Rellen Engeland

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Aszz, Aug 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik woon in de UK en ze rellen omdat hier een jongen is doodgeschoten door een politie agent, maar dat is gewoon een excuse.
    Zelfs ouders van de jongen komen in de media uit om de mensen te vragen de dood van hun zoon niet te gebruiken als excuse.

Als het echt om de jongen ging werden er hier geen mensen uit hun auto getrokken waar kinderen in zitten tijdens de rel, 1 man moest zelfs smeken om zijn kinderen de de auto te krijgen, en zei met mijn auto mag je doen wat je wil maar laat me alsjeblieft mijn kinderen uit mijn auto halen.
    Ze steken huizen in de fik waar hele gezinnen wonen dat heeft na mijn inzien niks meer met die jongen te maken.

Het is te belachelijk dat birmingham zo onder moet gaan.

2. Dana

Dana Niet meer actief

verschrikkelijk, veel sterkte daar! hopelijk is het gauw onder controle.

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ja ik hoop ook dat het snel beter zal gaan.
    We wonen er gelukkig wel een 30 minuten vanaf en god zijn dank gaan we terug naar NL wonen.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Je hebt gelijk dat het geen excuus is om je zo te misdragen, net zoals de dood van die jongen geen excuus is voor dit gedrag en de armoede geen excuus is voor dit gedrag.

Maar ik zou wel graag willen zien wat er nog van de beschaving overblijft als we het hier in de armste regionen zo slecht zouden hebben als in Engeland. Dat is een westers land echt niet waardig (eigenlijk niet 1 land natuurlijk, maar van een dergelijk "ontwikkeld" land verwacht je wel dat er meer en beter voor iedereen gezorgd zou worden).

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ dikkebuik: pff, heftig zeg. :( Je voelt je zo kwetsbaar als je kinderen hebt, lijkt me een regelrechte nachtmerrie. Bizar hoe op zo'n moment de fatsoen van deze mensen ver te zoeken is. Dat ze zelf vergeten dat ook zij mensen in hun directe omgeving hebben waar ze veel om geven en waarvan ze niet willen dat hen hetzelfde zou overkomen.

Ik denk trouwens niet dat de rellen die nu ontstaan nog vanwege die overleden jongen is. Daarmee is het begonnen, maar dat het zo vreselijk uit de hand heeft kunnen lopen heeft denk ik wel degelijk met diepgewortelde woede en frustratie te maken, voortvloeiend uit armoede. Dat is naar mijn mening het werkelijke probleem, wat zich nu verschuilt achter de dood van die jongen.

En inderdaad, het is zeker geen excuus. Het is walgelijk. Maar politici zouden zich best wel even achter hun oren mogen krabben en zelfreflectie mogen toepassen. Waar komt dit probleem nou werkelijk vandaan, en nog belangrijker: hoe kan dit in de toekomst worden voorkomen? Enkel een boete van een paar duizend euro gaat niets oplossen. Al mogen ze er natuurlijk niet ongeschonden vanaf komen.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh zeker dat de politiek daar even goed na moet denken waarom mensen dit nu doen.Naast het feit dat het een stelletje asociale debielen zijn, maar blijkbaar zit er ergens een haat, woede of i.d.

Maar ik denk dat als je nu strenge straffen invoert tegen die rellers, je het wellicht een beetje afschrikt. Ik bedoel, het zijn over het algemeen arme mensen, en als ze dan ook nog een vast moeten zitten en een dikke boete krijgen... wie weet.
    En moet dat geld van die boete's, de schade (deels) betalen.

Goh, ik moet in de politiek. Het lijkt allemaal erg makkelijk, wahahaha :D

7. Dana

Dana Niet meer actief

eens!

8. pauly

pauly Bekend lid

Nov 9, 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    heb een leuke site waar de "rellers" te kakken worden gezet

photoshoplooter.tumblr.com

9. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Te erg voor woorden en ze breken nu het geen wat ze nog hebben af door hun eigen buurt in de brand te steken en te rellen en te looten.
    Schieten ze er wat mee op?
    En als het uit onvrede is...wat hebben die mensen wiens auto/winkel/huis ze in de fik steken daar dan mee te maken?
    Ik heb beelden gezien van een tiener die een bloedneus geslagen was. Eerst leek een omstander te komen vragen of het wel goed ging met hem...later terwijl die jongen verdwaast zn neus afveegde was hij samen met n andere omstander stiekem in zn rugtas aan t neuzen en nam iemand er iets uit en liep ermee weg...
    Vond dat erg shocking...dat joch wat daar n bloedneus had kon mijn oudste zijn! Stel je voor terwijl hij onderweg naar school is en dan gebeurt er dat...
    Nu woon ik niet in Engeland maar ZO ver is het nou ook weer niet...

