slofmaatjes

Discussion in 'De babyuitzet' started by marijke2, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marijke2

marijke2 Actief lid

Mar 27, 2009
    466
    0
    0
    hoi ik heb een vraagje.
    ik heb ergens op internet leuke slofjes gezien maatje 22 maar van af welke leeftijd is dat? en wat voor maatjes kun je kopen voor een pas geboren baby ik beval pas in december maar wat voor maatje heb je dan? wil mschien ook slofjes kopen van woezel en pip maar daar staan geen maten bij.
    alvast bedankt.
    groetjes van marijke 2:)

2. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Is maat 22 niet het aantal cm van de voet? Is volgens mij erg groot hoor.

3. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

Aug 30, 2008
    823
    0
    0
    Belgiƫ
    Ik heb voor mijn dochtertje van die lederen Bobux slofjes. Ik heb maat XS en maat S. XS is normaal van 0 tot 3 maanden, maar in het begin waren ze nog iets te groot, en nu met 4 maanden past ze er nog in. Ze heeft botjes in maat S, maar die zijn nog aan de grote kant. Zijn wel hele fijne slofjes.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter heeft maat 20 en is bijna 2. Ik schat dat ze komende zomer maat 22 heeft dus bij 2,5 jaar, maar ze is klein en heeft kleine voetjes. Ik denk dat ze gemiddeld rond de 1,5 maat 22 hebben. Dus niets voor een pasgeboren baby.

Ik vond slofjes helemaal niet handig, alles schopte dochter uit in het begin. Vind sokjes handiger . Maten is ook verschillend het ene kind heeft grotere voeten dan het andere kind.
    Lastig nu dus om maten te noemen en vaak staat er in het begin 0-3mnd 3-6 en 6-12 mnd op.

5. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

May 9, 2008
    201
    0
    0
    de kleinste schoentjes/slofjes is maat 15 dan kunnen ze het ongeveer dragen met drie maandjes is meer voor de sier...je hebt ook slofjes maat 62cm

6. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

Jun 7, 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    hallo
    mijn zoontje heeft maat 21 en is nu 13 maanden....

7. Aude

Aude Bekend lid

Jan 8, 2009
    776
    0
    0
    Mijn dochter heeft vanaf haar 1ste jaar maat 22, maar haar voeten zijn vergeleken met andere in mijn omgeving wel groot want die zitten met hun 2e jaar op deze maat. Heel verschillend dus..

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik had in het begin slofjes mt s of zo'n 10,5 cm

Mijn dochter heeft grote voeten en die heeft nu mt 21

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Via de website van heb ik een heel handige tabel gevonden met allerlei maten.

H&M Shop Online

10. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Voor pasgeborene verkopen ze bij hema/ prenatal ook slofjes. Niet van die leren maar van stof. Meestal van prenatal passen ze bij pakjes. Bijvoorbeel die met gekleurde beestjes erop (weet niet of ze die nog hebben).
    Ik had 2 paar gekregen maar ze heeft ze nooit gedragen. Was in begin te groot en daarna was het zomer en te warm. Nu passen ze denk ik niet meer, zal nog eens passen.

Ik heb pas leren slofjes gekocht. Maat was 0-6 mnd maar ze zijn echt nog veeeel te groot. Mijn dochter heeft denk ik mini voetjes. Net als mama ;) (maat 36)

Ik vind schoentjes en slofjes helemaal leuk maar is nog even wachten met die kleine voetjes....... haha. Leuk vooruitzicht ;)

Op de site van kiddypads staat ook een maattabel, hier gebruiken ze cm. Leuke schoentjes!
    Maar kan niet wachten tot ze de eerste shoesme babyschoenen aan kan, die vind ik zo leuk!

Doei!

11. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Mijn dochter is nu 10 maanden en heeft maat 18. Ik heb voor de winter van die soksloffen gekocht. Erg handig want ze zijn warm en anti slip, vooral nu ze staat en stapt erg belangrijk.

12. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Ik had trouwens ook laarsjes van BFC gekocht voor 0 tot 6 maanden. Ze waren zoooo schattig. Uiteindelijk heeft ze ze 1 keer voor de sier aangehad en verder niet. Dat werkt totaal niet bij die kleintjes.
    Leren slofjes zijn wel erg fijn.

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met 14 maanden zijn bij m'n dochter de voetjes gemeten en toen had ze een kleine maat 21
    Dus heel gemiddeld denk ik ook dat 22 zo'n beetje 1,5 jaar is.
    Maar slofmaatjes kun je eigenlijk niets van zeggen hoor, die vallen allemaal zooo verschillend!

Share This Page