religie en mensen overtuigen

Discussie in 'De lounge' gestart door visitor, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Dit is dus een hele verkeerde gedachten. Veel mensen die de Islam niet kennen, krijgen zulke gedachtes. Vat het niet verkeerd op, maar het is eenmaal zo.

    Heel veel mensen, waaronder moslims, denken dat ze tot hun 60ste van alles kunnen doen en wanneer ze op hun 60ste naar Mekka gaan al hun zondes worden vergeven. STEL diegene heeft er ONWIJS VEEL spijt van en hij/zij zal na zijn/haar bedevaart geen zondes meer plegen (100% z'n best doen) dan zal Allah zijn/haar zondes vergeven. Want Allah is al-Ghaffar (de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer.) Maar heeft dat persoon een andere intentie door naar Mekka te gaan. Dan zal hij/zij op die intentie beoordeeld worden door Allah..

    In de Islam is intentie heel erg belangrijk. Iedereen kan fouten maken, want wij zijn eenmaal mensen. Niemand is perfect. Maar wanneer iemand na jaren spijt krijgt, dus ook ECHT spijt krijgt van zijn/haar zondes, dan zal het vergeven worden door Allah.

    Er zijn eenmaal moslims die zeggen dat ze moslim zijn maar elke dag alcohol drinken, niet bidden en niet vasten. Zij zullen ook boeten voor hun zondes..

    De Islam is een heel mooi geloof. Jammer dat veel mensen de Islam zwart willen maken. Dit was in de tijd van onze profeet (v.z.m.h) zo en nu. En dit zal altijd zo blijven.. Maar het aller belangrijkste is, lees zelf de Koraan en beoordeel zelf ipv naar mensen te luisteren die geen flauw benul hebben wat de Islam inhoudt. Want daardoor komt al deze misverstanden.

    Ik zeg niet lees de Koraan en wordt moslim. Nee, lees de Koraan om zelf te begrijpen wat de Islam is..
     
  2. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Ruby,

    Vat mijn vraag zeker niet verkeerd op, dit is puur uit interesse. Je zegt dat je getrouwd bent met een moslim. Juist jij zou meer moeten weten over de Islam. Als ik een ongelovige zou zijn en mijn man moslim, dan zou ik alles willen weten over de islam, want ik zou willen weten waar mijn man in gelooft en waarom hij voor de islam heeft gekozen.. Hij zou mij dan alles moeten uitleggen, incl bewijs laten zien en dat is de koraan..

    Maar het lijkt erop dat dit niet het geval is bij jullie? Want je denkt er zo negatief over en ik denk niet dat jouw man allerlei negatieve dingen heeft zitten vertellen over zijn geloof? Of heb ik het mis?
     
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik probeer de islam niet zwart te maken,lees ik heb het ook over de kerk.

    ik kan bepaalde dingen uit meerdere geloven niet begrijpen,zoals het vergeven.het bepalen dat iemand die niet geloofd naar de hel gaat.enz enz.

    ik ben in de moskee geweest en in de kerk maar het geeft mij geen van tween het gevoel dat het bij mij past.ben zelfs bij een doop geweest in de pinkstergemeente om mijn vriendin te steunen.

    dat het voor een ander wel werkt prima,maar voor mij niet.
     
  4. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
  5. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Is niet persoonlijk naar jou toegericht. Ik had het over het algemeen. Bijvoorbeeld de media etc.
     
  6. Enise

    Enise Fanatiek lid

    4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
  7. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ik vind het prima wat iedereen wil geloven maar dring het mij niet op , mijn moeder probeert mij altijd te overtuigen van haar geloof hoe harder zij dr best doet hoe ongeloviger ik word !

    Als er een jehova aan de deur komt gaat de deur ook niet open of gelijk weer dicht .

    Ik woon hier in een zwaar gereformeerd dorp en als wij bijvoorbeeld de auto inladen om een daagje weg te gaan worden we verdoemd aangekeken, ik reageer daar ook dan regelmatig op met : ik geloof niet alleen op zondag hoor !

    Iedereen moet het gewoon voor zichzelf laten dan zou er een stuk minder ellende zijn in deze werled denk ik !

    L.sybje
     
  8. Lilith

    Lilith Fanatiek lid

    6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Mijn ervaringen in het bedrijfsleven (in veel bedrijven!) is dat ik af en toe behandeld werd alsof ik een marsmannetje was.

    Ben zelfs een keer afgewezen tijdens een sollicitatiegesprek omdat ik christen ben.

