Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ons hondje heeft gister zonder enige aanleiding ons zoontje gebeten.
    Nou willen we hem weg doen, want ik kan hem nu nooit meer vertrouwen.
    We zoeken nu een ander huis voor hem, niet met kleine kinderen dus.
    Verder is hij erg lief en speels, hij is 6 jaar.
    Zouden jullie je hond dan ook weg doen,
    en een ander tehuis voor hem zoeken?
    P.s als jullie nog iemand weten?
     
  2. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Lastige situatie. Ik ben er nl. van overtuigt dat een hond niet zomaar bijt. Maar goed dat is mijn mening.
    Wat voor hondje is het, misschien wat meer info zodat we je kunnen helpen een ander thuis te zoeken?
     
  3. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hallo!
    Waarom heeft jullie hondje gebeten?
    Heeft altijd een reden...
     
  4. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Er moet denk ik ook een reden zijn dat je hondje gebeten heeft. Als ik jou was zou ik eerst naar de oorzaak op zoek gaan met een deskundig iemand, voor je hem besluit weg te doen.
     
  5. Niet meer actief

    inderdaad een hond bijt niet zo maar, ik zeg niet dat je een vervelend kind hebt, maar kinderen kunnen fals zijn, mischien heeft ie de hond even geknepen of pijn gedaan zonder dat jullie het zagen.. de hond meteen weg doen vind ik nogal een grote stap, maargoed ieder zijn eigen keus.
     
  6. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Moeilijk hoor, het is natuurlijk wel belangrijk om je hondje te kunnen vertrouwen en dat is nu weg zeg jij. Het zal wel zijn reden hebben waarom je hondje heeft gebeten. Ik zou het idd nog even aankijken, weg doen kan natuurlijk altijd nog..
     
  7. Niet meer actief

    :oops: ik dacht even dat je je zoontje weg wou doen.

    maar goed, als je hondje je zoontje heeft gebeten, is het vaak je eigen schuld, wij denken te menselijk, en moeten het van de hond zn kant bekijken.
    Dus nee, ik zou m hond nooit weg doen (en geloof me, mn hond heeft ook wel eens gehapt, maar kids leren ervan dat ze de hond met rust moeten laten)
    Dat was toch je vraag he, wat een ander zou doen?
     
  8. Blondie3

    Blondie3 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    IS moeilijk, ik zou toch ook eerst de oorzaak willen achterhalen.
    Een hond bijt niet zomaar... maar ja dan moet je wel alles extra goed in de gaten houden.
     
  9. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Onze Jack Russel had een oorontsteking, maar m'n zoon kroop naar hem toe, maar deed niks, hij gromde en de hond viel direct aan, toen hij los liet pakte hij hem nog een keer in z'n arm. Het gebeurde naast mij.
    Geen 1x maar schuddend als een prooi.Het was zo naar, m'n zoontje gilde het uit, en trilde helemaal.
    Daarvoor hadden ze nog samen met de bal gespeeld, wat ze altijd deden.
    M'n zoontje kwam er met een schrammen vanaf aan de zijkant van z'n hoofd bij z'n oor, en in z'n arm een afdruk van z'n bek :(
    Maar ik ben hartstikke bang dat hij hem de volgende keer in z'n gezicht bijt.Ik kan de hond nu gewoon niet meer vertrouwen, hoe erg ik het ook vind.
     
  10. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik zou het persoonlijk wel eng vinden om het hondje dan bij je zoontje te laten...ws deed hij dit wel als reactie op de pijn die hij heeft door zijngehoorontsteking, ...maar toch niet de bedoeling om dan te gaan bijten...

    Gaat het wel een beetje met je zoontje zijn schrammen en beet en de schrik?
     
  11. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik zou het doodeng vinden om de volgende keer de hond in de buurt van mijn kind te laten. Maar of ik ze zomaar weg zou doen... weet niet of ik het zou kunnen.
    Het ligt denk ik ook een beetje aan het beestje.
    Hoe is ie normaal? Is ie altijd heel fel of altijd heel lief en rustig? heeft je zoontje hem misschien eerder tijdens het spelen per ongeluk pijn gedaan?
     
  12. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja m'n man heeft hem getroost en een tijdje rustig met hem rond gelopen.Vanmorgen was hij vanuit z'n kinderwagen alweer aan het lachen om de hond.
    Ik hoop dat hij nog te jong is om dit te onthouden.
     
  13. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    gelukkig maar, dan is hij het hopelijk al een beetje vergeten...
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Normaal is hij lief tegen hem, en spelen ze met elkaar, Steven gooit de bal voor hem weg, en hij haald hem weer op.
    M'n zoontje heeft 1x aan z'n oor getrokken toen jankte hij, maar dat is toch wel een 2 maand geleden.
    Toen wij Steven nog niet hadden moest ik er ook niet aan denken om hem evt wegens omstandigheden weg te doen.Maar nu is wel m'n kind het belangrijkste en als het niet samen gaat moet je een beslissing nemen, hoe vervelend dat ook is. :cry:
     
  15. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    goh moeilijk, ik zal hem niet gelijk weg doen maar het goed in de gaten houden gebeurd het nog eens dat de hond probeert aan te vallen dan zou ik hem wel weg doen.
     
  16. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik zou hem weg doen, hoe moeilijk het ook is. De veiligheid van je kindje staat voorop !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  17. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    tis inderdaad moeilijk maar ik zou zelf niet rustig meer kunnen zitten...ik zou zelf een nieuw onderkomen zoeken als het mijn hondje was... nu is het nog
    "goed" gegaan en heeft Steven "alleen" een schram...en is hij het gelukkig vergeten...
     
  18. pareltje2212

    pareltje2212 Fanatiek lid

    17 mei 2007
    1.260
    232
    63
    huismoeder
    Leusden
    Ik zou het hondje ook wegdoen. Mijn ouders hebben ooit in een soortgelijke situatie gezeten, de hond beet 'zomaar' mijn oma en op dat moment was mijn broertje nog maar heel klein, het risico wat je loopt is te groot dat de hond ook mijn broertje zou gaan bijten. Er word gezegd dat als een hond eenmaal gebeten heeft, hij dat vaker zal gaan doen. Met die gedachte hebben mijn ouders toen de hond weggedaan.

    Veel wijsheid toegewenst met het nemen van de juiste beslissing.
     
  19. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik denk toch dat je hondje nog als de dag van gisteren weet dat je zoontje hem 2 maand geleden aan zijn oor heeft getrokken en zichzelf nu wou beschermen omdat ie pijn heeft. Ik zou hem zelf nog niet direct wegdoen maar eerder bijvoorbeeld een hondengedragsdeskundige vragen om bij je thuis te komen en kijken of die tips voor je heeft. Diegene kan ook goed bepalen hoe de 'relatie' tussen je hondje en je kindje is. Ik zou hem echt niet eerder wegdoen omdat ik vind je dat je zowel voor je kind als voor je hond verantwoordelijkheid hebt. En ik snap heel goed dat je je verantwoordelijk voelt om je kind te beschermen tegen je hond maar het is geen probleemhond als ik het zo lees en je kan hond en kind heel goed leren goed met elkaar om te gaan.
    Zo, dat was mijn verhaal ;)
    Sterkte met je beslissing!
     
  20. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Hier ben ik het nou helemaal mee eens.
     

Deel Deze Pagina