Religie

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella22, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    oh maar het is ook niet aanvallend bedoelt naar iemand toe hoor ;)
    Ik vind het gewoon jammer dat er kindjes zijn die het alleen maar leuk vinden om de communie te doen omdat ze kadootjes krijgen. (wat ik al vaker heb gezien)
    Ik hoop maar dat mijn boefje niet zo'n kindje wordt ;)
     
  2. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    weet ik :D Maar dat was dus ook niet mijn bedoeling, vandaar dat berichtje :D
    Ach het is maar net hoe je er dan mee omgaat, toch? Sommige kinderen geven meer om spullen en cadeautjes dan anderen... En trouwens, het is natuurlijk ook wel leuk om cadeautjes te krijgen ;)

    En ik vind dat het bij de communie ook echt om het geloof gaat, sommige mensen slaan helemaal door in de cadeaus, en dan is het idd de vraag waar het echt om gaat. Laatst hier een meisje dat een groot feest kreeg met zo'n springkussen, een intendo wii, nog zo'n andere spelcomputer, zo'n squad auto (levensgevaarlijk) en een puppy... En dat was alleen van haar ouders :(
     
  3. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Maar de puppy wilde ze toch al gaan halen, zeiden ze.... Was niet speciaal voor de communie....
     
  4. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    pfff ja hoezo lekker overdreven :)
    Ik had van mijn oma een gouden ringetje gekregen (oma woonde bij ons in huis) en ff :-k o ja van mijn ouders een walkman (was het toen helemaal als je die had :) ) en een keting met hangertje. Verder zo van familie nog wat kleinigheidjes.

    Maar het zal er idd ook aan liggen hoe je je kind opvoedt.
    Ik ben nooit materialistisch geweest en was al blij met een kleinigheidje.
    Ik was een saaie muts die liever iemand anders iets gaf dan zelf te krijgen :) :-k ....... :-s ben nog steeds niet veranderd geloof ik #-o
     
  5. Niet meer actief

    Ik ben christelijk, maar doe er niet veel mee. Ik geloof, maar heb nog geen kerk gevonden waar ik me in thuis voel. Ben een beetje zoekende dus. Mijn man is van huis uit niet gelovig opgevoed, maar is ook niet anti ofzo.

    We gaan ons kindje wel opvoeden met een christelijke achtergrond, maar niet dwingend ofzo. Ik wil gewoon dat hij/zij van beiden werelden iets mee krijgt en dan op een gegeven moment zelf kan kiezen waar hij/zij achter staat. Mijn man heeft dat zelf namelijk best gemist, dat hij helemaal niks van mijn religie af weet en dus ook niet echt een keuze kan maken. Dus wij willen ons kindje die keuze wel geven.

    Hij/zij zal niet gedoopt worden, omdat ik de baby-doop niks vind toevoegen aan het leven/de opvoeding. Als hij/zij later groot is, kan hij/zij die keuze zelf maken. Dat doen wij nu niet voor hem/haar.
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier exact hetzelfde als bij Joldeg alleen dan andersom (ik niet gelovig opgevoed, m'n vriend wel en doet er niet veel mee)

    Ook wij willen onze kinderen wel kennis laten maken met het geloof, puur informatief, zodat ze er iig kennis van hebben.
    Of ze er dan verder iets mee willen doen is hun eigen keuze.
     
  7. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @chantalk: mooie cadeautjes, hoor. Zo'n ring van je oma is later weer heel bijzonder :D
     
  8. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Wij zijn beiden christen
     
  9. babel

    babel Actief lid

    25 aug 2006
    110
    0
    0
    Wij zijn allebei christen ( syrisch-orthodox). En onze kleine meid dus ook straks :)
     
  10. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Dankjewel :D
     
  11. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ik ben katholiek, mijn vriend gelooft ook maar is niet gelovig opgevoed. Hij gaat wel uit eigen beweging met me mee naar de kerk, vraagt zelfs wanneer we weer heen gaan enzo dus dat is positief!
     
