Ja.... ons huis is in principe verkocht! En dus gaan we al weer huizen kijken in NL om goed voorbereid te zijn. Willen ook al eerste hypotheekgesprekken e.d. aan gaan. Nu lees je via google dat het zo moeilijk is om terug te keren, moeilijker dan emigreren. Maar ik geloof er in ons geval niet in, omdat wij gewoon in NL werken en daar ook onze ziektekostenverzekering hebben. Zijn er toevallig nog mensen met tips waar ik nog op moet letten? Die ik niet over het hoofd mag zien? Waar men te weinig aan denkt?
Onze vrienden hebben 5 jaar in Antwerpen gewoon en zijn dit jaar teruggekomen naar Nederland. Het ging echt vanzelf, ze hebben zich ingeschreven bij de gemeente en overal aangemeld. Zolang je nog Nederlandse nationaliteit hebt kun je in principe ten alle tijde terugkomen.
Wij zijn in 2008 (uiteindelijk voor maar even) geremigreerd. Heb je een auto die je mee terug wilt nemen? Als hij langer dan een half jaar in je bezit is en je langer dan x tijd (dat zou je even moeten opzoeken) dan kun je em meenemen in je verhuisboedel en hoef je geen invoerkosten en bpm te betalen. Reden waarom wij toentertijd een klein jaar voor onze terugkeer een betere auto kochten. Verder kun je op de site van de douane aanvullende info vinden, maar terugkomen uit een EU land is weinig anders als verhuizen binnen NL.
Ja Fransa, sowieso de Volvo, die hebben we ruim genoeg. De Corsa is eigenlijk wel aan vervanging toe, hoewel hij nog rijdt. Dus wellicht gaat hij toch mee over. Dank je voor de info.
Mijn schoonouders hebben het 2 keer gedaan. Maar omdat ze NL nationaliteit hebben gaat het heel makkelijk, ze hebben zelfs de Volvo meegenomen. Volgens hen was bet hetzelfde als van Noord-Holland naar Gelderland te verhuizen. En voor de rest gelden de "normale" regels, tandarts, huisarts etc. regelen.