Renault Twingo

Discussion in 'De lounge' started by Esin, Feb 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esin

Esin Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ga dinsdag mijn Twingo ophalen.. :D
    Maar er zit geen stuurbekrachtiging op, de dames die ook een twingo rijden: stuurt deze zwaar?
    En hoe is verder jullie ervaring met de Twingo?

Alvast bedankt.. :p

2. Natas85

Natas85 Actief lid

Mar 23, 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Ik heb een twingo uit 1995, ook zonder stuurbekrachtiging.
    Vind het zelf niet zwaar sturen, met fileparkeren stuurt het wel iets zwaarder, maar wel te doen en anders even zorgen dat de auto iets rolt voor je stuurt!
    Mijn mannetje werkt bij Renault, dus voor mij is het super handig om zo'n autootje te hebben, hij kan er alles makkelijk aan doen.
    Het zijn fijne autootjes in ieder geval.
    Weet niet uit welk jaar die van jou is?
    Op de oudere modelletjes (net als die van mij) willen de veren wel eens breken, maar verder niks geks.
    Als je nog info wil mag je me ook altijd en pbtje sturen, kan ik het altijd aan m'n man vragen voor je.

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb er 1 gehad uit okt 93.. De eerste lichting Twingo dus..

Eh nee vond t m helemaal niet zwaar sturen..Tis ook niet zo'n groot/zwaar auto-tje..

Heb nu de nieuwste Twingo en daar zit t wel op.. Ja t stuurt idd lichter. Maar vond mijn vorige Twingo echt niet verkeerd/zwaar rijden/sturen..

Enne, veeeeeeeeeeel rijplezier met de twingo!

4. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb ook een Twingo uit 1994.
    Valt reuze mee het sturen. File parkeren is idd ff spierballen kweken, mar verder een heerlijk autootje

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wij hebben een Renault Twingo uit 2005. Zonder stuurbekrachtiging dus. Daar kan ik je dus niet mee helpen verder....
    En het is ook een automaat. Rijd wel lekker....

6. Esin

Esin Niet meer actief

Die van mij is uit 1994....

Ben blij te horen dat hij licht stuurt..
    Heb namelijk niet zoveel kracht... haha

Weet je wat ik zo leuk vind aan de twingo, je ziet niet echt dat het een oude bak is... Ze zien er heel leuk uit...

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik heb nu 2 twingo's gehad, eentje uit 1997 zonder stuurbekrachtiging, maar merkte ik niets van (stuurde licht en fijn) en nu een uit 2005 met stuurberkrachtiging. Dat verschil merk je dan wel, maar ik vind het fijne autootjes!!

8. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Met stuurbekrachtiging denk ik :D:p

Ik heb er een uit '98, ook met stuurbekrachtiging. Ook weleens in eentje gereden zonder, maar het zijn lichte autootjes, dus echt heel veel verschil merk je niet.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Met ja, dat klopt. Foutje... bedankt! :D

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik had er een uit 99 zonder stuurbekrachtiging, nooit last van gehad :)

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Misschien een suffe opmerking hoor, maar waarom heb je geen proefrit gemaakt??

12. Esin

Esin Niet meer actief

Ga ik nog doen.... haha

Maar kan daar ook een Fiat Punto kopen met stuurbekrachtiging.. uit 1998 voor dezelfde prijs....

Weet het niet meer... Dinsdag maar ff kijken en in beide een proefrit maken...

13. upc

upc Niet meer actief

Dan zou ik voor de punto gaan, die is 4 jaar jonger.

14. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Hihi, lijkt me verstandig.. Wij gingen ooit ook kijken voor ´n klein autootje (zijn van 'n ford focus stationwagon overgegaan naar uiteindelijk een Fiat Panda, jawel..) en echt, sommige auto's leken erg leuk, maar met 'n proefrit waren ze vre-se-lijk!!

Ik zou zelf idd ook voor de punto gaan, denk ik...

15. Esin

Esin Niet meer actief

Ja die punto is wel erg leuk... Ziet er van binnen ook heel netjes uit.. eeeeeen er zit stuurbekrachtiging op.. haha

Maar vind een Twingo toch ook zo schattig.. En ze lijken me goedkoper qua benzine enz...

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    wij hebben een twingo, weet niet hoe die rijd (heb geen rijbewijs) maar manlief is er tevreden mee.
    De twingo is inderdaad zuinig! Wij gebruiken de auto hooguit 1 keer in de week alleen voor boodschappen en af en toe als we buiten de stad op visite moeten.
    Maar we kunnen met een volle tank wel heel lang doen! Toen we hem eerder dagelijks gebruikte konden we met een volle tank makkelijk een maand doen.
    Echter gaan wij zelf een andere auto kopen, omdat we het zonde vinden dat deze mooie auto('04) zo weinig gebruikt word.
    We willen dus overgaan op een wat oudere peugeot 206.En dan rond de zomer een grotere gezinsauto nemen.

17. Esin

Esin Niet meer actief

Vandaag wezen kijken..

Twingo was net verkocht en die punto zat onder de krassen..
    Heb nu niks... Baal flink..

Mijn man gaat nu naar een andere twingo kijken, maar een cabrio.. Ben bang dat die dak op ten duur gaat lekken.
    Iemand ervaring mee???

18. Beate

Beate Fanatiek lid

Apr 13, 2007
    2,202
    0
    0
    Hmmm, balen.
    Bedoel je echt een soft-top? Ik heb nl een twingo helios, dus met glazen schuifdak. Die is echt heel solide, nooit problemen mee gehad. Maar soft-tops lijken mij altijd wel kwetsbaar.

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    He darn! Da's balen zeg!! Hopelijk vind je snel 'n andere leuke auto!

20. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Hoi hoi,

ik heb ook een cabriotop, nu alweer 3 jaar, geen lekkage hier hoor :).

Share This Page