    Ik heb al zoveel grove opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen terwijl ik er helemaal niet veel over sprak. Mijn ervaring is dat de mensen juist heel de tijd met vragen komen om me vervolgens te proberen overtuigen om NIET te geloven.

    Dat is dus de andere kant.
     
  9. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hé Ruby. Dat is een veel gestelde vraag. Maar stel dat je in Jezus geloofd. Als het goed is heb je Hem dan lief en wil je dan niet anders dan leven zoals Hij dat van je vraagt omdat je door je geloof, oo kgeloofd dat dat de juiste manier van leven is. Dan ga je dus geen moorden plegen of iemand verkrachten of weet ik veel wat... Want er staat ook in de Bijbel, dat de mensen die het wisten en er tóch niet naar geleefd hebben, zwaarder gestraft worden dan zij die het niet wisten. Het is dus niet zo dat je zomaar even een heleboel uit kunt spoken en vervolgens 'even' om vergeving vragen en klaar. Je moet wel echt oprecht om vergeving vragen en daar hoort bij dat je om Gods hulp vraagt om het voortaan ánders, béter te doen. God verwacht ook van je dat je daar dan je best voor doen. Maak je er vervolgens weer een zootje van terwijl je heel goed weet dat je niet goed bezig bent, dan zal God je daar echt op aanspreken en ik denk ook wel voor straffen.
     
  10. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ben niet getrouwd.

    hij beleefd zijn leven met zijn geloof en ik respecteer dat,net als dat hij respecteerd dat ik niet geloof.
    zoals ik al eerder duidelijk heb proberen te maken kunnen wij heel goed samen leven zonder dat het geloof tussen ons in komt te staan.
    het is voor mij een kleine moeite om bv. rundergehakt te kopen ipv half om half.
    ook hou ik rekening met hem als hij gaat vasten door niet voor zijn neus te eten.en ga ook elke avond mee naar zijn ouders om daar het vasten te verbreken.en als er een feest is ofzo pas ik me aan aan hun gebruiken.

    maar hij laat mij ook in mijn waarde als ik een kerstboom neerzet of een sinterklaas laat komen.

    voor ons werkt het perfect,het is gewoon een kwestie van elkaar in elkaars waarde laten.

    om een voorbeeld te nemen;een paar jaar geleden viel de ramadan gelijk met kerst,wij gaan dan uit eten met mijn familie.ik heb het eten zo ingepland dat het voor hem geen probleem was met het vasten.

    mijn moeder is een paar jaar geleden overleden en heeft ervoor gekozen om begraven te worden om rekening te houden met mijn vriend.anders was ze gecremeerd.
     
  11. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik vind de meiden van Halal hier verrassend slechte interviewers, vooral de reactie op zijn "Gelovigen denken het monopolie op de waarheid te hebben".
    Die was namelijk "En hoe lang heeft u gestudeerd op deze zin?"

    Verder vond ik het actueel en in dit/deze (meningen zijn verdeeld, ik neig naar 'dit' maar officieel is het geloof ik 'deze') topic passen.

    Ik ben het met Hans eens dat ridiculiseren zoals hij dat zo lelijk noemt, moet kunnen. Het is aan iedereen persoonlijk om er wel of geen aanstoot aan te nemen. Zolang er maar geen onderscheid gemaakt wordt, en alles en iedereen de revue passeert.
     
  12. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dank je voor de uitleg free willy.

    denk alleen wel dat sommige mensen het ander beleven.en dus gewoon denken pff ga dadelijk mijn weesgegroetjes zeggen en ik ben er weer vanaf.
     
  13. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Lieve Ruby ik vind het tof van je dat je zoveel rekening houdt met je vriend ivm zijn geloof. Maar ik ben het niet met je eens wat betreft dat je als moslim zijnde je van alles kan uitspoken en daarna gewoon spijt betuigt dat alles vergeven is , nee daar zijn voorwaarde aan namelijk:

    De eerste voorwaarde is dat het berouw oprecht moet zijn. Met andere woorden, het moet zuiver en alleen voor Allah (swt) zijn, en dus niet met het oog op iets van doenya (het huidige leven) of in de hoop iets te winnen in doenya.

    De tweede voorwaarde vereist erkenning van het fout zijn van de handeling omdat de handeling de geboden en verboden van Allah (swt) overtreedt, en dus dat de persoon zich wenst dat hij de handeling niet verricht zou hebben.

