religie en mensen overtuigen

Discussie in 'De lounge' gestart door visitor, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik snap dat jij dat ziet als opdringen..
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Maar ik denk dat dat meer betekend dat op de manier hoe die persoon het geloof beleefd die regel niet belangrijk is.

    Iedereen beleefd het geloof anders, en dat moet gerespecteerd worden.

    Je kan niet zeggen 'mijn manier is goed' , die manier is goed voor jezelf, maar een ander vindt t misschien anders.

    Nogmaals niet alleen over de islam :)
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Gewoon even een rare gedachtenstroom van mij hoor (ben ik goed in ;) )

    Maar stel je gaat dood en je komt voor God/Allah of wie dan ook te staan en die gaat vragen waarom heb je dit niet gedaan, waarom heb je dat wel gedaan enz.enz.
    Dan moet er toch een gigantische wachtrij zijn daar voor die hemelpoort.

    Zo ook met onze opa, die lag op sterven en wilde graag nog even met de dominee praten.
    Toen vroeg opa dus waarom hij toch zo had moeten lijden in zijn leven waarop hij als antwoord krijgt.

    Ja Waarom moest Jezus lijden?

    :(: :(: :(:

    Ik kan daar dus niks mee, ik denk dan alleen ja hey die maakt zich er lekker makkelijk mee af een vraag beantwoorden met een wedervraag.

    Opa heeft trouwens nooit op de wedervraag geantwoord.

    Voor hem hoop ik dat er daar boven inderdaad wat is, zou zo lullig zijn voor het mannetje, zijn hele leven in het teken van zijn geloof geleefd om er vervolgens achter te komen dat er gewoon niets is ofzo.

    Groetjes anita
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    WHAAAAAAAAAAAAA :) :)
     
  5. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Je moet het niet zien als een poort die we kennen in die wereldse leven...

    Allah is iemand dat kun je je niet voorstellen.. hoe groot hij is er is dus geen sprake van een wachtrij.. op het moment dat je doodgaat worden jou die dingen gevraagd doormiddel van een engel.. dan krijg je een voorproef op de hemel of hel... tot de dag dat de wereld vergaat en Allah de mensen uit hun graven laat herleven.. dat zal een dag duren.. te lang om nu helemaal over op door te gaan.. daarna gaat iedereen naar zijn definitieve plek.

    En waarom moeten mensen lijden.. ja iedereen krijgt testen in zijn leven... moeilijk om helemaal over door te gaan.. maar dat vergelijken met jezus is voor mij niet correct.
     
  6. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik snap alleen 1 ding echt niet,

    je doet dingen fout in je leven,je gaat naar de kerk zegt 10 weesgegroetjes en het is je vergeven.

    of je gaat als je oud bent naar mekka en alles wat je gedaan hebt vervalt.

    dus het komt erop neer dat je gewoon alles uit kan spoken het word je toch wel vergeven.dus je gaat dan altijd naar de hemel.
     
  7. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Jupz... Zo denk ik er precies o over...
    Ik zeg niet dat er niets is, maar dat vind ik ook even te makkelijk...
     
  8. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    God vergeeft toch alles?
    Weer een reden waarom het geloof is bedacht...heel handig!
     
  9. Ntombi

    Ntombi Actief lid

    8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Nee, God vergeeft niet zomaar alles. Hij vergeeft alleen als je oprecht om vergeving vraagt en ook goed probeert te leven.

    Ik probeer zo goed mogelijk volgens de Bijbel te leven. Maar ik ben mens en maak helaas ook wel eens fouten.
    Wanneer ik dan oprecht om vergeving vraag aan God, dan vergeeft hij mij.
     
  10. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hier zeg je iets heel waars denk ik. Ik geloof ook, ben christen, en denk dat mijn interpretatie van de bijbel de juiste is. Neemt niet weg dat ik open blijf staan voor andere christenen met andere interpretaties, want wie zegt er dat ik het niet mis kan hebben?

    Ik weet niet hoe het in de islam zit, maar in het christendom is dit niet zo. ja, er is vergeving en je mag altijd om vergeving vragen. Maar dat betekent niet dat je maar raak kan gaan leven en zondigen, omdat er toch wel vergeving is.
    Als je beseft wat God en Jezus voor je gedaan hebben, wíl je helemaal niet meer zondigen en probeer je zo goed mogelijk te leven. Helaas ben je een zondig mens dus ga je regelmatig de mist in... en als je daar echt spijt van hebt en om vergeving vraagt, dan krijg je dat ook.

    Dit is trouwens als uitleg bedoelt en niet om op te dringen...
     