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat mensen die al arm zijn al zat achterstanden hebben en echt niet opkijken van een boete meer of minder, gooi maar op de stapel lijkt me, van een kale kip valt niet te plukken.

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ja idd, dat is vaak het probleem. Ze hebben al niks, dus schrikken ze ook niet af van dat soort straffen.

12. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Wij wonen in Londen, gelukkig zijn er geen rellen geweest in de buurt waar wij wonen, maar alles komt ineens toch wel heel erg dicht bij zo.

13. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    #33 Chebu, Aug 11, 2011
    Last edited: Aug 11, 2011
    Armoede?? Deze jongeren rellen om te rellen. Er zaten mensen bij die op een school werkten, een opleiding volgden en aan alle designerkleding en mobiele telefoons te zien zijn ze nou niet echt heel arm. Ze krijgen genoeg kansen alleen willen ze niet. Zo maar even wat mensen: een kersverse vader, een tweeling, een miljonairsdochter, een 11 jarig jongetje, een schoolmentor, iemand van de reddingsbrigade, een student..zijn dit arme mensen? Dit zijn gewoon de uitwassen van een generatie die zich vreselijk 'verveelt', altijd alles gekregen hebben en via Blackberry en Twitter wat spannende momentjes en 'faam' willen hebben. Om het op z'n Engels te zeggen: Disgusting!

14. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

#34 MamsVanRobin, Aug 11, 2011
    Last edited by a moderator: Aug 11, 2011
    I agree!!! Er is geen reden om zo los te gaan en allemaal onschuldige mensen daar de dupe van te laten worden. Het is gewoon verschrikkelijk asociaal als je op deze manier bezig bent. En waarom geen rubberen kogels en waterkanonnen inzetten, ik had het leger al ingeschakeld om ze te stoppen. Ze moeten ze oppakken en hoge celstraffen geven, dat werkt beter als boetes!!! Gewoon door heel Engeland opsluiten die handel.

En ik weet niet of dit komt doordat de armere kant van de samenleving het zat is...maar als dat het geval is en de overheid geeft daar weinig aandacht aan, vind ik dat ook een slechte zaak!!! En iedereen heeft zijn toekomst in eigen hand, maar ook daar zijn absoluut uitzonderingen in!! Maar ik vind wel dat de mensen die dit op hun geweten hebben, dit NOOIT op deze manier hadden moeten doen en dus gewoon achter slot en grendel gezet moeten worden.

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Waar haal je dit vandaan? Er zal best wel een onverlaat tussen zitten die relt om te rellen, maar als dat er 10 zijn op de 1000, zegt dat natuurlijk helemaal niets. Enkele voorbeelden zegt dus geen reet over de hele oorsprong van het probleem.

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Dat krijg je als men tabloids als de Daily Mail je nieuws laat verzorgen, Yukl ;). (daar staan die voorbeelden met foto en al genoemd als ontkenning van de achterliggende problemen wat mij betreft, puur een rookgordijn)

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Aha. ;) En eens. ;)

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Het is begonnen met de politie die iemand doodschoot omdat hij een wapen bij had.
    Daar zijn mensen boos over, de politie in engeland is best streng, althans er zijn stenge wetten en hoge boete's.
    Daar is waar de eerste groep mensen boos om werd en gingen rellen, toen dat gemakkelijk afging kennelijk zijn er relschoppers gekomen om te rellen en te roven!
    Iedereen die wat wilde hebben, arm of rijk probeerde wat te roven.

verschrikkelijk, maar ondertussen zitten de mensen rondom londen (zoals ik) thuis met de kids en durven niet naar steden te gaan!

ik zeg ook opsluiten!

19. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb een online abbo op de Times;)
    En Daily Mail lees ik ook hahaha.
    Maar het miljonairsdochter geval stond ook hier in Duitsland op verschillende websites.

Maar deze enkele voorbeelden geven wel aan dat het niet alleen arme mensen uit de council estates zijn. Mijn neven en nichten wonen allemaal in GB. Yobs en Chavnation zijn geen onbekende termen voor mij

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Dan zou je moeten weten hoe erg het is gesteld in de UK en dat niet iedereen by choice een chav of een yob is. En ik zeg er nog maar een keer bij dat het niet een excuus is voor wangedrag. Maar ik zie ook dat dit niet in Notting Hill gebeurt... Het heeft dus wel degelijk te maken met gebrek aan uitzicht op een beter leven, met armoede die wij hier niet kennen en ik hoop dat dat zo blijft. Die miljonairsdochter ten spijt...

Share This Page