    De derde voorwaarde behelst de onmiddelijke beëindiging van het verrichten van de zonde. Dus als de zonde het niet nakomen van een plicht betreft dat de persoon direct de verplichting nakomt, en als de zonde het verrichten van een verbod betreft dat de persoon direct het verbod naleeft. En wanneer de zonde onrechtvaardigheid tegenover een medemens betreft, zoals in geval van diefstal, directe correctie van dit onrecht.

    Lieve Ruby ik denk persoonlijk dat je weinig weet van de Islam maar wel mensen respecteert die ergens in geloven. Maar 1 advies beoordeel het geloof niet aan de hand van mensen maar obv de Quran. Zo beoordeel ik het christelijk geloof ook niet aan de hand van christen maar aan de hand van de bijbel. Immers mensen maken fouten.....
     
  14. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nogmaals ik heb het niet over de islam.
    ik heb het over weesgegroetjes.

    ik ben nog nooit in een biechtstoel gaan zitten en ken het eerlijk gezegd alleen van tv,maar het beeld wat je daarvan krijgt is dat iemand iets gedaan heeft.dan gaat biechten.die pastoor zegt dat je 10 weesgegroetjes op moet zeggen en het is klaar.
     
  15. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    maar stel dat je van alles doet in je leven.

    je steelt,rookt,drinkt enz. en op latere leeftijd kom je erachter dat je daar dus echt oprecht spijt van hebt.en je gaat dan naar mekka en leeft daarna precies volgens de koran wat dan?
     
  16. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Als je oprecht spijt betoont , die handelingen niet meer doet . En je dan leeft volgens de Quran dan worden je daden vergeven inshallah. De deuren van berouw staan altijd open.

    Lieve Ruby sommige mensen handelen uit ontwetendheid andere weer weten weinig van de Islam en komen er later pas achter hoe de Islam werkelijk in elkaar zit. Dat kan goed mogelijk zijn dat ze dan berouw gaan tonen.

    Je kan dan zeggen goed ik ga nu van alles doen maar over een paar jaar ga ik berouw tonen. Wie geeft jouw dan de gerantie dat je over een paar jaar nog leeft......

    Ten tweede als je die intentie hebt van later toon ik wel berouw dan is de kans heeeeeeeeeeeeeeel klein dat je oprechte berouw gaat tonen en dan is de kans ook heel groot dat je in herhaling gaat vallen...
     
  17. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    Sorry heb je verkeerd begrepen dacht dat je het over de Islam had.
     
  18. jet75

    jet75 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik zie veelal de islam christendom hier voorbij komen.
    Ik ben het ermee eens dat ieder in zijn waarde dient gelaten te worden ongeacht welke religie.
    Echter maak ik veelal iets anders mee.
    Zo ben ik overtuigend wicca. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord van bv christenen dat ik de duivel aan het aanbidden zou zijn of dat ik seances zou houden met geesten etc. Hoe vaak ik wel niet heb moeten uitleggen wat ik doe en wat wicca inhoud, ik geloof dat er wel 100 x tegen mij is gezegd dat ik naar de hel zou gaan pffffffffff
    En dat terwijl wicca al bestond voordat het christendom er was.
    dat een ander iets anders gelooft of helemaal niet gelooft maakt hen niet tot een slecht mens .
    Ik vind dat je best behouden kunt zijn naar anderen toe ivm het opdringen van je geloof maar dat geldt ook voor dames hier die dan weer belachelijke uitspraken doen met ik kots op.........
    Ik vind het wel intressant om te weten hoe ieder ander zijn of haar geloof beleeft, als ik wil luisteren doe ik dat en anders niet maar kosten wat het kost een ander willen overtuigen dat wat jij gelooft het beste is gaat er bij mij absoluut niet in.
     
  19. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb een vraag: de mensen die zeggen: ik denk niet dat mijn geloof het ware geloof is, als jij een geloof kiest dat bij jou past is dat voor jou het ware geloof.

    Dus als iemand een Islamitische is, is de Islam voor hem/haar het ware geloof. En als iemand Christen is, is het Christendom voor hem/haar het ware geloof.

    Ik begrijp dat dus niet. Want als jíj geloofd in God, hoe kun je dan ook geloven dat de Islam óók het ware geloof is? Dan zijn er wel tientallen ware geloven, dat bestaat toch niet?
     
  20. visitor

    visitor Actief lid

    31 jul 2007
    279
    0
    16
    vind je jezelf niet tegenspreken (zie vetgedrukte gedeelte) of heb ik je verkeerd begrepen?
     

Deel Deze Pagina