoe hun geloof in elkaar zit en waarom ze er in geloven, maar als ze zich gaan opdringen gaan de nekharen mij recht overeind staan!
    Zo kan ik ook helemaal niet goed worden als de Jehova getuigen aan de deur komen. Laatst stonden er ook Jehova getuigen bij ons aan de deur en mijn vriend deed open in zijn pyama (het was immers zaterdagochtend 09.30 uur) en het eerste wat hij aan zijn hoofd geslingerd kreeg was 'ah, de zondaar des huizes' :confused: PARDON?

    Laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en probeer anderen niet te overtuigen. Dat is in mijn ogen niet nodig als de gelovige persoon in kwestie voldoening haalt uit zijn of haar eigen geloof.
     
  15. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    ik vind het niet erg dat mensen geloven.

    zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen.

    zoals bv jehovas getuigen die ik voor jaren terug aan de deur had.
    iwsten mij te fertellen dat de jonge kat die ik toen op mijn arm had een geschenk van god was.
    nou sorry hoor maar had hem gewoon van mijn broer.

    groetjes sandra
     
  16. Kimos

    Kimos Actief lid

    13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik vind de verschillende geloven wel interessant. Heb ik altijd al gevonden. Maar ik vraag me wel af of je daar uberhaupt overtuigd moet worden van een bepaald geloof ? Moet je daar niet gelijk achter staan?
     
  17. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :)
     
  18. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik vind zelfs de jehova getuigen aan de deur niet erg! Zolang ze maar weggaan als ik vermeld dat ik niet geinteresseerd ben! Mijn man is katholiek opgevoed en ik ben zonder geloof opgevoed. Dit betekent overig niet dat ik niet geloof! Maar ik heb gekozen om op mijn eigen manier te geloven! Maar ook wij hebben een stel vrienden (uit de VS) die mij nog steeds proberen te overtuigen. Ze hebben zelfs een bijbel in het nederlands besteld voor me! Ik heb thuis een bijbel (kinder bijbel) en vind die geweldig om te lezen. Ga hem ook zeker aan mijn kleine geven, zodat ze iig wat info krijgt. En van mijn man en mij mag zelf kiezen wat ze wil geloven!
     
  19. Niet meer actief

    nou mijn vriend is katholiek en ik geriformeerd (niet dat we er allebij ook maar iets mee doen, maargoed dat krijg je mee vanuit huis(maar ook onze ouders doen er erg weinig mee ) maar die duivel ligt ons niet in de weg hoor ;)


    Wij gaan binnenkort mischien verhuizen naar een zwaar geriformeerd dorp, van mij zullen die mensen geen last hebben, ik hoop ik ook niet van hun. Als je gelooft is dat prima dat respecteer ik, hoop dat ze mij ook respecteren dat ik niet geloof...
     
  20. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou die opmerking gooien ze regelmatig naar mijn hoofd,daarom mijn reactie.

    denk dat als je elkaar in je waarde laat met geloven dat je dan goed samen kunt leven.
     

Deel Deze Pagina