Aangezien wij liever geen gewone CC willen, heb ik van de week een prepaid CC aangevraagd (o.a. voor tolwegen Frankrijk). Gekregen inmiddels, maar mijn voornam klopt niet. Ik heet enkel Y en geen Y.A. Achternaam klopt wel. Er staat dat ik hem moet activeren, maar ik ga eerst morgen contact opnemen, want is die kaart zo wel geldig? (geen idee, nooit meegemaakt...), ik zal hem wel moeten terugsturen. Maar moet ik hem dan activeren? weet iemand dit?
Nee volgens mij is hij niet geldig: hij moet kloppen tov je paspoort. Als daar alleen Y staat en geen YA is je cc niet correct opgemaakt. Omdat je hem moet terugsturen zou ik hem niet activeren, gewoon veiliger
Dat is niet waar, als je Y je voornaam is en A je middelste naam, dan hoef je dat niet perse te veranderen. Alleen als je achternaam niet klopt, dan moet je dat veranderen. Ik weet niet welke prepaid card je hebt, ik heb er ook een gehad van Medius, maar ieder wijziging die je doet kort doorgaans geld. Ik had fraude met dat ding, en ik moest 60 euro betalen voor een nieuwe kaart, het geld wat gefraudeerd was, was ik dus ook kwijt.
Als een pasje niet klopt altijd terug sturen... Geeft alleen maar problemen! En je hoeft denk ik hooguit 2 weken op een nieuwe te wachten. Activeren moet je alleen doen als je m wil gaan gebruiken
Tegenwoordig hebben CC een pincode, en hoef je je niet meer te legitimeren en een handtekening zetten, als jij de pincode hebt is t ok. De pas heeft een chip net als een gewone bankpas, je stopt em boven in de lezen, voert pin in en klaar. Als jij je er toch niet prettig bij voelt, bellen en een nieuwe pas vragen. Hou er rekening mee dat inclusief verzenden er 10 werkdagen overheen kunnen gaan voor je een nieuwe hebt. Welke pre paid heb je als ik vragen mag? Ik zou em niet activeren als je em terug stuurt. Zelf betalen voor fraude??? Ik ken de kaart die jij had niet, maar dat is niet normaal!!
In sommige winkels vragen ze nog steeds een legitimatiebewijs, vooral als het om grotere bedragen gaat. Of dat legitiem is, weet ik niet.. maar het gebeurt wel, bv bij de V&D.
Als het een kaart is die standaard om een pincode vraagt heeft een winkelier t recht echt niet. Alhoewel ik het erg goed vind dat ze het wel doen!! Er bestaan nog passen zonder pincode, maar er wordt zelden tot nooit goed gecontroleerd. Dat is de reden dat CC's een pincode hebben gekregen!
Er zit idd. een pincode bij. Heb ik nog niet weggekrast. Ik zou hem ws. alleen gebruiken voor tolwegen etc. omdat ej anders zo lang in de rij staat in het hoogseizoen en evt. voor boodschappen in het buitenland. Zoiets. Maar, dit staat er: Y.A. van der ****- ****** en ik heet: Y. van der ****- ****** Ik heb maar 1 voornaam nl. en geen doopnamen Ik ga even op de site neuzen en contact opnemen. Ik heb hem overigens van Mats, Visa.
Goed, mailtje gestuurd. Ik heb hem niet direct nodig, ga volgende week wel naar BE maar heb hem daar niet nodig, zo ver ik weet is de Rabobank pas daar ook okee is in Frankrijk ook zo in supermarkten
Ah, okee, als de tweede letter ook gewoon niet in je paspoort staat (omdat je 'm niet heb), dan moet je 'm wel vervangen, @Ludora: dit was not in de tijd dat PP credit cards nog geen normaal iets was (2 of 3 jaar geleden). Het probleem met PP cards is dat het wel handig is, want je gebruikt het als een kaart maar alle andere services en dingen kosten je gewoon geld. Aankopen zijn niet verzekerd, alles kost geld (ook vervangende kaarten) en als er idd fraude is gepleegd dan moet je maar zelf zorgen dat dat geld terugkomt. Gelukkig stond er niet veel op, maar dat is het grote nadeel van PP cards. Misschien dat dat met de VISA Pre paid anders is hoor, dat weet ik niet, maar Medius Card deed dat wel zo. Ondertussen heb ik een gewone credit card, dus heb ik 'm niet meer nodig ...
Met in pincode is een verkeerde tenaamstelling niet zo'n ramp. Maar voor vervanging van de kaart kan je toch even t beste bellen, omdat ze toch even jou gegevens willen verifieren, een mailtje kan iedereen sturen. Als t goed is reageren ze binnen 3 werkdagen, waarschijnlijk bellen ze je even of krijg je t advies dus even te bellen. Ik heb zelf geen CC. (apart als ex medewerker CC bedrijf ) Omdat ik gewoon niet de mogelijkheid wil hebben om meer geld uit te geven dan ik heb. Dus ik heb zelf ook aan de Mats zitten denken. Maar ik vind em best duur, in verhouding hoe vaak ik em zou gebruiken. Maar ik vindt t wel een hele goede optie voor als je dus geen CC wilt. Of eventueel een negative BKR hebt, ook dan mag je dus een PP CC. Dus het is wel een uitvinding!!
Oke, dan bel ik vanmiddag voor de zekerheid even. Ik wil idd. ook geen gewone CC we hebben die beiden gehad toen we nog veel werkten en studeerden, met zo'n afbetalingsregeling, en ik wil niet eens meer optellen hoeveel rente ik betaald heb. Daar heb ik spijt van. Voor het buitenland is een CC toch handig en deze moet je uiteraard zelf opladen en kun je dus niet meer uitgeven dan je hebt en dat vind ik gewoon prettig, heb ik geen schuld.