religie en mensen overtuigen

Discussie in 'De lounge' gestart door visitor, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Buiten je huis niet?

2. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    Nee zo werkt dat helaas niet want dan zou iedereen zo kunnen denken. Allah weet wat er in je hart afspeelt en welk intentie je hebt, je wordt niet voor iets gestraft wat je niet weet. Weet je het wel dan wordt je er wel voor gestraft. Toon je later berouw dan is Allah diegene die je ervoor zal vergeven. dus als je nu al denkt ik ga slecht bezig zijn want allah vergeeft me toch dan zal Hij je waarschijnlijk niet vergeven!
    dus als je hart zo zwart is en je mensen kwaad doet dan zal je mekka niet eens geaccepteerd worden. je gaat naar mekka om 1 van de zuilen te verichten en om vergefenis te vragen. keer je terug en ga je door met het slechte dan zit je dieper in de put

en wie zegt dat je de 80 jarige leeftijd bereikt. de dood kent geen leeftijd dus als iemand die gedachte heeft is dat al helemaal verkeerd

3. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    jawel dan ook! in mijn huis is niet letterlijk.

4. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    Zulke mensen weten niet wat ze zeggen. De islaam kent geen dwang want als je met dwang ergens in moet geloven dan ga je het haten.
    Er staat duidelijk in de koran dat je niemand moet dwingen tot iets. misschien dat je dat de volgende keer kunt zeggen tegen iedereen die commentaar heeft

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen.
    Persoonlijk vind ik het gruwelijk irritant als mensen 'wijze' opmerkingen maken over 'hun' geloof. Het interesseert me niet en ik wil het dan ook absoluut niet horen hoe bepaald gedrag van mij of anderen wordt veroordeeld vanuit een bepaald geloof. Ik word er alleen maar zeer opstandig van ;)
    Iedereen moet lekker geloven wat ie zelf wil maar leave me alone! :)

6. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Zeg je dat ook over de streng gelovige in b.v Staphorst? Die zijn namelijk ook behoorlijk extreem in hun geloof. Moeten die dan ook maar vertrekken?

Natuurlijk mag jij je mening geven, ik kan er ook niet echt tegen als men mij probeerd te 'bekeren'maar om nou te zeggen ik kots erop kom kom dat is wel erg raar uitgedrukt en bovendien erg respectloos.

Ik vind geloof nou al helemaal niets iets om over te discuseren aangezien ieder achter zijn geloof staat .
    En waar ik niet tegen kan is dat mensen hun geloof als de betere zien en die van een ander de grond in boren.

@ Maja dat heb jij prima verwoord.

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb ook vriendinnen met een hoofddoek en een heel gewaad aan.gaat prima samen.geloof komt bij ons eigenlijk niet eens ter sprake.

er is hier wel eens een nederlandse bekeerde moslima op bezoek geweest(kwam met een vriendin mee)die dacht mijn vent te gaan vertellen hoe hij moest leven.hij heeft haar vriendelijk de deur uitgezet.

8. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    hmm jammer ben nou net die ene moslima die in die weide gewaad rondloopt. Ene Nee, die geloof waar ik trots op zou moeten zijn, en dat volgens jouw "onze geloof is" omdat ik Nederlandse ben. Dat is absoluut niet mijn geloof.

En waarom zou ik trots moeten zijn op jouw geloof. Omdat jij toevallig tot die categorie behoort?

Vind je zelf niet dat je extreem bent. Jij bent degene die zei ik kots om mensen die mij proberen te overtuigen. Dat doe jij niet jij legt het op ik mag volgens jouw niet in een gewaad rondlopen en hoofddoek en moet trots zijn op jouw geloof. Ik zou zeggen kots even om jezelf .

En dan vervolgens moet ik ook nog even vertrekken. Ik zou zeggen naar welke land. Heb ik niet de Nederlandse paspoort? Ben ik geen Nederlandse omdat ik Moslima ben geworden. Of moet ik me aanpassen aan jouw ideeen.

Dat ik hoofddoek draag wil niet zeggen dat ik mensen overtuig. Nee ik heb er zelf voor gekozen. Ik loop niet rond en zeg niet tegen iedere vrouw je moet hoofddoek dragen. Mensen met een hanenkamp op hun hoofd overtuigen mensen ook niet om het te dragen. Nee zij vinden het mooi ik zou zeggen leer er mee te leven. Dat niet iedereen zoals jou is. Dan wordt het leven een stukken gemakkelijker voor je.

9. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    :)
    Helemaal gelijk!

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik vind het een hele lompe uitspraak om te zeggen dat je op mensen kotst

11. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik vind dat je wel mag zeggen hoe jij er instaat, maar mij overtuigen voor en geloof vind ik persoonlijk wel vervelend.
    Als ik verder wil met een bepaald geloof kan ik zelf vragen om overtuigingen.
    Discusseren wil ik best wel! Maar met de mensen die mij wilden overtuigen kwam er geen eind aan en zij stoppen ook niet als ik me niet in kan leven in hun geloof. En dat is erg vervelend!
    Iedereen weet dat er verschillende godsdiensten zijn en als hij/zij daar in geinteresseerd is kan hij/zij dat zelf opzoeken.
    Ongevraagde overtuigingen vind ik vervelend!

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik ben katholiek opgevoed en ik heb in god geloofd omdat ik zo opgevoed ben. Maar sinds een aantal jaren geloof ik niet meer omdat ik ben na gaan denken en ik geloof nu pas in dingen als ik ze zelf heb gezien.

