Even mijn ei kwijt......

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by poekie01, Mar 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Hoi hoi,

Heb vrijdagmiddag te horen gekregen dat mijn contract niet meer wordt verlengd! Hij loopt de 31ste af, dat is dus al over 3 weken. :cry:

Had dit echt niet verwacht, aan zien komen of whatever. :confused: Ik heb 3 tijdelijke contracten gehad en ze zouden me nu een onbepaalde tijd moeten geven. Een paar maanden geleden hadden we nog besproken wanneer en hoe ik weer terug zo komen na mijn verlof ivm het kdv. Het lag niet aan mijn funtioneren, ben zelfs een van de betere op de werkvloer, maar aan mijn verzuim over de drie jaar! Het laatste jaar (laatste contractperiode) ging het juist heel goed, weinig verzuim. Kreeg daar nog complimenten over en nu dit! Als dit echt de reden is, hadden ze me voor mijn gevoel juist het eerste jaar niet moeten verlengen...

Baal echt als een stekker, vind mijn werk nl heel erg leuk. Mijn collega's snappen er ook niets van en kunnen het niet geloven, dat geeft toch wel troost. Ga de laatste dagen in ieder geval genieten van het werk en de mensen/klanten. Daar zit ik voor en niet voor dit flutbedrijf, maar het blijft lastig. Slaap slecht en als ik wakker word, lig ik te piekeren en word ik weer boos.. :evil:

Gelukkig heb ik een heel lieve vriend die me weer weet op te peppen en moet natuurlijk vooral niet vergeten dat er over een paar maanden een :baby: tje geboren wordt!

Mijn verlof zou eind april ingaan. Weet iemand hoe dit nu verder gaat met mijn verlofuitkering. Maandag ga ik het UWV bellen hoe het nu verder moet. Zou ik nu voor die 4 wkn moeten solliciteren? Zit ik nu echt niet op te wachten al die rompslomp, maar ja het is niet anders!

Het is een lang verhaal geworden :oops: , maar het lucht wel even op....

2. jolien

jolien Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,223
    0
    0
    jee meis wat ongelovelijk k.. voor je!Ik zou niet weten hoe het verder gaat als je zoiets gebeurt.

sterkte,en maak je niet te druk.denk aan je mooie baby!

3. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Heb onlangs hetzelfde meegemaakt..

Had ook 3x een contract gekregen... Toen was het ineens: Nou, we kunnen je niet betalen en blablabla....

Feit blijft gewoon dat ze ons gewoon geen vast contract willen geven en ons inruilen voor een ander die zij een tijdelijk contractje kunnen bieden.

Bij mij is het zelfs zo dat ik niet 3x maar 4x een verlenging heb gekregen (oeps....:))
    Dus UWV zei me al: 'Dit mag niet, dit is tegen de wet, je hoort gewoon een vast contract te krijgen!'

Ik zou als ik jou was direct contact opnemen met het UWV.
    Je kunt je ook online inschrijven als werkzoekende... (heb ik ook gedaan toen ik werkloos dreigde te worden). Dat formulier vul je online in... Binnen 2 dagen bel je het CWI op en maak je een afspraak met een adviseur. Daar kun je je verhaal kwijt en krijg je goede adviezen.

Ik heb er veel aan gehad.

Succes...;)

4. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Heb vandaag pz en UWV gebeld. Gelukkig krijg ik gewoon mijn zwangerschapsuitkering doorbetaald, daar hoef ik verder niets voor te regelen. En verder inderdaad inschrijven bij het CWI en een intakegesprek aanvragen.

Heb het hele verhaal ff kunnen laten bezinken in het weekend en voel me gelukkig een stuk rustiger. Ik zit nu zelfs te denken er een jaartje tussenuit te gaan en lekker te genieten van ons :baby: tje. Mijn vriend kwam er mee en financieel is het mogelijk. Nog maar eens goed over nadenken, heb ik nu alle tijd voor ;) ....

5. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

Jul 31, 2007
    648
    0
    0
    Wat ongelofelijk rot voor je meid! Ook ik ben aan de kant gezet dus ik snap je frustratie erg goed. Ben alleen nog niet zover als jou. Ik heb de rechtsbijstand erop gezet omdat mijn contract pas in juni eindigd. Bij jou is dat een ander verhaal natuurlijk omdat je contract al zo snel afloopt.

Alles draait maar als een film af...en je begrijpt niet waarom mensen zo harteloos kunnen zijn. Ik weet wat je doormaakt. Succes!

6. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Hoi hoi,

Klavertje44: Loopt bij jou een tijdelijk contract af of ben je echt ontslagen van een onbepaalde tijd contract? Ben benieuwd hoe het bij jou afloopt.

Mijn contract loopt wegens rechtswege af, daar kan ik volgens mij niets tegen inbrengen... :rolleyes:

Alleen de manier waarop werkgevers met hun werknemers omgaan is soms echt niet "netjes"( druk me nog zachtjes uit... :evil: ) Maar ja, je kunt er niets tegen doen. Ik had misschien meer op mijn hoede kunnen zijn. Dit bedrijf heeft al vaker mensen om vage redenen de deur gewezen. Had het alleen niet bij mezelf verwacht..ach ja... :(

Gelukkig waren ze bij het UWV echt heel aardig en behulpzaam. Lieten echt merken dat ze het een hele vervelende situatie vonden en dat ik vooral niet moet stressen omdat dat slecht voor de :baby: is. Ze gaven adviezen en gaven me echt een rustiger gevoel.

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hadden ze je dat niet minimala 1 maand voor het aflopen van je contract moeten melden? daar staat me wel iets van bij namelijk. desalniettemin: rot voor je. als je thuis kunt blijven voorlopig is dat misschien wel even lekker; kun je rustig nadenken over wat je WEL wil, en hoe dat past in je nieuwe leven straks.

over degene die 4x een verlenging heeft gehad: dat kan niet, dat betekent dat je dus automatisch een onbepaalde-tijd contract hebt dan. heb dat zelf ook meegemaakt, baas had foutje gemaakt. en toen kon hij niet zomaar van me af!

8. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

Oct 13, 2006
    154
    0
    0
    getsie ..zo zien we maar weer...het blijven bazen!
    Ik voel met je mee ondanks dat ik het niet heb meegemaakt.
    Fijn dat je vriend het voorstelde om lekker een jaartje te genieten, is toch leuk als een ander dat idee oppert (en dat het financieel kan natuurlijk) ! Veel geluk met jullie kleine

Share This Page