Rellen en plunderingen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door rijo, 26 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Ik ben er naar van, na het zien van een paar filmpjes van de rellen en de plunderingen :( In wat voor wereld zijn we in hemelsnaam beland? Is dit Nederland? 10 agenten gewond in Rotterdam, ondernemers die nóg harder worden geraakt doordat hun winkel is geplunderd, ziekenhuizen worden aangevallen, vernielingen op straat, auto's vernield... Veel sterkte voor de getroffen ondernemers, de omwonenden, de mensen die de rotzooi na de vernielingen moeten opruimen en diep, diep respect voor de agenten en ME'ers en hun gezinnen.

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Diepe zucht....
    Heel Europa heeft over ons,
    Waarom???

Gister kreeg ik ook een bericht te zien.
    Met de tekst:
    Kom alle om 20:30 naar het ... park daar verzamelen we. Neem vuurwerk mee, bakstenen, zo veel mogelijk graag...

Wat slaat dit op?
    Zo triest

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.788
    18.902
    113
    Vrouw
    En het heeft ook totaal niets met corona of de maatregelen te maken.

Dit zijn dezelfde zotten die na de voetbal de boel kort en klein slaan en die bij andere portest acties aansluiten om super plots te starten met uitdagen en uitlokken.

citroenrasp, Gewooniemand en Syane vinden dit leuk.
  4. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    #4 Robijn89, 26 jan 2021
    Laatst bewerkt: 26 jan 2021
    De hele wereld accepteert de avondklok, maar de Nederlanders moeten het perse anders doen..

Onze stad is gisteravond en nacht flink getroffen. Mijn man was aan het werk en ik sliep pas rustig tot hij veilig naast me lag.
    De ravage is enorm, we zijn er zo verdrietig van.

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Dat kan ik me voorstellen! Sterkte..

Robijn89 vindt dit leuk.
  6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Helaas zijn er heel veel rellen aangekondigd voor vandaag. Op meerdere plekken in Rotterdam, maar ook heel veel andere steden. Ik hoop zo dat dit niet gebeurt. Hier zijn de winkels al om 17.00 gesloten en alle winkels hebben houten platen voor de ramen.

Ik snap de winkeliers hoor, maar wat als ze daar dus hun plezier niet uit kunnen halen wat doet dat dan met onze huizen die vlakbij die winkels staan? Ik ben serieus toch gespannen voor vanavond!

7. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    891
    683
    93
    Vrouw
    Sterkte voor iedereen die in buurten woont waar rellen zijn/worden verwacht.

8. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Wat voor wereld zijn we in terecht gekomen. Ziekenhuizen aanvallen, echt te erg voor woorden. En al die arme ondernemers die het toch al zo zwaar hadden die nu nog een extra trap krijgen. Ik hoop dat het vanavond mee gaat vallen al ben ik er bang voor..

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het lijkt tot nu toe redelijk rustig. Althans, wat ik nu op de nieuwssites zie. Laten we hopen dat de noodverordeningen en massale inzet van politie en ME helpen.

En, toch ook bijzonder, de voetbalhooligans die dit keer niet tegenover, maar naast de politie staan om 'hun' stad te helpen beschermen. Die gasten zullen ook niet blij zijn met de coronamaatregelen (geen publiek, geen horeca, avondklok). En misschien speelt naast 'naatenliefde' ook het vooruitzicht van een spannende avond een rol in de keuze om de straat op te gaan en (andere) relschoppers juist tegen te houden. Maar hé, het werkt. Want ik denk dat relschoppers liever tegenover de politie komen te staan, dan tegenover andere relschoppers. Want de politie was al niet zo voorzichtig, de afgelopen avonden. Maar een boze hooligan in je nek is weer van een ander kaliber.

Ik vind het wel dubbel hoor. Heiligt het doel de middelen? Moet je voetbalsupporters / hooligans echt deze rol geven? Maar aan de andere kant: voor de ondernemers van wie nu het bedrijf bespaard blijft is het zeker een opluchting!

Wollig, Willemijntje19 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  10. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    en dat terwijl Nederland het op de vierde plek het meest welvarende land ter wereld is!

We zijn een in- en intriest en strontverwend volkje aan het worden. Er is een steeds groter wordende groep mensen die er maar vanuit gaan dat alles maakbaar is, dat iedereen maar overal iets over te zeggen heeft en helaas schieten er ook veel in de slachtofferstand, mopperen maar zelf niet aanpakken en verantwoordelijkheid nemen.
    Misschien hebben we wel echt flinke ellende nodig om weer even met beide benen op de grond gezet te worden: niet alles is maakbaar, soms moeten we gewoon luisteren en je bent zelf verantwoordelijk voor je leven!

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Zou het niet extra lastig zijn om onder de grens/in armoede te leven in een land waarin de standaard juist zo hoog ligt?

Mij lijkt het juist vooral frustrerend om in een land te wonen waar de meeste denken dat alles maakbaar is terwijl je ervaring na ervaring krijgt die laat zien dat dat niet het geval is. Denk aan uitspraken als: Ik heb een hoop geld omdat ik hard gewerkt heb. Ja dat harde werk of een goed plan is vaak nodig om een hoop geld te hebben, maar andersom zorgt hard werken er niet voor dat je het financieel heel goed hebt.

Ik ken geen relschoppers, ik ben ook niet voor ze. Ik vind het verschrikkelijk wat ze doen. Maar vanaf waar ik zit heb ik geen idee wat er in hun om gaat. Het invullen voor hun zorgt er ook niet voor dat ik er meer van af weet.

Mar76 en tupp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina