Hoe hebben jullie het besloten (kinderwens)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door valhalla, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar.

    Na ellenlange gesprekken? Speelde het al een paar tijdje en toen de knoop doorgehakt? Of 'out of the blue' besloten dat het wel een goed idee zou zijn? Wat?

    Hier was het het laatste, ongeveer een gesprek van 3 minuten, om 1 uur 's nachts ofzo. Okee, we gaan ervoor. Nog geen moment spijt gehad :D

    En jullie? Ben benieuwd! :D
     
  2. Bloemblaadje

    Bloemblaadje Actief lid

    2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik heb al heel lang een kinderwens, sinds mijn vijftiende heel heftig. Dacht na het overlijden van mijn moeder dat mijn eigen kinderen me nooit zouden leren kennen en wilde dus per se op dat moment zwanger worden. - Gelukkig - is dat nooit gelukt.

    MIjn huidige vriend ken ik niet zo lang, maar wel heel góed. Ook erg belangrijk. We zaten op de bank over kinderen te praten, en hij had ook al erg lang een hele heftige kinderwens.... Was meteen uit gaan rekenen wanneer ik vruchtbaar zou zijn en dat was méteen die avond......

    Had niet gedacht dat het de eerste keer raak zou zijn, maar toch wel.... We zijn erg gelukkig nu! :D
     
  3. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik was 14 ;)
    Toen ik er al overna dacht!
    Maar niet om het in mijn eentje te gaan doen!
    Ik weet al jaren van mezelf dat ik niet op mannen val, dus ik had hoe dan ook ooit een donor nodig.
    Toen ik 18 was heb ik de knoop doorgehakt en op zoek gegaan naar een donor die redelijk in de buurt woonde en dat lukte, het klikte.
    Ik ben inmiddels 25 en heb 2 meiden van 5,5 en 3,5 jaar en zwanger van de 3e, alle van dezelfde bekende donor.
    Ik heb geen spijt, ik hou erg veel van mijn meiden!
     
  4. Bloemblaadje

    Bloemblaadje Actief lid

    2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ben je dan wel op de 'natuurlijke' manier bevrucht of via ziekenhuis-manieren?
     
  5. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Met een spuitje (zelf inseminatie), thuis.
    In een kliniek werd ik niet geholpen vanwege mijn leeftijd.
     
  6. Bloemblaadje

    Bloemblaadje Actief lid

    2 aug 2008
    136
    0
    16
    Noord-Brabant
    Oke, opzich wel begrijpelijk. Maar wel ontzettend knap en moedig van je! :D
     
  7. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dank je :D
    Het is soms wel erg pittig, maar gelukkig gaat het allemaal toppie :D
     
  8. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Ik ben er pas over na gaan denken ongeveer een jaar geleden en mijn vriend die wil al veel langer kroost maar goed, ik wilde tot die tijd nog niet, veels te veel gedoe geen vrijheid meer enzo, ik zag alleen maar nadelen!

    Maar goed nog steeds niet zwanger en mijn vriend vind dat maar vervelend, hij wil zo graag, twrwijl ik meer zoiets heb van als het niet lukt dan lukt het gewoon niet, adoptie of pleegouderschap is voor mij ook een goed optie!

    We hebben er vorig jaar over zitten praten en toen was de kogel door de kerk maar ja toe nu toe nog niet zwanger :(
     
  9. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier hadden we het er wel een keer over gehad en we wisten ook dat er zeker kids kwamen.mijn vriend wilde graag wachten tot we in wat rustiger vaar water zaten.eind maart dit jaar was ik de pil helemaal zat.ik voelde me niet happy en het maakte me eigenlijk best ziek.ik heb toen eigenlijk gezegt van "wat wil jij ik stop met de pil ik trek het niet meer.als jij nog niet wil moet jij maar aan de pil of een condoom gebruiken" het duurde 20 seconden toen hij zei "we gaan er gewoon voor" half april was ik zwanger dus dat was erg snel
     
  10. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    We wisten dat we kids wilde....ook dat we ze "op tijd"wilde en daarmee bedoel ik in ieder geval voor mijn 25e.

