Rellen Engeland

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Aszz, Aug 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maansteen

maansteen Fanatiek lid

Jul 7, 2011
    1,316
    0
    36
    Ja, erg he?

Maken jullie je weleens zorgen over deze tijd van crisis? Eerlijk gezegd maak ik me weleens ongerust..

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik maak me ook wel eens ongerust hoor! Vind het een enge tijd...

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoe lang dit topic open blijft.

Maar ik erger me echt groen en geel aan die rellen, en ook aan de manier van handelen van de Amerikanen.

Echt zorgen maak ik me trouwens niet, maar van mij mag deze crisis snel over zijn zodat we weer aan een opbouw kunnen werken.

4. Dana

Dana Niet meer actief

ik vind het ook een enge tijd, wat Yukl zegt ik ben ook toe aan opbouwen. wie niet :)

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Yukl, waarom zou dit topic dicht gaan?

Ik erger me ook dood aan die rellen en het handelen van de Amerikanen in deze tijd van crisis. Irritante egotrippers.

En die rellen, volgens mij treed de politie hard op, wat ik erg goed vind. Aanpakken die lui, niet tolereren. Als je het er niet mee eens bent als volk, ga dan massaal staken. Maar dit niet. Ik zag een moeder met een baby op haar arm weg rennen van die rellen. Verschrikkelijk.
    En volgens mij is 99 % arme sloeber die elke kans aangrijpt om maar te rellen en geen idee heeft waarom ze nu eigenlijk rellen.

( wat een irritant woord; rellen. Als je het heel vaak zegt klinkt het zo stom )

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ aszz: ja, eens! Ik zei ook al tegen mijn man: brrr, je zou er maar met je kinderen wonen. Ik zou me denk ik opsluiten in huis, in de hoop dat ze het niet in de fik steken. ;) Ik vraag me inderdaad ook af of ze uberhaupt wel weten waarom ze rellen. Al denk ik wel dat armen in Engeland armer zijn dan de armen in Nederland. En dat hun situatie dus erger is. Maar ja, dan zouden de Amerikanen ook massaal moeten gaan rellen, want daar heeft een groot deel van de bevolking nog minder geld te makken volgens mij.

En inderdaad, egotrippers zijn het, die republikeinen. Materialistische geldwolven. En maar geen belasting willen betalen, terwijl ze vaak van gekkigheid niet weten wat ze met al dat geld moeten doen. Kom op zeg! En met hun idiote denkbeelden trekken ze de rest van de wereld ook gezellig mee in hun shit. Tsssk. Ik snap sowieso niet waarom ze niet eerder flink hebben bezuinigd daar, terwijl bijv. onze overheid zo hard bezig is te schrappen in uitgaven.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

sinds ik vernomen heb dat er een nieuwe crisis op handen is, maak ik me wel zorgen. nog een ronde met nog meer bezuinigingen en nog hogere lasten gaan veel mensen niet meer trekken vrees ik.ik hoop dat de tweede crisis met een sisser gaat aflopen.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Poehe, gaat lekker op die beurs!

9. Seth

Seth Niet meer actief

Triest die rellen..... en dan dat plunderen.... nog maar te zwijgen over de branden...
    Wat denken ze daar nu mee op te schieten???

of grijpen ze nu gewoon hun kans omdat ze denken een aanleiding te hebben???!!

10. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

Verschrikkelijk vind ik het, al die onschuldige mensen die er wonen en rondlopen zijn er de dupe van. Je zal er idd maar wonen dan leef je dag en nacht in angst dat je huis/zaak niet in de fik gestoken word of bekogeld...:( En waarom doen ze dit nu eigenlijk, weet iemand dat????

Ik maak me ook wel zorgen over de crisis... Het wordt tijd dat dingen is drastisch gaan veranderen!! Maja das makkelijker gezegd als gedaan..

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Lijkt me best complex om de economie dusdanig te hervormen dat de boel weer een beetje normaal werkt. Ik ben blij dat het niet van mij afhangt. ;) Maar veranderen zal het hoe dan ook, want ze hebben simpelweg geen keuze. Die begrotingstekorten en schulden moeten nou eenmaal weggewerkt worden, linksom of rechtsom.

