De afgelopen week heb ik 's nachts veel last van mijn buik: ongesteldheidsbuikpijn icm harde buiken. 's Ochtends als ik wakker word voelt mijn baarmoeder heel gespannen aan. Ik moet dan altijd heel nodig plassen maar als ik eenmaal op het toilet zit lukt het plassen niet meteen. Het zijn ook kleine beetjes, in 1 keer door plassen lukt niet.. Daarna moet ik echt nog even gaan liggen voordat mijn baarmoeder weer helemaal ontspannen is. De rest van de dag heb ik hier geen last van, maar dus alleen 's nachts. Herkent iemand dit of weet iemand wat het kan zijn?
Herken het wel met plassen. Ik moest s ochtends ook heeel nodig en had dan een kei harde buik die gewoon echt pijn er van deed. Meteen plassen ging ook niet altijd, de baby ligt ook flink op je blaas te drukken tenslotte.
Hier ook vaak harde buiken, plassen helpt dan altijd wel, trekt ook pas na een tijdje weg, maar dit is niet specifiek 's nachts. Denk enerzijds de druk van baarmoeder op blaas (wellicht ook een stukje indaling, helpt daarin ook mee ) en anderzijds weer reactie van baarmoeder op die spanning. En menstruatiepijnen horen ook bij het voorwerk. Alles wat niet regelmatig komt is voorbereiding van je lichaam, maar nog niet het echte werk, aldus mijn verloskundige.
Ja, dat kan. Het kan ook dat het na een weekje bijvoorbeeld weer afneemt (dat had ik, ik had 2 weken terug zoiets echt duidelijk aanwezige krampen i.e. voorweeen, maar nu nam het juist weer af in intensiteit en aanwezigheid). Het komt wanneer het komt en dan herken je het echt absoluut wel, en in de tussentijd bij twijfel altijd gewoon even verhaal doen bij je verloskundige.
Ook even meegelezen, Heb de afgelopen 2 dagen/nachten ook voorweeen gehad, vanacht zelfs vanaf 00.00 tot 13.00 in de middag om de 15 minuten precies, ik voelde de wee aan komen, toen werd mijn hele buik hard en bij de schaamstreek de pijn en dan voelde ik hem wegtrekken, Helaas nu aardig rustig, had gehoopt dat het doorzette haha
En ik heb de afgelopen 2 nachten juist helemaal geen last gehad van voorwerk haha! Wil idd dus helemaal niks zeggen, helaas voor jou?