    Toen was het december 2006...aan tafel lekker aan het gourmetten met z'n 2e...ik zei (eigenlijk) voor de gein zullen we een kindje maken...?
    En hij liep naar de slaapkamer en gooide zo de pil door de wc.

    Ik heeeeeeeeelemaal happy had alleen zijn startsein nog nodig.

    Het heeft wel 16 maanden geduurd voordat ik zwanger raakte...en nu is het alweer bijna zo ver. Ik word a.s. maandag 23 jaar en mijn mannetje is nu 25...perfect voor ons :D
     
  11. MissMama09

    MissMama09 Fanatiek lid

    3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Wij hebben allebei altijd een heftige kinderwens gehad! Zijn nu ook al 6,5 jaar samen, waarvan we er bijna 2 samenwonen. We lagen in bed en begonnen er over te praten en besloten dat ik de volgende dag zou stoppen met de pil! 5 maanden later ZWANGER :D:D
     
  12. Axioma

    Axioma Fanatiek lid

    13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    ik heb ook al vrij lang een kinderwens, maar mijn man was er nog niet echt aan toe.... Dus besloten om maar te wachten. En dat vond ik zo moeilijk... begin mei hadden we het erover, en ik was net aan t einde van mn pilstrip, en toe was hij het er wel mee eens dat ik niet met een nieuwe hoefde te beginnen :D 13 juni waren we al zwanger... zo ongelofelijk snel!
     
  13. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik wilde ook altijd al kinderen, ik werd al tante op mijn 11e en mijn broer+zus hebben totaal 4 kinderen. Ik werkte in de kinderopvang, ben gastouder geweest.. was dus altijd al met kinderen bezig.

    Aangezien mijn moeder al 60 is, wilde ik ook niet te lang wachten. Mijn ouders waren vrij oud toen ik geboren werd, geen ramp, maar ik wil mijn kinderen wel ouder kunnen zien worden dan mijn ouders mij waarschijnlijk zien worden.

    Carlos is de eerste jongen waar ik het er wel serieus over heb gehad. Hij dacht hetzelfde als ik, hij is 25 dus wilde ook niet te lang wachten.
    In zijn 'cultuur' is 25 niet echt jong meer en hij wil zijn kinderen graag meegeven wat hij zelf niet heeft gehad in zijn jeugd.
    We dachten aan volgend jaar ofzo. Maar ik was eerlijk gezegd al (onbewust?) niet erg oplettend met mijn pil. En tsja, nu ga ik dus pas vanaf januari met Carlos en ben ik sinds eind Juni/begin Juli waarschijnlijk al zwanger van hem.
    Is dus wel een beetje snel gegaan.. maar ja ik ken hem wel al langer en we woonden ook al heel snel samen dus we weten allebei al goed waar we aan toe zijn.

    Nog geen moment spijt gehad! Hooguit stiekem door de misselijkheid een heeeeeeel klein beetje, een 100ste seconde als ik over die wc-pot hang. Maar verder niet hoor ;)
     
  14. Kiezeltje

    Kiezeltje Bekend lid

    11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik wist altijd wel dat ik jong moeder wilde worden en mn man wilde wel jong vader worden, maar toen we pas getrouwd waren woonden we veels te klein om überhaupt na te denken over een kindje. Afgelopen december verhuisden we, en vlak voor de jaarwisseling kreeg ik het opeens in mn bol, dus erover gehad met manlief en hij dacht er net zo over als ik :D
    Dus met de jaarswisseling de pil weggedaan en meteen die 1e maand was ik zwanger :D
     
