Renault Espace

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lientje, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wij denken erover een Renault Espace te gaan kopen. Hij is wel ongeveer 10 jaar oud. Wie heeft er ook zo'n auto van die leeftijd, en bevalt hij? En is er veel aan stuk gegaan? Ik lees nl nogal wat negatieve recensies op carsurvey, dus we twijfelen een beetje.

2. Sijke

Sijke Bekend lid

mijn ouders rijden al jaren renault espace, ik heb er zelf ook best vaak in gereden en vind het een aanrader (als je het kunt betalen!). Ook de oudere types zijn prima. Erg veel ruimte binnenin, lekkere stoelen, goed overzicht op de weg omdat je wat hoger zit en ook handig dat je de stoelen die je niet gebruikt er heel makkelijk uit kunt halen of weer in kunt klikken als je ze nodig hebt, dat is bij de meeste andere modellen vergelijkbare auto's niet zo.

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    onze buren zijn nu al in twee jaar tijd aan hun derde (!) oudere espace bezig: steeds heel dure reparaties, en dat ie er dan alsnog mee ophoudt. zo sneu voor ze!

maar het geeft mij het idee dat oudere espaces nou niet echt je-van-het zijn.

misschien even verder zoeken als je dat zelf ook al op een site had gevonden? succes!

4. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    wij hebben juist hele goede ervaringen met renault wij hebben een clio gehad uit 1992 en alleen de gebruikelijke dingen gehad zoals gaatje inuit laat en nieuwe banden nu hebben we een kangoo uit 1999 en ook weer een top wagentje.

Een tip doe hem in onderhoud bij de kwikfit dat scheelt heel veel vergeleken met de renault dealer waar het stukken duurder is!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

kwikfit zijn oplichters die vervangen dingen die niet kapot zijn of met 2de hands spul.mijn neef heeft er gewerkt daar breng ik nooit mijn auto naar toe ik zou gewoon een kleine garage op zoeken die doen het ook voor minder

6. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Wij brengeen onze auto er heen sinds wij er achter gekomen zijn dat voor al kleine garages dit soort praktijken doen bijde kwikfit sta ik er altijd met mijn neus op en alles is nieuw ze vinden het zelfs goed als ik materiaal van de brezan er mee naar toe neem om het er onder te laten zetten dus, tja dat is maar net wat je wilt geloven. Ik ga nooit naar een garage toe meer als ik zelf niet mag zien wat er gebeurt

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kwikfit is een kutgarage en 1 vd slechste die je kunt hebben, duur en inderdaad vervengen ze veel dingen NIET die ze wel op de rekening zetten. En ja, logisch dat ze het goed doen als je erbij staat, duh, maar zodra je wegbent maken ze er 1 grote klerezooi van, plus dat ik bij de Peugeotdealer goedkoper uit ben dan bij de Kwikfit. Ik ben erg bezig met mn auto ivm mijn hobby en heb vele garages gehad om te vergelijken, Kwikfit is ronduit de slechtste.

Wat betreft de Espace. Die kan je niet vergelijken met andere espaces van 10 jaar oud aangezien het elke auto voor zichzelf is. Het ligt aan hoe ermee gereden is en hoe het onderhoud geweest is. Ik heb een ontzettend goede Peugeot 206 uit 2005 maar dat wil niet zeggen dat een andere 206 uit 2005 net zo goed is.

Mijn advies, maak een proefrit en rij ermee naar een bedrijf en laat hem helemaal nakijken door dat bedrijf. neem ook geen genoegen met een proefrit van ene half uur, ik rij altijd ruim 3 uur met autos die ik misshcien wil kopen.

Mn huidige heb ik zelf vanaf 09:00 tot 18:00 uur gehad en ik ben er overal mee naartoe geweest, gekeken hoe ie reageerde, of de ABS werkte (ff keihard remmen met 70 km/u, wel op verlaten weg natuurlijk) testen hoe die is met inhalen etc, want in een half uur kan je een auto NIET beoordelen.

8. Ylona

Ylona Actief lid

31 jan 2008
    109
    0
    0
    Dan is het maar goed dat jullie niet in Sneek wonen!

En het blijft ieders persoonlijk ervaring en mening daar bij is iedere kwikfit anders ivm het feit dathet allemaal franchisers zijn !

Deel Deze Pagina