Religie

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella22, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    ik geloof dat god de aarde heeft geschapen en alles daaromheen, en dat HIJ ons geschapen heeft om Hem te aanbidden (dat is het doel in mijn leven) ik kan niet leven zonder geloof, want anders vind ik mijzelf gewoon verloren, in de zin van dat ik geen doel heb in mijn leven.

    ik geloof dat het leven niet ALLES is, maar er een hiernamaals zal zijn. ik geloof in het paradijs en de hel, dat de goede mensen in het paradijs zullen leven en de slechte in de hel. god heeft dit gedaan uit RECHTVAARDIGHEID omdat op deze manier elke mens zal moeten verantwoorden voor zijn eigen daden. de een heeft vele slechte dingen gedaan en de ander heeft goed geleefd, gun je hen beiden het paradijs? in mijn geloof niet! elk mens zal dus beoordeeld worden naargelang zijn daden.

    god is perfect in zijn schepping en eigenschappen! god is vergevensgezind en barmhartig! hij is rechtvaardig in zijn beoordeling. daarom is hij de enige die het recht heeft om aanbeden te worden en ik geloof in niets of niemand naast hem. ik geloof niet dat jezus de zoon is van god, want in mijn geloof heeft god noch zoon, noch vrouw! jezus heeft hij gestuurd als zijn boodschapper, om het geloof te verkondigen aan de gehele mensheid. als wij zeggen dat jezus de zoon van god is erkennen wij dus dat god niet perfect is.

    het is om deze reden dat ik vol OVERTUIGING heb gekozen voor de islam, ik heb nooit getwijfeld hieraan en ik ben er sterker in geworden. als ik mij niet goed voel, keer ik mij volledig naar god en vraag ik hem om mij een goed leven te schenken en mij te vergeven voor mijn fouten, zo voel ik me heel prettig. ik heb altijd hoop gevonden in mijn geloof, ik wanhoop niet of ik keer terug naar mijn god, ik heb een sterke houvast in mijn leven. ik heb nooit momenten gehad dat ik heb gezegd dat ik mijn leven zat ben, omdat ik weet dat god bestaat en mij niet vergeet!

    je ziet vandaag de dag vele mensen die wanhopen aan het leven, het leven zat zijn, hele vreemde dingen doen zoals ''zelfmoord'' plegen. ik ben van mening dat deze mensen geen doel hebben in hun leven en dat zij op deze manier gewoonweg geen andere uitweg kunnen vinden dan een einde maken aan hun leven. zij geloven niet in god, dat hij voor hen is. naar mijn insziens zijn dit de gevolgen als men niet in god gelooft.

    waarschijnlijk heb ik mensen opgewarmd voor een discussie. ik ben bereid om te discussieren en om mijn standpunten te verduidelijken.

    dat IK moslim ben, en sommigen hier christenen, joden of atheisten, wilt het niet zeggen dat wij niet in vrede met elkaar omgaan. wellicht zijn er mensen die een hele verkeerde opvatting hebben over de islaam. 1 ding kan ik jullie verzekeren: er komt nergens in de islam voor dat geweld en mensen vermoorden toegestaan zijn, zulke praktijken worden uitgevoerd door mensen die een bepaalde cultuur aanhangen.

    in de media word de islam als negatief bestempeld, maar het is zeker zo dat de islam een mooie geloof is van rust en vrede.

    als iemand vragen heeft, ben ik bereid die te antwoorden. overigens heb ik weinig zin in onnozele discussies, ik wil enkel in discussie gaan met iemand die uit interesse wat wilt weten of niet begrijpt.

    groetjes,
    mammieloves
     
  2. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Bijna goed, vaste vrijwillige bijdrage.
    En zoals Konijn zei, bij ons dus ook: we krijgen een richtlijn.

    Collectezakken gaan bij ons ook rond, maar levert gewoon niet genoeg op om de kerk te onderhouden.
     
  3. Lefbekkie

    Lefbekkie Bekend lid

    16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    een richtlijn nog nooit van gehoord. Bij ons geven de meeste mensen hun tienden zeg maar (10de deel van inkomen) en dat geven ze dan vervolgens op bij de belasting) maar goed in het begin vond ik het schrikken zoveel maar je moet geven wat je wilt geven, je kunt beter niets geven dan iets geven met een dubbel gevoel. Je geeft het niet voor jezelf, maar voor God toch..?
     
  4. Niet meer actief

    nou, idd!
    Joe is gelovig , ik niet. Maar 3 weken geleden ben ik toch een keer met hem meegegaan. De " hoofdpastoor " ( noemt zichzelf bisschop :) ) was er ook. Toen het tijd was om geld te collecteren , stond hij op en zei begon hij een hele preek te geven over dat het belangrijk is om geld te geven.
    Ook was hij van mening dat er vast mensen waren die 200 EURO konden missen. als " bewijs " gooide hij 100 EURO in het mandje. Die andere honderd euro zou hij de volgende maand betalen.
    Toen vroeg hij of er nog iemand anders was die 200 EURO wil geven. Tot mijn stomme verbazing stond er een man op. In eerste instantie dacht ik nog dat hij er wat van wou zeggen... maar de vrome gelovige zei dat hij die morgen het gevoel had alsof de " bisschop " in hun slaapkamer aanwezig was, en hij wou ook 200 euro aan de kerk geven.
    Ik was KWAAD , want ik vind het ronduitschandalig dat een kerk een - wat ik noem - " veiling houd. ik ben opgestaan en naar huis gegaan.
    Joe vond het ook belachelijk en sindsdien is hij niet meer naar een zondagsmis gegaan. De pastoor die normaal gesproken de zondagmissen leid heeft ons nog gebeld . Iemand had hem verteld dat ik boos was. Nou, ik heb hem verteld wat ik ervan vond. En daar had ij weinig op te zeggen. ;)
     
  5. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Die twee puntjes achter je zin doen het lijken of je er zelf ook aan twijfelt.
     
  6. Lefbekkie

    Lefbekkie Bekend lid

    16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    Voorbarige conclusie Annabel, jammer. Maar goed suggererend dat er mensen zijn die het helaas wel doen voor de mensen die ook in de kerk zitten, om het maar te laten zien wat zij wel niet kunnen missen. Zie het verhaal van de pastoor, belachelijk toch. Staat een verhaal over in de Bijbel dat je niet moest geven zodat iedereen kan zien wat je geeft, maar dat je dat tussen jou en God moest laten zijn.
    Het moet zo zijn dat je het voor God geeft en anders moet je niet geven. (punt)
     
  7. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Je geeft idd voor en aan God, en daar kan soms behoorlijk over doorgedramd worden. Maar jij hebt je eigen verantwoordelijkheid tegen over God en niet tegenover de dominee ofzo. Dus, doen waar jij je 'goed' bij weet tegen over God.
     
  8. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik zal ff antwoorden op je vraag. Ik geloof niet. maar ik heb wel intresse in de bijbel.. ik bedoel dat ik de verhalen die er in staan erg boeiend vind vroeger keek ik graag naar programma's als de rode draad (erg jammer dat het afgelopen is). en deel van mijn familie is nederlands hervormd en ben wel eens met hen mee geweest naar de kerk,maar dat is absoluut niets voor mij het is 'te'. ik geloof wel dat er iets is maar wat weet ik niet.
     

Deel Deze Pagina