  15. KwiePark

    KwiePark Bekend lid

    6 jul 2008
    894
    0
    16
    Vanaf mijn jeugd had ik het al helemaal voor ogen. Rond mijn 23ste trouwen met uiteraard een mooie jurk met hoepel, taart bestaand uit zoveel delen en een geweldig feest. Daarna nog even rustig aan doen en hopen dat ik zo rond mijn 25ste ons eerste kindje zou verwelkomen. Echte dromen van een meid die op dat moment vijftien was.
    De realiteit is iets anders. Ik ben nu 27, niet getrouwd en aan het eerste kindje wordt nu eindelijk wel gewerkt. Telkens wanneer ik het gesprek op kinderen bracht, zei mijn vriend dat hij het leuk vond bij anderen maar nog niet bij zichzelf. Dat was wel slikken, vooral toen ik steeds een jaar ouder werd en er nog steeds geen positief antwoord kwam.
    Tot ik in december ineens niet meer ongesteld werd terwijl ik wel de pil slikte. In de maanden die volgden kwam er ook geen druppel, maar de testen bleven negatief. We verhuisten naar een grotere woning en iedereen die er binnen kwam zei bij een kamer "Nou, dit wordt dus jullie kinderkamer". En het enige waar ik aan kon denken was "Waarom word ik niet ongesteld, zou het of zou het niet". Uiteindelijk heeft een bloedtest bij de dokter uitsluitsel gegeven, ik was echt niet zwanger. Pas toen bekende mijn vriend dat als ik wel zwanger was geweest, hij het helemaal niet erg had gevonden. Van de huisarts moest ik toen stoppen met de pil om zo mijn hormoonhuishouding op orde te krijgen en dus moest er een ander voorbehoedsmiddel gekocht worden. Op dat moment heb ik gezegd dat dat voor mij niet hoefde en dat mijn vriend er zelf voor moest zorgen als hij nog geen kinderen wilde. Er ligt inderdaad een pak condooms in het nachtkastje maar gebruikt is er nog geen één. Na de aanschaf zei hij "Weet je wat, we zien wel wat er gebeurt. Word je gelijk zwanger dan ben ik blij en anders wordt het gewoon goed oefenen".
    Inmiddels zijn we een aantal maanden verder. De eerste maanden wilde ik mijn hormoonhuishouding op orde hebben en gewoon ouderwets ongesteld worden maar nu vind ik het wel tijd worden voor een baby in mijn buik.
     
  16. Lindada

    Lindada Fanatiek lid

    28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Mijn man en ik zijn in mei 2005 getrouwd en we wisten dat we kinderen wilde, maar toen nog niet. Na een jaar begon het toch wel te kriebelen, maar aangezien ik het niet naar mijn zin had op mijn werk, wilde ik eerst een andere baan zoeken. Dat heeft iets langer geduurt dan dat ik gedacht had (vooral omdat ik heel specifiek werk doe, waarin de banen niet echt voor het oprapen liggen). Dus toen ik eindelijke een baan gevonden had die ik helemaal leuk vond, wilde ik niet meteen zwanger worden. Echter dachten ze in mijn familie en vriendenkring er over om met zijn alle een babyboem te gaan beginnen... Dus toen we bij de trouwerij van de nicht van mijn man waren afgelopen augustus en daar weer iemand vertelde dat ze zwanger waren, konden we de kriebel niet langer weerstaan. Ik heb de volgende dag foliumzuur gekocht (nog wel netjes eerst mijn strip afgemaakt) en we gingen ervoor! En het was meteen de eerste keer raak! Helaas is dat na 8,5 week mis gegaan. Maar we besloten om toch weer verder te gaan met zwanger worden, en na 1 menstruatie was ik al weer zwanger. Nu nog maar een paar weekjes en dan kunnen we onze kleine meid in onze armen houden!
     
  17. Joyce84

    Joyce84 VIP lid

    24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Mijn vriend en ik zijn ook alweer 7 jaar bij elkaar en we wonen nu bijna 2 1/2 jaar samen. Mijn vriend wilde eigenlijk al heel lang kinederen zelfs toen we nog niet samenwoonden maar dat vond ik niet zo'n goed idee, ik wilde eerst een huisje.
    En toen zaten we een keer op balkon en begon hij over verre reizen maken en ik zei ja maar je wil toch ook kinderen ? En toen hebben we eigenlijk ook meteen de pil weggegooid en de 1e keer was gelijk raak, hahahaha ook eigenlijk niet verwacht, alleen werd dit helaas een miskraam in december 2006 was ik gelukkig weer zwanger en nu heb ik een zoontje van 1 jaar en de 2e onderweg.
     