  12. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    De evolutietheorie gaat uit van overgangsvormen tussen verschillende diersoorten, anders kon een eencellige nooit uitgroeien tot uiteindelijk bijvoorbeeld een koe en alle andere dieren. Dezen tussenvormen kunnen echter niet bestaan, omdat één cel niet in staat is zich te vormen naar andere, ingewikkeldere cellen. Bijvoorbeeld cellen van een oog, die zitten heel complex in elkaar. Het wordt een erg lang verhaal om helemaal uit te leggen (als je dat graag wilt kan 't wel, maar dan per PB), maar het heeft te maken met de complexiteit van bepaalde cellen die nodig zijn om een levend zoogdier te zijn bijvoorbeeld. Deze complexiteit komt onder andere door bepaalde eitwitten die heel precies met elkaar samen moeten werken om een cel levend te laten blijven en te laten functioneren. Valt één eiweit uit, dan is de cel dood. Eén cel is onvermogend om zich te ontwikkelen tot meerdere, verschillende soorten cellen.
    Er kan dus geen evolutietheorie zijn.

    Als je vervolgens nog eens kijkt naar de complexiteit van die cellen, dan kán dat niet toevallig door een oerknal ontstaan zijn. Trouwens, waar komt die oerknal vandaan? Als er niets was, kan er toch ook niets ontploffen? Als er wel iets was, waar komt dat dan vandaan? Elk 'iets' bestaat uit moleculen. Maar moleculen zijn ook alweer zó complex en ingewikkeld, dat ze niet toevallig kunnen zijn ontstaan, maar door een Hogere Intelligentie, zoals ze dat noemen, moet zijn gemaakt.


    Bovenstaande is waar de wetenschap steeds meer en meer achterkomt. Daarmee is God niet bewezen, maar wel is bewezen dat de evolutie niet kan bestaan en er een Intelligente Ontwerper moet zijn (geweest) om leven te scheppen in verschillende vormen en soorten. Die bewijzen komen dus dichter bij het scheppingsverhaal dan bij de evolutietheorie.


    Dit hele verhaal wordt duidelijk, stap voor stap, uitgelegd in een boek wat ik heb gelezen. Bij interesse heb ik dus de titel en de schrijver.
     
  13. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Mijn aanstaande gelooft dat er 'meer' is, maar is niet verbonden met een religie. Ik heb een esoterische inslag en geloof in reincarnatie, leven na de dood en terugkeren op aarde met een nieuwe levenstaak.

    Mijn vader is moslim en mijn moeder atheïst. En mijn grootmoeder was katholiek.

    Vind het wel gezellig zo, al die visies in 1 nest :)

    En ukkie? Die krijgt van ons mee dat geen 1 geloof het juiste of beste is, maar dat in elk geloof centraal staat: 'God' is onvoorwaardelijke liefde.
    Dat is bij de christenen zo, bij de moslims, de buddhisten, Jehova's enzovoorts. Een heerlijke, intens goede gedachte! Mogen we elkaar maar met respect en liefde behandelen... nietwaar :D
     
  14. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    @Freewilly, zou ik die titel en schrijver van je mogen?
     
  15. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Je hebt PB.
     
  16. Eowyne

    Eowyne Actief lid

    26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Ik ben een Agnost.
     
  17. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    Ik ben zelf een moslima, mijn man en kind ook
     
  18. Wizzle

    Wizzle Lid

    31 jul 2007
    33
    0
    0
    Dit is dus precies hoe ik erover denk.
    Mooi verwoord hoor.
    Dank je ;)
     
  19. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    FreeWilly; bedankt voor je antwoord.
    Ik heb ook aardig wat artikelen over dit en andere theorieën gelezen, en kan er niet echt een beknopte samenvatting van maken.
    Dus ik laat het hierbij, thanks! :)
     
  20. sofaan

    sofaan Actief lid

    11 dec 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    beide moslim
     

Deel Deze Pagina