Maar zoals hier door al meerdere mensen gezegd wordt (o.a mensen die er zelf wonen) de rellen zijn ontstaan omdat een jongen is dood geschoten door een agent. Of ze ook vanwege ontevredenheid doen dat vullen jullie zelf in. De kans is idd groot dat dat een rol speelt,maar uiteindelijk is het daardoor niet begonnen.
Misschien gewoon eens beter lezen, want ik val in de herhaling nu Het loopt niet enkel door 1 incident zo extreem uit de hand. Als dat zo zou zijn, dan hadden we in Nederland ook zulke erge rellen gekend moeten hebben. Het gaat om de reden waarom zo'n incident zo'n extreme reactie kan veroorzaken. En tot nu toe heb ik daar geen betere verklaring voor gelezen hier. Ik lees juist enkel kortzichtigheid van mensen die blijkbaar niet in staat zijn verder denken.
Ja en als je mijn tekst leest dan lees je ook dat ik dat ook denk. Maar dat wij allemaal dit alleen vermoeden we kunnen het simpel weg niet bewijzen. Ook denk ik wel degelijk dat er ook een grote groep is die het alleen maar doen om te rellen. Neem nou bijv. hooligans die zijn meestal ook betrokken bij rellen en die doen het heust niet om een goede reden.
Het is voornamelijk boosheid tegenover de politie (erg streng) en de politiek. Neem het afluisterschandaal, de jeugdwerkeloosheid is heel hoog in engeland, de scholen in arme wijken is gewoon een grote ramp! Na het doodschieten van een donkere man is de bom gebarsten bij de donkere gemeenschap, waarop iedereen die boos was volgde.. Uiteindelijk werd het rellen om te rellen! heel erg... ga voorlopig niet naar de stad.. al die ravage snik
en weer een onschuldige dode bij het nieuws. die een brandje probeerde te blussen. hoever willen ze gaan zeg. ze hebben nu al 5 mensen op hun geweten.
Ik denk inderdaad ook dat het de druppel was voor sommige gevallen. Als je tot de onderste laag van de bevolking behoort en je toekomst is uitzichtloos...dan heb je niks te verliezen. Maar er bestaat ook nog zoiets als "protesteren". In andere gevallen denk ik, dat het een reden is om "Gewoon" te kunnen rellen. Stelen, vernielen e.d. van 3den heeft niks met onvrede te maken jegens politie of politiek. Da's puur een excuus. Dat is het zelfde als de hooligans die voetbalwedstrijden aanpakken om te kunnen rellen. Dat heeft uiteindelijk niks met het spelletje voetbal te maken. Het ergste is, dat het ook weer agressie opwekt; de burgerwacht. Kan niet zeggen dat ik dat veroordeel, want wat moet je anders. Het is alleen jammer dat agressie met agressie moet aangepakt worden.