  18. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik wilde nooit kinderen, en sinds een half jaar ineens wel. Tegen hubbie gezegd, die moest er even aan wennen, en na een maand zei hij, laten we er maar voor gaan :)
     
  19. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    vanaf mijn jeugd had ik 'het plaatje' altijd al voor mijn ogen.. 'jong' kinderen krijgen en trouwen.. mijn vriend en ik zijn inmiddels bijna 7 jaar samen en wist gewoon ik het begin toen we iets kregen , hij wordt de vader van mijn kinderen.. :D we zijn gewoon 2 handen op 1 buik.. :oops: na een jaar of 2 begon bij ons al de kinderwens maar hebben het nog niet echt doorgezet , we vonden dat we in die periode eerst in wat rustige vaarwater moest komen, :rolleyes: mijn vriend had toen zelf een vervelende relatie achter de rug en alles erom heen.. :confused: maar we hebben de knoop echt doorgehakt op 2de kerstdag '07. we waren gezellig met z'n 2tjes uiteten, en toen kwam het gesprek over kinderen serieus tersprake.. en hebben toen gezegd , vanaf dit moment ga ik stoppen met de pil..! :D en ruim een maand later was ik zwanger ! :D we hadden zelf niet verwacht dat het zo snel zou gaan, we gingen er ongeveer van uit minstens een half jaar , dus daar stonden we ervan te kijken maar het is zeeeeeeeeeeeeeeeer welkom.. ! :D onze kleine ESMEE.. ! ;) en mijn vriend wordt een fantasische papa ! :) over bezorgt over dochterlief ! ;)
     
  20. kiim88

    kiim88 Lid

    16 jul 2008
    52
    0
    0
    Helpende in de Ouderenzorg
    Heino
    Eind mei heb ik een miskraam gehad. Die zwangerschap was niet gepland (ik weet dat je het niet kan plannen maar we hadden het er helemaal nog niet over gehad.) maar we hadden toen ik toen zwanger was wel zoiets van nou laat het dan ook maar komen. Helaas is het mis gegegaan. Na die miskraam hebben we het er heel goed over gehad, ik weet ik ben nog wel jong 19 jaar maar stappen en al die dingen doen we zowieso al weinig. We zijn nu bijna 2,5jaar samen en mijn vriend heeft me wel gevraagt of ik het alle maal niet te snel vond gaan (want ik wist dat hij het heel graag wou) maar ik zei ook al als ik het niet wou dan gebeurd het gewoon weg niet. We hebben toen de knoop doorgehakt en we zijn er voor gegegaan. Ik ben toen weer heel snel zwanger geworden wat ik trouwens niet had verwacht. Nu ben ik zaterdag 10 weken zwanger. En heel gelukkig. Ik haal nu al veel te veel kinderkleren ik ga er volgens mij vanuit dat het kind 5 maand zo klein blijft zoals die bij de geboorte is want tot nu toe alleen maar pakjes en rompertjes gekocht in maatje 56.
    Familie en vrienden zijn heel blij voor ons op een paar familie leden na dan dit doet me heel veel verdriet ook omdat het familie is van mijn kant. Van mijn vriends kant zijn ze allemaal heel blij voor ons. Maar goed hier kom ik ook wel weer over heen. Veel stress mag ik niet hebben tijdens de zwangerschap dus ik moet het wel van me afzetten hoe moeilijk het ook is. (eigenlijk kan ik dit niet) maar goed het ging over hoe we erop kwamen om zwanger te worden, dus ik zal de rest er maar buiten houden.
    Liefs, Kim
     

Deel Deze Pagina