Religie

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella22, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    @Flientje: ik voelde me niet bepaald in m'n waarde gelaten door een opmerking over een spagetthimonster omdat 't gewoon niet serieus overkwam.

    Verder niets aanvallends in mijn posts volgens mij, althans, zo zijn ze niet bedoeld.

    En verder gaat 't er hier nog wel fatsoenlijk aan toe, dacht ik zo, toch?
     
  2. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ik lees net pas de reacties over het vliegende spaghetti monster.

    Het is ook een soort geloof, beetje vaag op het eerste gezicht, maar er zit een serieus verhaal achter.
    Daarom maakte ik ook de opmerking over het spaghetti monster, omdat ze zei dat ze nog niet zeker wist waar ze dan precies in gelooft.
    En om mij nou aan te vallen omdat ik in dit verhaal achter het vliegende spaghetti monster geloof vind ik een beetje vreemd.
    Ik val hier toch ook niemand aan omdat hij of zij in god/allah gelooft?
    Iedereen moet lekker geloven in wat hij of zij wil, zolang je een geloof niet gaat verplichten via in de wet ofzo vind ik allles prima.
     
  3. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Streepjes, bij deze bied ik je mijn excuses aan om mijn idd nogal aanvallende eerste opmerking als reactie op jouw post, maar 't klonk bepaald niet serieus en ik had er werkelijk nog nooit van gehoord. Google maakte me wijzer (zie eerdere post). Maar ik dacht echt dat je er de gekheid mee aanstak terwijl er toch een serieuze vraag wordt gesteld. Dat schoot mij in 't verkeerde keelgat.
    Nogmaals, sorry.
     
  4. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Excuses aanvaard! :)
     
  5. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    :D Fijn! Dankjewel ;)
     
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb geen geloof en mijn vriend is katoliek gedoopt en heeft ook comunie gedaan enzo maar doet er verder niet zo veel mee. hij wilde ons kindje eerst laten dopen maar ik vond dit niet kunnen. wij kunnen geen geloof kiezen voor ons kind en ik vind dat zij strakjes zelf moet kiezen of ze christen, moslim of weet ik veel wat wil worden. en daar is hij het nu wel mee eens.
     
  7. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Geen geloof aan beide kanten.
     
  8. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    ik zweef ergens tussen een agnost (iemand die het niet zeker weet) en een atheist...
     
  9. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    verder ben ik het eens met lovewinnie! Mijn ouders hebben mij ook vrij gelaten hierin, en dat ga ik ook doen met mijn kind. Je kunt niet voor iemand gaan beslissen wat hij/zij moet geloven. Ik wil het wel vertellen over alle grote geloven... voor zover ik dat kan.
     
  10. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben christelijk opgevoed en gedoopt al hoefte wij niet naar de kerk omdat mijn vader dat niet wou (hij moest altijd verplicht en wou ons dat voorkomen). verder doe ik eigenlijk niets met mijn geloof en heb er zo ook wel een beetje mijn twijfels over. mijn vriend is niet gelovig opgevoed en wij zullen onze dochter ook niet dopen of gelovig opvoeden. wel wil ik haar naar een christelijke school doen zodat ze alles wel meekrijgt en weet waar het over gaat.
     
  11. Ilja

    Ilja Bekend lid

    24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik ben katholiek van huis uit (gedoopt, communie gedaan, vormsel ook) maar we deden er thuis weinig mee.
    Nu ben ik moslim en dat bevalt stukken beter. Rust....
    Mijn man is ook moslim (van huis uit)
     
  12. Niet meer actief

    Wij zijn allebei gedoopt en Christelijk opgevoed.
    Op dit moment gaat we niet naar een kerk maar we ga wel weer op zoek naar een kerk die bij ons past.
    Evangelisch denk ik.
     
  13. Niet meer actief

    Ik geloof niet in een god.
    Is in mijn ogen ook nooit bewezen dat die mensen die beschreven worden in de bijbel hebben bestaan en dat er echt een god is.
    Voor mijn gevoel is dat allemaal een keer verzonnen omdat de mensheid zonodig MOEST weten waar ze vandaan kwamen en wat ze hier op aarde kwamen doen......
    Anyway, das mijn mening he ;)
    Ik houd mij liever (soms) bezig met de spirituele kant van het leven, dat trekt mij veel meer!
     
  14. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ga zo geloof ik even googlen op spaghettimonster, want word nu wel nieuwsgierig
     
  15. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Goed bezig Freewilly, zoals jij met je geloof en met anderen omgaat vind ik erg goed! Ik kan merken dat je echt respect hebt voor een ander! En dat mag ook wel eens gezegd worden :)
     
  16. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben van origine katholiek. (gedoopt, communie en vormsel) Mijn man is vroeger alleen gedoopt en heeft verder geen geloof meegekregen. Onze kinderen zijn niet gedoopt. Zij kunnen later zelf kiezen.

    Ik geloof nu in het ietsisme..
     
  17. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik ben wel benieuwd.
     
  18. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Mijn man en ik zijn beide katholiek.
    Voor mijn man betekent dat niets. Ik ga niet iedere zondag naar de kerk, maar geloof op mijn eigen manier.
    Luca wordt wel gedoopt. Ik wil dat hij wel wat van het geloof mee krijgt.
    Ik vind het niks om hem zelf te laten kiezen later, want wanneer de kindjes in zijn klas de communie doen wil ik niet dat hij dan gedoopt wordt omdat hij ook zo graag kadootjes wil :(
    Dan kies ik er liever zelf voor om hem te dopen en hem wat van het geloof mee te geven. :( zodat de communie doen ook voor hem een andere betekenis heeft dan alleen maar kadootjes krijgen.
     
  19. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben niet gedoopt dus, en ook geen communnie gedaan. Mijn moeder heeft me dit allemaal goed uitgelegd, toen andere kinderen de communie deden. Ben nooit jaloers geweest om de cadeautjes. Ligt ook een beetje aan het kind he. Verder was ik rond die tijd wel van mijn fiets gegroeid, en kreeg ik toen een nieuwe. Maar dat was dus ook echt nodig...
     
  20. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    maar chantalk, ik snap je volledig, en als je zelf ook geloofd is het toch heel logisch om je kindje te dopen enzo!
     

Deel Deze Pagina