nieuwe round robin deelnemers gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Majel24, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hallo creatieve dames,

Ik ben opzoek naar dames die er van houden om creatief bezig te zijn op papier en echt tijd hebben om elke 2 weken 10 mooie pagina's te maken in een notitieboekje.

wat is de bedoeling:

Wat is het round robin notebook project? Een Round Robin is een doorgeef project, met bijvoorbeeld een notebook. (Moleskin plain cahier 80 bladzijde) Acht deelnemers vullen elke twee weken een paar bladzijden in het notitieboekje van de ander en sturen het weer door. De eerste bladzijdes worden gevuld door de eigenaar van het notebook. De andere bladzijdes worden in een soort van "kettingbrief" door de andere deelnemers gevuld, omhet boekje na een aantal weken weer terug te sturen naar de "eigenaar."

Het kan van alles zijn: recepten, reisverhalen, mooie foto's, lieve kaartjes, tekeningen, collages, tips, verhalen of grappige spreuken. Alles mag en niets moet. Na zo'n drie maanden worden de laatste bladzijden gevuld en opgestuurd- of overhandigt!- naar de eigenaar.
    Zie hier voor allerlei ideetjes:Round Robin Project: juni 2012
    Round Robin Notebook 2012 - YouTube

REGELS:
    -We werken allemaal met hetzelfde boekje.
    De ervaring leert dat sommigen notitieboekjes, vooral de gelijmde, aan het eind- als de boekjes superdik aan het worden zijn- los gaan laten en dat is niet handig! We hebben gekozen voor een "Moleskin plain cahier 80 bladzijde" boekje, omdat deze ingenaaid zijn. Het zijn dezelfde boekjes die gebruikt worden voor het sketchbookproject in de VS.
    -Je zorgt zelf voor een boekje, losse moleskine boekjes kun je o.a kopen bij Moleskine Cahier Plain 1x notitieboek 13x21cm zwarte kaft [1632] | Cahiers | writersplaza of bol.com | Moleskine Cahier Journal - Plain, Moleskine | Boeken
    Het boekje blijft je eigen verantwoordelijkheid, met andere woorden; als het zoek raakt in de post, moet jij zorgen dat de het boekje vervangen wordt en de eventuele kopieen van de al gemaakte bladzijden er weer in terecht komen.
    - maak foto's van alle pagina's die je hebt gemaakt. Die hoef je niet verplicht te posten, maar als er een boekje kwijt maakt is het een schrale troost dat de foto's er nog zijn
    -Je heb 2 weken de tijd om de pagina's in te vullen en we verzenden elke zaterdag
    -Het is de bedoeling dat je 5 pagina's (dus 10 kantjes) vult.
    - Bij de eerste 5 ritjes moet het boekje nog door de brievenbus passen. Als het daarna ook nog door de brievenbus past is dat prima, zo niet dan heeft iedereen maximaal 3 x 6,75 verzendkosten (je kunt natuurlijk ook afspreken op een meet of verzenden met iets anders tegelijk) Of wellicht als je het boekje opengevouwen in een envelop doet dat het nog wel zou willen maar pas op dat er niks beschadigt.
    verzendkosten zijn als het goed is:
    Brievenbuspost is max 38 x 26,5 x 3,2 cm. en max 2kg.

t/m 20g 0,50 (1)
    t/m 50g 1,00 (2)
    t/m 100g 1,50 (3)
    t/m 250g 2,00 (4)
    t/m 500g 2,50 (5)
    t/m 2kg 3,00 (6)
    -Over mezelf schrijven/knutselen? Om de andere deelnemers een beeld te geven van wie jij bent, waar je van houdt en ook niet van houdt is het handig om wat over jezelf te vertellen op de eerste 5 bladzijden. Ook kun je bijv. aangeven wat je graag terug zou willen zien (recepten, vakantietips, kleine diy's, enz.) of een opdracht meegeven. Onlangs had iemand als opdracht gegeven om alles in haar boekje in het blauw te doen wat een erg mooi resultaat opleverde.
    -Misschien is het leuk om als je je pagina's in de boekjes van een ander maakt om je naam erbij te zetten zodat iedereen weet wat van wie is.
    -En de aller aller belangrijkste regel zorg dat je veel plezier hebt in het maken van de boekjes.

