religie en mensen overtuigen

Discussie in 'De lounge' gestart door visitor, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik vindt dat deze soort fora altijd tot onnodige discussies lijden dij uiteindelijk uitlopen op ruzie's en vindt dit als er zon topic is dat eigenlijk voldoende is maar ok....

    zelf ben ik moslima bekeerd en niet van thuis uit.
    ik dring niemand mijn geloof op geef enkel uitleg indien nodig.
    idd leven en laten leven...
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    @Ruby

    Hebben ze dat gezegt over je vriend?
    Jeetje ..... Ik ben zelf wel bekeerd moslima, maar niet praktiserend? Even niet.. Eerst weer met me zelf in het rijne (reine?) komen.

    Maar de manier waar op jij met jou vriend om gaat, en met het opvoeden van je kids, daar kan ik alleen maar mijn petje voor afnemen. Hieruit blijkt dat jij zijn geloof gewoon accepteer, en er wel voor open staat! En wie weet... In de toekomst...

    Nee laat ze maar kletsen, ik denk dat jullie het beter doen zo met zijn tweetjes dan veel moslimgezinnen bij mij in de omgeving.

    Respect meis!
     
  3. sim

    sim Niet meer actief

    ik vind het hoogst irritant als iemand mij een specifiek geloof opdringt, ik ben zonder geloof opgegroeid, mijn man met geloof, en wij hebben uiteindelijk ons "eigen" geloof, en daar dring ik niemand mee op, iedereen mag doen en geloven waar ie zich het lekkerst bij voelt, maar van opdringen komen discussies.. (en oorlogen)
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dat denk ik ook Ruby! :)
     
  5. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    haha anita was niet de bedoeling om mijn geloof op te brengen via deze zwangerschapsfourm. Ik vroeg alleen wat jullie mening is als mensen iets over hun geloof vertellen.

    Ik vertel overigens enkel over mijn geloof als iemand er om vraagt , of als ik denk dat die persoon iets wil vragen over de Islam....
     
  6. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
  7. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Visitor, dat doe ik ook, ik ben nl ook bekeerd moslima. Echter wordt t soms erg opgedrongen hier, en dat is nogal vervelend!
     
  8. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dank jewel meiden!
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Als ik iets wil weten over iemands geloof, dan vraag ik daar zelf wel naar, van die mensen die je willen bekeren vind ik hoogst irritant. Respecteer elkaar gewoon en bemoei je er verder ook niet mee.
     
  10. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Lieve slim niet alle oorlogen komen voort uit geloof. Zo heeft frankrijk jarenlang algerije gekonliseerd. Nederland weer zuid afrika . VS nu in Irak omdat er zo geheten massa vernietingswapens zouden zijn die nog steeds niet gevonden zijn en uiteraard om democratie in Irak te brengen. Irak was beter af zonder de aanval van VS, daar zijn zelfs de meeste politicie mee eens.

    Als iemand je een geloof opdringt kan je altijd zeggen dat je er niet van bent gediend toch?

    Ik had een collega die in boedha geloofde en me echt iedere keer mee lastig viel. Ik ging in het begin met hem in discussie en uiteindelijk stopte hij er mee hij zag dat het toch geen zin had. Maar ik had ook van af het begin kunnen zeggen dat ik er niet van gediend was....
     
  11. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Leuk om te horen dat je moslima bent geworden. Nee joh dat opdringen helpt niet en werkt enkel tegenstrijdig denk ik .....

    Een vriendin van mij is ook bekeerd maar heb me ook niet aan haar opgedragen zij was degene die alle vragen stelde en later ook haar onderzoek deed
     
  12. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Wel, en hier is degene die iets uit wilde leggen over geloof en wat voor sommigen storend was.

    Wat me opvalt is dat hier veel wordt gezegd: zolang ik er maar niet mee lastig gevallen wordt. Hebben deze mensen een nare ervaring met (een) geloof? (Gewoon een vraag hoor.)

    Verder heb ik zelf ook een hekel aan opdringerige mensen. Ik heb een poos op een evangelische camping gestaan waar ook mensen kampeerden die dachten het ware geloof te hebben, en als ze dan toevallig dachten dat mijn manier van geloven niet de ware was, moesten ze me ook van hun manier overtuigen. Nou, nie dus hè! Eentje was zelf zo extreem dat ik 't tegen een campingmedewerker heb gezegd en die man heeft een waarschuwing gekregen.

