hallo allemaal, ik vraag me af waar je goeie kwaliteit wollen dekentjes voor het baby-bedje kan kopen...Ik ben van plan om voor de zomermaanden een katoenen dekentje te gebruiken en voor de herfst/winter een wollen, aangezien het baby-kamertje niet zo heel erg warm is in die tijd vh jaar(ligt op het oosten én enkel glas, kan ook geen dubbelglas in). Ik kom op internet en in winkels wel fleecedekentjes tegen, maar die gebruik ik liever niet omdat dat onnatuurlijk materiaal is en erg zweterig is voor de kleine. Wie kan me helpen zodat ik me vast een beetje kan oriënteren?? Dank je wel!
De dekentjes van bijv de prenatal zijn van katoen, lijkt op fleece maar is het niet. Deze zijn niet zweterig en lekker warm en veilig.
Zoiets: Baby Natura - 100% Biologische Online Baby Speciaalzaak - Wollen Babydeken Naast synthetische fleece is er ook katoenen fleece overigens, al is wol ook fijn natuurlijk.
Ik heb deze gekregen van mijn moeder: Finse wollen dekens & wollen plaids - Nordic Interior Design (die met de schaapjes) Gemaakt in Finland, het deken ruikt zelfs een beetje naar schaap. Je moet ervan houden
Hoi, Ik was er ook naar op zoek en had daarom onlangs hier ook naar winkels e.d. gevraagd. Uiteindelijk heb ik hier Klippan dekens wieg Een wiegendekentje besteld en die komt als het goed is morgen binnen Succes!
Je kunt ook voor een luchtige kunststof deken gaan hoor. Net zo veilig en het vocht blijft dan niet hangen, terwijl vooral katoenen veEls juist erg nat kunnen worden. Google maar eens of tno en veilig slapen baby.
Obilot heeft ook veel spulletjes, bijv. zoiets? Baby-omslagdoek bio-wol - Bedje en slapen - Baby's - collectie
Iedereen bedankt voor de reacties en leuke internet tips! Maar ik heb mijn moeder ook eens gevraagd of zij nog beddengoed had van de tijd dat ik & mijn broer baby waren. En warempel! zij heeft nog 2 echte wollen dekentjes! Wel in '70/'80 kleuren, maar dat maakt me niets uit, het scheelt weer een hoop geld(wat we weer kunnen besteden aan spulletjes die we nog meer nodig hebben). Groetjes!