We hebben wel vaker een crisis overleefd, en deze komen we ook wel weer te boven. 1987 heeft het vooralsnog gewonnen wat koersvallen betreft trouwens, dus het kan nog erger (wordt het misschien ook nog wel). ;)

Ik weet wel zeker dat we dit te boven komen, maar het wordt wel door de zure appel van bezuinigingen en hervorming heen bijten.

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Het gaat al jaren heel slecht met de UK, dat land is enorm aan het afglijden. Sowieso is het een land met een grote tweedeling tussen rijk en arm en de verschillen lijken alleen maar groter te worden. De armoede en uitzichtloosheid in de "slechte" wijken van de grote steden is niet te vergelijken met Nederland, hier is het sociale vangnet echt 100 keer beter. Bovendien zijn de gevolgen van de economische crisis daar en in de VS een heel stuk meer merkbaar en voelbaar in bijna alle lagen van de bevolking, maar vooral helemaal onderin. En mensen die niks te verliezen hebben (of dat denken) doen vaak helaas hele nare dingen. Dit is overigens geen excuus of goedpraten hoor, maar enkel bedoeld om aan te geven dat het daar echt geen pretje is momenteel. Maar shame on them!

Ik las ook dat iemand zei dat ze dit in de VS niet zien gebeuren, maar weten we nog in LA met Rodney King? Was eigenlijk precies hetzelfde, 'police brutality' volgens omstanders met als gevolg enorme rellen.

13. Mon

Mon Fanatiek lid

Jul 6, 2011
    1,135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een verslaggeefster van NOS (of EenVandaag, dat ben ik even kwijt) had er een mooie omschrijving voor: 'Greed'.

Dat ze zich tegen de politie keren, dat is nog tot daaraantoe (keur ik overigens ook niet goed). Maar wat hebben die ondernemers en omwonenden misdaan???

Echt, mijn bloed gaat er van koken. Is maar goed dat ik niet bij de Britse ME zit.

14. trotsepappa

Aug 7, 2011
    85
    0
    0
    8-17 uur vrachtwagenchauffeur
    rotterdam
    het gaat niet om de crisis en het gaat niet om een of andere gozer die de politie heeft neergeschoten , het gaat om een stel idioten die de situatie aangrijpen om zich belachelijk te gedragen

Als iemand een scheet had gelaten hadden ze dat nog aangegrepen als smoes om te rellen..

gewoon ronduit belachelijk, we moeten toch een geevolueerd volk zijn , maar we lijken wel barbaren..

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Als je denkt dat de uitzichtloosheid er helemaal niks mee te maken heeft, ben je wel een beetje naïef vind ik. Natuurlijk is dit te belachelijk voor woorden en is iedereen 100% verantwoordelijk voor zijn/haar daden en gedrag, maar ik zie dit soort rellen niet ontstaan in Wassenaar of Bloemendaal.

Je ziet het overal ter wereld: hoe minder te verliezen, des te gewelddadiger worden mensen.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    +1 .

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Eens. Ik denk ook dat het wel degelijk met de armoede te maken heeft en dat de grote verschillen tussen arm en rijk het alleen maar versterkt. Het zou best kunnen dat op het moment dat deze raddraaiers dergelijke rellen uitvoeren, niet eens weten waarom ze het precies doen. Maar deze woede en frustratie komt wel voort uit het feit dat hun leven gewoon shit is. En dat gaat zich vroeg of laat wreken, zoals nu dus te zien. Zou dus fijn zijn als de politici in dat land dit niet ontkennen.

Wat dat betreft ben ik blij dat ik in Nederland woon en ben ik blij dat ons sociale zorgstelsel nog redelijk omvangrijk is en dat de verschillen tussen arm en rijk hier niet zo groot zijn.

18. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Ik meende ook dat het over die jongen ging.
    Zijn ouders hadden toch ook opgeroepen om met die rellen op te houden?
    Persoonlijk denk ik dat het die personen meer om het relschoppen te doen is en ze alles als een excuus gebruiken.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, je kan de schuld wel bij de overheid neer leggen, maar je hebt toch nog altijd je eigen toekomst in de hand ( uitzonderingen daar gelaten ). Geen excuus iig om je zo te gedragen.

Maar wat ik niet begrijp, als de politie ze moeilijk onder controle kunnen houden, waarom zetten ze het leger dan niet in?
    Dat lijkt mij een vrij logische stap toch? Direct oppakken die relschoppers, ze vastzetten en na 2 dagen vrijlaten met een boete van minimaal x duizend euro's.

Share This Page