    Nu zullen sommigen zeggen: waarom wil jij dan wel overtuigen?

    Antwoord: ik wil alleen maar van mijn geloof gétuigen. En als dat als vervelend overtuigen overkomt, was dat zeer zeker niet bedoeling. Ik geloof wel dat God God is zeg maar, dus dat het geloof in God het ware geloof is (anders zou het geen geloofwaardig geloof van mij zijn, toch?) Maar ik laat anders-/nietgelovigen (naar mijn mening) wil in hun waarde. Een Moslim geloofd dat zijn/haar geloof het ware geloof is. Dat vind ik logisch en dat is nu eenmaal zo. Zo wil iedere gelovige van zijn/haar geloof getuigen op één of andere manier. Ik geloof trouwens níet dat mijn manier van geloven de ware manier is en dat er geen andere manieren zijn.

    Omdat ik nogal overtuigend gelovige ben, kan mijn uitleg idd wel eens opdringerig overkomen ben ik mij van bewust. Ik vind het op zich prima als iemand me dat PB't bijvoorbeeld, maar dan wel op een vriendelijke manier zodat ik ook begrijp waaróm dat zo overkomt.

    En verder denk ik dat niet-geinteresseerden zich niet op die topics die over die onderwerpen gaan hoeven te begeven.
     
  13. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik wil hier geen discussie starten maar ik vind wel dat als je hetzelfde geloof hebt je de ander best mag aanspreken op dingen mits respectvol natuurlijk wat hij of zij er daarna mee doet moet hij zelf weten. Helemaal is het zo in de Islam dat Allah ons dat verplicht heeft gesteld.. alleen is de manier waarop heel belangerijk en moeten mensen het niet zien als aanvallen maar gewoon het overbrengen van de informatie..
     
  14. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Vaak zijn er hier mensen die op topics reageren vanuit hun moslimszijn.. hun mening bedoel ik daarmee en niet de juiste opvatting vanuit de islam.. als we het hebben over de islam vind ik wel dat dat standpunt als het ter sprake komt juist overgebracht moet worden.. niet om anderen aan te vallen maar om de juistheid van het geloof over te brengen.
     
  15. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    En als diegene dan aangegeven heeft daar geen behoefte aan te hebben dan moet de ander dat ook respecteren en diegene gewoon zijn leven laten leiden... Ik werd hier op t forum TELKENS aangesproken op hoe ik mijn geloof leef (niet door jou), dan ben je t op een gegeven moment meer dan beu hoor, dat zeg ik je!
     
  16. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    ik ben het volkomen met je eens goed verwoord
     
  17. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    uiteindelijk vul je natuurlijk je eigen leven in.. maar je moet wel snappen dat als je bijvoorbeeld jou mening geeft als moslimzijnde.. dus dat jij een bepaalde regel niet aanhoudt (nogmaals jou keuze) dat je het niet gek moet vinden als mensen je daarop aanspreken.
     
  18. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    sommige topics beginnen niet over geloof maar eindigen er wel in,meestal gaat het dan over de islam.hele soerra's vliegen over je scherm.terwijl daar niet naar gevraagd word.

    een tijdje geleden was er een topic die op den duur ook over de islam ging.er was toen 1 persoon die gewoon antwoorde zonder te oordelen over anderen.en zo ook dingen uit het geloof uitlegde.
    kijk dat vind ik prima,maar ga je zeggen het zit zo en zo want het staat in het boek tjaa.

    mijn kinderen vragen waarom een moslim geen varkensvlees mag eten,ik weet tot vandaag het antwoord niet.want ik krijg 10 verschillende antwoorden als ik het aan mensen vraag.
     
  19. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    en even voor de duidelijkheid dan bedoel ik de juistheid van de islam he.. dus het geloof.. iedereen geeft zijn eigen invulling aan zijn geloof in zijn leven
     
  20. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dan ligt het nog aan de manier waarop je daarop aangesproken wordt!
    En aanspreken is iets anders dan een preek van hier naar tokyo.

    Ik weet dat ik sommige dingen niet volgens de Islam doe, maar ik geef het ook toe! Ik beleef het geloof anders dan bv jou, maar ik respecteer jou toch, dus kun jij mij toch ook respecteren? (niet dat je dat niet doet, maar als voorbeeld).
     

Deel Deze Pagina