Vanaf morgen ID-kaart niet meer gratis Ben ik ff blij dat ik hem vandaag heb opgehaald.. Voelde zoiets al aankomen
ben ik blij dat ik hem vandaag opgehaald heb.. vind het wel absurd hoor.. eerst gratis afgeven en dan ineens laten betalen
ze zeiden erbij met terugwerkende kracht. dus de mensen die de id gratis hebben gehaald krijgen ook nog een rekening.
Toch weer betalen voor ID-kaart | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl hier de nu.nl link
Ze kunnen mij dan heus niet verplichten om mijn ID terug te betalen. Wie zegt dat ik daar bijv geld voor heb? Ik ben de overeenkomst aangegaan omdat ik dacht dat het gratis was. Anders had ik net zo goed geen ID kaart kunnen pakken en me legitimeren met mijn rijbewijs
en dan kost het dus weer gewoon 45 euro voor zo'n rot kaart? ik snap dr niks meer van hoor.. hoezo spreekt de hoge raad een uitspraak uit als de regering er toch lak aan heeft. Zal wel door die bezuinigingen komen.. stel je voor dat beatrix geen extra hoedje kan kopen
Id kaart is toch verplicht want niet alles kan je je legitimeren met alleen een rijbewijs. en ja je kan er tegen in gaan maar denk niet dat je daar ver mee gaat komen. ze zijn nu veel geld misgelopen daardoor word het weer terug gedraaid voor hun is het nu kassa
Je rijbewijs is gewoon een geldig legitimatiebewijs. Zelfs voor het afsluiten van een abonnement of bij een auto kopen ofzo is een rijbewijs voldoende Wel een goede val zeg. Half NL een gratis ID aangevraagd en moeten dus alsnog met terugwerkende kracht betalen. Ze hebben nu dus ipv verlies een paar ton WINST omdat half NL het dus mag terugbetalen
Dat is niet waar hoor.. Wij moesten een geldige IDkaart of paspoort meenemen voor de afsluiting van de hypotheek.. Evenals voor mijn contract op het werk.. Ook door was een IDkaart/paspoort voor nodig..
Niet overal kan je volstaan met je rijbewijs. Als je een nieuwe baan hebt, is je rijbewijs GEEN geldig legitimatiebewijs. Alleen je ID of je paspoort worden dan door de loonadministratie geaccepteerd.
Maar het is WEL een geldig legitimatiebewijs in NL, dus als de politie je aanhoud is dit gewoon geldig om je te legitimeren en heb je geen ID voor nodig De ID kaart werd gratis voor mensen boven de 14 omdat identificeren in Nl verplicht is, maar je hebt hem dus niet nodig om je te identificeren als je al een rijbewijs hebt Met welke identiteitsbewijzen kan ik mij identificeren? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Voor je hypotheek heb je het idd nodig, maar daar heeft de overheid lak aan, hij werd puur en alleen gratis op basis van dat je je altijd dient te kunnen legitimeren op straat, en niet voor een hypotheek of baan
Ahhmmm, sorry maar in dit geval: lang niet iedereen heeft een rijbewijs En al zeker niemand tussen 14 en 18 jaar.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat als je boven de 14 bent ( want onder de 14 ben je niet verplicht tot legitimatie) en je beng in het bezit van een rijbewijs kun je je gewoon legitimeren op straat en heb je dus eigelijk geen ID kaart nodig om je te legitimeren op straat en snap ik sowieso niet waarom hij gratis werd verstrekt aan mensen MET rijbewijs, want je rijbewijs is immers een geldige legitimatie Dat je met je rijbewijs geen hypotheek of baan kan aangaan is niet het probleem vd overheid. De kaart werd puur en alleen gratis om je te kunnen identificeren op straat ( wat dus ook met een rijbewijs kan als je die hebt)
Ik snap niet hoe ze mensen die een id kaart gratis hebben gekregen ( zoals ik) kunnen verplichten om het alsnog terug te betalen stel ik ga naar de Kruidvat en ik krijg bijv een shampoo van 0 euro ter promotie bijvoorbeeld ( ik ga dus de overeenkomst aan voor 0 euro) dan kan de Kruidvat een week later toch ook niet tegen mij zeggen dat ik alsnog 42,50 moet betalen omdat de shampoo zo duur had gekost? Ik ben immers de "koop" overeenkomst aangegaan voor 0 euro en ik heb niks hoeven te tekenen wat betreft de kosten, dus hoe zouden ze het mij kunnen verplichten? ( ze zullen er heus wel weer iets op gaan vinden)