Bevalling sterrenkijkertje???

Discussion in 'De bevalling' started by ducatigirl, Aug 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ducatigirl

Aug 24, 2008
    38
    0
    0
    Hallo,

Ben nu ongeveer 38 weken zwanger, en mn laatste controle woensdag maakte duidelijk dat ons kindje een sterrenkijkertje is...
    Nu heb ik al verschillende verhalen gehoord, waar ik niet echt gerust in ben... Problemen bij de bevalling, spoedkeizersnede, hartslag die teveel zakt, enz...
    Hebben jullie hier ervaringen mee?
    En mocht je kiezen op voorhand, zou je dan zowiezo voor keizersnede gaan of toch maar afwachten?
    Maak me hier echt zorgen in, zou bang zijn dat baby problemen krijgt!

Grtjes, een bezorgde mama

2. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Een vriendin van mij heeft twee kindjes gekregen, beide sterrekijkers, en beide op natuurlijk manier geboren. Wel kostte het meer moeite, de draai is veel moeilijker voor het kindje en in beide gevallen was een vacuümpomp nodig. Dit probeerden ze overigens maar 1 keer en daarna zou het zowiezo een ks worden. Bij haar was dit beide keren niet nodig. Maar de bevallingen zijn idd wat gecompliceerder. Als ze je de keuze geven moet je je goed laten voorlichten en op je eigen gevoel af gaan.
    Denk niet te licht over een ks (ik heb een spoedks gehad), het is een zware buikoperatie waarvan je langer moet herstellen dan van een normale bevalling. Maar, als je je daar veel beter bij voelt en ze geven je die keus, dan is het een goed alternatief.

3. Tommatje

Tommatje Actief lid

Nov 10, 2011
    252
    0
    0
    Hier ook een sterrenkijkertje. Ben normaal bevallen want tijdens de persweeen hebben ze haar proberen te draaien wat dan ook gelukt is. We wisten het niet op voorhand dat ze zo lag. Geen vacuum aan te pas gekomen en ook de hartslag is perfect gebleven tijdens de hele bevalling. Wel ingeknipt geweest maar dat heeft daar denk ik niets mee te maken.

4. Tess11

Tess11 Actief lid

Jul 12, 2008
    317
    1
    0
    Ik heb 2 sterrekijkers op de wereld gezet met 2x een ks. Tot aan het allerlaatste moment kunnen ze nog draaien..dat is bij mij helaas niet gelukt. Bij de wereld1e hebben ze nog3x de vacuüm erop gezet..wat niets uithaalde behalve dat hij zijn nek niet goed kon bewegen en een jaar met een redressie helm heeft gezeten..blijde 2e was het wederom een ster. Maar dat gebeurde pas tijdens de bevalling . Ik wilde geen vacuüm meer toen ze er niet vanzelf uitkwam, dus ging direct door voor de ks. Ik denk niet dat je bij voorbaat een keus hebt omdat ze vanzelf nog kunnen draaien. Dit is anders dan bij een stuit. Ook moest ik tijdens de bevalling op mijn zij liggen om het draaien te bevorderen. Dat vond ik niet prettig en heeft dus niet geholpen.

5. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier een sterrekijkertje bij de eerste en bevalling was een hel !
    ontsluiting vorderde niet , heel vroeg persweeen , randje van spoedkeizersne , maar uiteindelijk natuurlijk bevallen met vacuumpomp en flinke knip

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dubbel topic

7. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Dit topic is dubbel geplaatst, dus deze sluit ik.

Share This Page