  11. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hoé weet je dan dat je door God/Allah vergeven wordt?
    Hij geeft toch geen antwoord? (is niet lullig bedoeld, maar ik vraag me af hoe ik dat dan zien moet)
     
  12. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik haal dat uit de bijbel. Daar staan hele duidelijke teksten. Daar vertrouw ik op. En soms is dat weleens moeilijk. het zou inderdaad makkelijker zijn als God dat rechtstreeks zou zeggen, dan weet je het zeker. Nu is het een kwestie van geloven en vertrouwen en dat vind ik weleens lastig.
     
  13. sim

    sim Niet meer actief

    nog maals iedereen moet geloven wat hij wil, maar gister hoorde ik een verhaal van mijn dochter waar ik helemaal misselijk van werd (even een voorbeeld hoe sommige mensen mega fanatiek zijn, dat het ongezond wordt)

    mijn dochter gaat naar de christelijk school (wij gaan verder niet naar de kerk, maar wij hebben vorig jaar er voor gekozen na een hoop ellende op de openbare om haar over te zetten) het bevalt overigens prima en mijn dochter geloofd inmiddels, gaat af en toe met oma naar de kerk omdat wij verder niet gaan. vind ik prima want daar laten we haar vrij in.

    om niet af te dwalen, er is een gezin in het dorp waar een meisje wou spelen met een ander meisje. het gezin moest eerst met alle leden om te tafel bidden en vragen aan god of dit mocht :confused: god zei dat het niet mocht en het meisje moest naar huis :confused: :confused: :confused:

    nou, mijn broek zakt hier van af! dit zelfde meisje heeft morgen een verjaardagsfeestje waar mijn dochter voor is uitgenodigd, en ze gaan naar een strenge kerk in emmen, om gezalfd te worden.

    ik kies ervoor dat ik mijn dochter hier niet heen laat gaan, allereerst weet ik niet wat dit is, en bovendien vind ik dit heel erg ver gaan en het beangstigd me!
     
  14. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Whahahaha das toch gewoon idioot? Dan spoor je niet!
     
  15. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ik denk dat het probleem is dat zowel atheisten als gelovigen het beter denken te weten dan de ander.
    Gelovigen wordt vaak verweten dat ze het geloof willen opdringen aan een ander.
    Maar atheisten maken vaak hele harde grappen over gelovigen.

    Ik werk met heel veel collegae die niets met het geloof hebben.
    Ik heb een dikke huid en kijk heel anders tegen dingen aan, neem ze niet persoonlijk op.
    Maar de grappen en opmerkingen die soms gemaakt worden gaan behoorlijk ver.

    Ik vraag mij dan altijd af hoe er gereageerd zou worden als het andersom zou zijn.

    Als iemand mij iets vraagt over het geloof leg ik mijn kijk en hetgeen ik geleerd heb hierover uit.
    Maar dan moet diegene niet beledigd gaan reageren als ik dingen zeg die hij/zij niet wil horen.
    Als diegene andersom in klare taal aangeeft dat mijn geloof zwaar zuigt, dan haal ik mijn schouders op en denk: is jouw mening.
    Vraagt niemand ernaar dan hou ik mijn mening voor mij.
     
  16. Smoeltje

    Smoeltje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    sim, das wel heel tsja......bizar :confused:
     
  17. sim

    sim Niet meer actief

    nou precies, ik heb gezegd dat ze op zich met het meisje mag spelen, maar dan bij ons thuis, niet bij haar, omdat er dus dingen op gedrongen worden. (al is dat wel bij meer van haar school, zo ook bijvoorbeeld dat ze niet met winx poppen mag spelen of witch, dat vind ik allemaal heel ver gaan) ze zijn niet allemaal zo hoor op die school, maar een handje vol..
     
  18. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik vind het altijd bijzonder dat die mensen God horen. Dat is niet spottend of sarcastisch of wat bedoeld, ik ben zelf christen. Maar ik heb niet de ervaring dat God rechtstreeks tot mij spreekt.
    Bij een beslissing ofzo bid ik wel en dan neem ik de beslissing in het vertrouwen dat God erbij is. Maar hij zegt niet wat ik moet doen...
     
  19. sim

    sim Niet meer actief

    dat kan ik begrijpen, maar dit soort mensen maken kinderen bang voor god! een gezonde vrees is tot daar aan toe, maar ik kan me niet voorstellen dat een god wil dat iedereen bang voor m is..
     
  20. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    het is dus helemaal niet zeker dat in mekka alles je wordt vergeven.. je maakt zondes bewust of onbewust en daar moet je berouw voor tonen.. Allah weet wat er in de harten van de mensen is.. en hij beslist of je vergeven wordt of niet.. dus het is zeker geen spelletje.. ik leef er maar op los en ga vervolgens mn zondes wassen in mekka..
     

Deel Deze Pagina