Heel verhaal maar dit is dus een beetje hoe het werkt. Bedenk wel dat het erg veel tijd kost en je moet er dus echt plezier in hebben anders houdt je het niet vol. We zijn namelijk ongeveer 3 maanden bezig. Graag dus alleen jezelf opgeven als je er 100% zeker van bent dat je dit leuk vind en dat je de tijd er voor hebt. Het is namelijk erg vervelend als er halverwege iemand uitvalt of niks meer van zich laat horen. Ik heb samen met een aantal zp dames al een ronde gedaan en we zijn nu aan het afronden. Het eerste boekje is vandaag helemaal gevuld bij de eigenaresse weer op de mat gevallen. Ik vond het erg leuk om de steil van anderen te zien en daar weer ideeën uit te halen en om regelmatig lekker bezig te zijn met freubelen.

Dus wie doet er mee???

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Lijkt me echt superleuk maar gaat helaas echt teveel tijd in zitten...

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik zou persoonlijk 3 weken per 10 pag doen.
    Mijn ervaring is dat 2 weken echt te kort is als je er iets moois van wilt maken.

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Dat is inderdaad ook mijn ervaring...

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Nou nee vond ik nie echt. Wij hadden 2 weken er tussen en kon er altijd iets moois van maken. Maar goed 2 weken is geen must als de rest 3 wil is dat ook prima echter doe je er dan wel een stuk langer over voor alles is afgerond.

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Niemand zin om mee te doen?

7. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Majel,

Ik zou graag mee willen doen, maar twee RR's ga ik niet trekken jammer genoeg.

Succes en over 3 maanden doe ik graag mee!

Overigens bestaat er ook een RR-forum. Wie weet kun je daar nog wat mensen werven.

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik vind het heel leuk, en zou er prima de tijd voor hebben, alleen de verzendkosten houden me tegen,
    succes alvast ermeee,

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb met verzenden genoeg gehad aan maximaal 2,70 per keer. Weet niet of dat wellicht haalbaar is? Heb het boekje nooit als pakketpost hoeven te versturen.

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Helemaal niemand? Het is echt super leuk om te doen dames!!

11. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Het lijkt mij erg leuk, maar ben druk met snailmailen..
    Misschien een volgende keer..

12. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Kan je geen oproepje hier doen Home ?

Ik doe al mee aan de recepten boekje.

13. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ja zou kunnen maar vorige keer waren er hier heel veel dames die mee wilden doen dus dacht probeer het eerst hier.

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    aha ja dat kan...
    Toen waren er echt veel meiden
    er was toen meerdere rondes gestart.
    Ik zat toen ook erbij,
    Was wel blij dat ik 3 weken had ipv 2 weken.

15. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Die 2 weken is ook geen must. 3 is ook prima.

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ja maar dat weet je niet zeker, vriendin van mij heeft het ens gedaan en die zij dat het al met al een duur grapje was, en haar boekje viel zo tegen toen ze die terug kreeg, dat houd me erg tegen.

ik doe wel aan snailmailen, erg leuk en betaalbaar,

17. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Oké jammer. Wat is snailmailen dan?

18. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    dobbel: wat is snailmailen?

Leuk idee, maar kan je misschien een voorbeeld plaatsen om te zien wat je er van verwacht?

groetjes!

19. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik verwacht niks. Niks moet en alles mag dat is het leuke eraan. Op de eerste 10 pagina's geef je aan waar je interesses liggen en kan je bijv. vragen of iedereen een recept erin wil zetten ofzo. Degenen na jou vullen dan de pagina's naar eigen inzicht in. In mijn openingspost staat een link met wat willekeurige voorbeelden.

20. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Het snailmailen klinkt ook erg leuk!

Deel Deze Pagina