oplichterij

Discussion in 'De lounge' started by augurkjes, Feb 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ben voor me moeder voor een nintendo wii aan het zoeken. Ging even zoeken voor een 2e hands. Ik zoek er dan 1 met de bon er nog bij enz enz.

Nu kwam ik op een advertentie terrecht en die vond ik zo raar!! Een wii onwijs goedkoop dus dacht al hier klopt iets niet. Oh het bonnetje enz alles zal erbij zitten. Ik dus een mail sturen met hoe en wat dat nou kon.

Krijg ik toch een rare mail terug dat ze de wii bij de mediamarkt kopen, en dat hun zaak vebrouwd word en weet ik veel wat. Oh en of ik het geld direct wou overmaken.

Nou uhhh wat denk jezelf!! ik even google en ja hoor weer een oplichter!!

Sorry moet gewoon even gallen want ik snap niet dat mensen zo hun geld willen verdienen. Ik walg echt van zulke mensen gewoon bah!!!

Sorry wou even luchten

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    walgelijke personen heb je er toch bij zeg!! Maar goed dat je ff kijkt!

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    het schijnt dat er bij ons ook iemand is aangenomen die paar jaar terug veel mensen heeft opgelicht, als je zijn naam googled dan kom je ook bij een site over oplichters. snap niet dat een werkgever niet eerst na gaat wie er aangenomen wordt.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Tegenwoordig durf je amper nog iets te kopen via t internet, vind t erg lag om op deze manier te willen verdienen aan mensen...

Goed dat je eerst hebt gekeken op google ;)

5. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Wel ff aangeven bij de site waar die advertentie stond he!

6. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Oplichters kunnen ook jou goede naam misbruiken;)

7. augurkjes

heb bij marktplaats gelijk een melding gemaakt.

Sommige mensen pfff

8. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh hier ben ik ook bijna ingetuimd!!! was zeker een wii voor 110 euro?? en die mensen zaten in een verbouwing en waren bezig met een nieuwe zaak op te zetten???
    ze vroegen mij op een gegeven moment om het bedrag met speod over te maken zodat ik de wii de volgende dag in huis zou hebben... toen dacht ik er klopt hier iets niet!! heb gegoogled op de naam en ja hoor vette oplichters met al veel gedupeerden!! ik heb hem toen maar gewoon bij de mediamarkt gekocht...

9. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ja dat klopt, maar hij is te vinden met zijn eigen naam en heeft ook andere namen gebruikt en ook zijn adres en alles is bekend.

10. augurkjes

KLopt inderdaad. Ik vond het al heeel raar een wii voor zo weinig geld. Dus ik denk ik mail met allerlei vragen hoe het zit enz. En krijg dan zo rare mail terug van geld met spoed overmaken. Bezig inderdaad met verbouwing en toen dacht ik al dat mensen hierin trappen is niet al te slim. Staat letterlijk wij verzoeken u het geld met sped over te maken!! nou uhhh dat bepaal ik zelf nog wel. Had al het gevoel van hier klopt iets niet.

Maar de advertentie is alweer verwijderd.

En dat mensen gewoon je naam misbruiken van je zaak enz is al helemaal schandalig!!

11. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Daarom ga ik altijd alles ophalen wat ik op marktplaats koop !!
    Ik vertrouw het allemaal niet marktplaats !
    Wel jammer want er zitten ook eerlijke mensen op marktplaats maar goed die oplichters maken het slecht !

12. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hoe doe je dat dan met dat googlen? hoe kom je er dan achter of iemand een oplichter is.

13. augurkjes

Yinte ik had een mailg estuurd met vragen en kreeg mail terug met zijn naam en rekeningnummer. Als ik alleen zijn naam op google intoetste kwam ik de sites al tegen van oplichters enz..

Ik laat alleen kleine dingen versturen maar grote dingen haal ik ook altijd op. En wil altijd bonnetje zien met grote dingen.

Share This Page