Geloof is imo een houvast, rust, een doel in iemands leven. Ik heb dat niet nodig. Ik heb veel vrienden die geloven in verschillende religies maar we praten nooit over geloof want zo'n discussie gaat toch nergens over want wat zij geloven is voor mij echt onwerkelijk. Maar wel respect tonen dat zij in iets geloven maar jehovah's getuigen die bij mij aan de deur komen brrr ik begrijp dat niet. Ik vind het eng dat zij dat doen eigenlijk.

13. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    Geloof is imo een houvast, rust, een doel in iemands leven. Ik heb dat niet nodig. Ik heb veel vrienden die geloven in verschillende religies maar we praten nooit over geloof want zo'n discussie gaat toch nergens over want wat zij geloven is voor mij echt onwerkelijk. Maar wel respect tonen dat zij in iets geloven maar jehovah's getuigen die bij mij aan de deur komen brrr ik begrijp dat niet. Ik vind het eng dat zij dat doen eigenlijk.[/quote]

helemaal mee eens!

14. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    maar alle teksten in bijvoorbeeld de bijbel en vast ook de koran zijn geschreven door mensen. Die hebben weer hun eigen draai er aan gegeven.
    Door alle ellende in de wereld heb ik geen vertrouwen meer in God en ok niet in Allah.
    Mijn opa en omazijn jong gestorven, mijn moeder is naar een soort medium geweest en die kon echt dingen vertllen die zij niet kon weten! Mijn opa en oma hebben toen aangegeven dat ze nog steeds moeten werken om verder te komen in het hiernamaals. Ze hebben niet over God gesproken, terwijl zij ook elke zondag in de kerk zaten. Ze beschreven het meer als een voorzetting op het leven hier op aarde.
    Als iedereen gelooft wat hij zijn wil en iedereen elkaar verder met rust laat dan heb je in ieder geval weer een reden minder om ruzies en oorlogen te maken. Tegenwoordig is er alleen maar oorlog mbt geloof en geld. Ik geloof zelf niet dat er eht wordt gevochten voor het geloof maar dat het geloof tegenwoordig gebruikt wordt om een excuus te hebben om te mogen vechten.
    Laat iedereen elkaar lekker in zijn eigen waarde en geniet van je eigen leven zonder je te ergeren aan anderen! Respect is ver te zoeken tegenwoordig en laten we met z'n allen eerst eens proberen dat terug te krijgen.
    Zo dit moest ik even kwijt.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik trek me bijvoorbeeld van niks en niemand wat aan.

Welk geloof men ook heeft, ik vind het prima.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Dan is ze waarschijnlijk haar eigen baas, :p

17. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    heb eigenlijk niet alles gelezen, maar om op een paar berichten te reageren over het waarom mensen je hun religie op willen dringen.. het is over het algemeen niet opdringerig bedoeld, al komt het zeker zo over. zij proberen op hun manier jou te helpen, aangezien in hun geloof, jij die niet gelooft minder geluk zal hebben en eventueel niet naar de hemel gaat. aangezien in sommige religie god je beloont met meer goeds in het leven als je meer mensen van zijn bestaan weet te overtuigen, en we op die manier een betere wereld hebben, en een stukje dichter bij god komen..

weet niet of het echt duidelijk is geschreven..maar daar komt het ongeveer op neer. het kan idd vervelend en opdringerig overkomen... maar zo is het vaak niet bedoeld..

het is voor hun ook moeilijk te geloven dat jij niet gelooft in iets wat voor de religiueze zo duidelijk aanwezig is. alsof je zegt dat water niet bestaat..., terwijl het zo duidelijk aanwezig is..

18. randi

randi Niet meer actief

ben zelf een atheist maar heb wel respect voor ieders geloof. en over geloof valt nu eenmaal niet te discusieren vind ik omdat iedereen daar een eigen mening in heeft en voor hem persoonlijk ervan overtuigd is dat die daar gelijk in heeft. is ook een stukje defintie van geloof hé ;)wat me al wel is opgevallen en waarmee ik met een paar mensen al heb over gesproken is dat bv het moslimgeloof in eigen land beter ingevuld en begrepen wordt dan in het buitenland. een vriend van mij ( die moslim is) zei me dat veel mensen de islam fanatieker gaan invullen omdat ze als ze ergens vreemd in het buitenland wonen dit één van de weinige dingen is die ze van hun cultuur kunnen meenemen en het daarom ook fanatieker koesteren. je moet ook toegeven dat in veel moslimcultuurs en dan vooral mensen die uit bergdorpen ( niet de grote, moderne steden dus) een heel andere opvatting hebben over opvoeding en geloof dan in het moderne europa en dat voor hun die aanpassing enorm moeilijk is waardoor ze veel hun geloof te pas en te onpas gebruiken. ben der niet mee eens dat ze dit doen maar kan er ergens wel begrip voor opbrengen

19. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik denk dat je het verkeerd hebt begerpen.
    Ik geloof wél dat het christelijk geloof in God het ware geloof is (met alle respect voor mensen die een ander geloof hebben). Maar ik geloof níet dat mijn manier van dat geloof beleven en ernaar leven de enige juiste manier is. Er zijn meerde manieren van geloofsbeleving en practisering van dat geloof. Zo heb je Evangelische en Reformatorische kerkgemeenschappen bijv. Ik zeg niet van: de Evangelischen zitten fout en de Reformatorischen zitten helemaal goed.

Hopelijk zo duidelijk uitgelegd.

20. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik begrijp het, maar waar wordt die profeet dan aangekondigd in de Bijbel, kan iemand me dat vertellen? Want naar mijn weten is Jezus de beloofde Messias en heeft Hij wel valse profeten en leraren voorspeld. Na Jezus' Hemelvaart zijn er gemeenten gesticht met eigen oudsten, diakenen en voorgangers.

Deel Deze Pagina