Wie heeft tips?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lemi, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai.

Mn vriend en ik willen een kindje, maar zitten met een aantal dingen.

Hij kan bij zijn werk niet minder gaan werken en blijft dus aan 5 dagen per week vast zitten. Om het financieel een beetje te trekken zou ik minimaal 2 dagen moeten blijven werken. Nu is het probleem dat ik maar voor 1 dag per week oppas heb (mn moeder). Dan blijf ik dus met 1 dag zitten. Ik zou dan voor 1 dag een andere oplossing moeten vinden. Ik dacht aan een gastouder of zoiets degelijks, maar het is niet de bedoeling dat ik dan 1 dag extra werk om dat te kunnen betalen. Dan kan ik net zo goed zelf bij t kleintje blijven. Beetje te volgen? Dus ik was benieuwd hoe anderen dat doen en of er ook oplossingen zijn die niet net zo duur zijn als een dag werken.

Alvast bedankt, liefs Lot

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Je krijgt gewoon kinderopvangtoeslag.
    Mijn dochter gaat ook 1 dag naar de creche en ik betaal per maand 80 euro. Maar dat is verschillend per gezin.

Je kan het ook uitrekenen op http://www.toeslagen.nl/reken/kinderopvangtoeslag/

je moet dan wel ff weten hoe duur kdv per uur kost maar ongeveer 5,50 of zo.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voordat een dag KDV jou net zoveel kost als een dag werken, moet je wel vrij veel verdienen hoor... Met een lager salaris krijg je vrij veel terug van de belastingdienst. Kun je, zoals hierboven staat, gewoon uitrekenen, dan weet je alvast waar je op kunt rekenen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.247
    113
    Ik werk dan wel 3 dagen, maar het kdv kost ons per maand 'maar' 120 euro. De rest krijgen wij namelijk terug en wij verdienen echt niet heel slecht. En je snapt natuurlijk wel dat ik dus niet alleen voor de kdv aan het werk ben.

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dat werken altijd nog meer geld in het laatje brengt dan niet werken is duidelijk. Maar je werkt daarnaast toch ook niet alleen om het geld?

Ik werk nu 40 uur en ga straks drie dagen in de week werken. Niet alleen om het geld maar ook voor mijn eigen ontwikkeling.

Daarnaast is een paar dagen naar de opvang volgens mij helemaal niet zo slecht.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    misschien kan je kijken dat het kindje 1 dag bij jouw moeder is en 1 dag met papa samen is...dus dat hij thuis is en jij op die dag werkt.

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

@kweenie: Ik werk niet alleen voor het geld nee, maar ik wilde alleen niet een dag extra gaan werken als ik er niks extras mee verdien. Want dat extra geld hebben wij echt nodig. Vandaar.

@Sarah84: Zoals ik in mn berichtje al zei, mn vriend kan helaas niet minder gaan werken. Dat was eerst namelijk wel wat ik wilde. Dat zou fijn zijn!

Ik denk in ieder geval dak nu wel een beetje een idee heb wat t kost en dat voelt al een stuk beter.

Bedankt

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn guppie gaat straks 2 dagen naar het kdv, het gaat ons 60 euro per maand kosten.

Deel Deze Pagina