Krentenbaard

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    mijn zoontje (2,5) heeft krentenbaard :( gelukkig niet in z'n gezicht. Begon met een raar plekje onder z'n bil (al eerder een topic over geopend). We hebben ab zalf gekregen en dat begint nu de derde dag wel echt te helpen. Nu heeft hij alleen nog twee andere plekjes erbij gekregen (kleintje op onderbeen en een wat grotere op z'n arm). De dokter zei voor het geval dat hij meer zou krijgen, hij vast een antibiotica kuurtje had voorgeschreven. Hebben jullie dit ook met antibiotica moeten behandelen in geval van uitbreiding? Ik smeer liever gewoon de zalf namelijk in de hoop dat ik het daarmee onder controle houd...! Ze geven hier vrij snel antibiotica kuurtjes.

2. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Dochter kreeg het vorig jaar na de kindervakantieweek net als zo'n beetje de halve school.
    Ik herkende het meteen, dus al de volgende dag de zalf. Maar de plek werd toch nog groter en ze kreeg. Og meerdere nieuwe.

Huisarts wilde in eerste instantie het blijven aankijken, nog geen antibiotica. Onze huisarts is daar gelukkig. Iet snel mee. Maar ik wilde wel aan de antibiotica aangezien ik een van die nieuwe plekjes steeds groter zag worden. Ze had echt hele grote plekken, een was de hele achterkant van haar been.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaf ha als tip om echt 10-12x per dag alles in te smeren, omdat het met bv kleding er af wordt gewreven. Dat werkte uitstekend, toen de plekjes kleiner en rustiger werden kon ik minder vaak gaan smeren.

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh echt? Want hier staat dat het 2-3 keer per dag gesmeerd mag worden dus durf het ook niet echt vaker aangezien het ab zalf is.. z'n eerste plek is nu aan het indrogen. Nieuwere plekje op z'n been is klein en wordt ook niet echt groter nog dus hoop dat die onder controle blijft. Plekje op z'n arm is wel iets groter en die ziet er ook krachtig uit zegmaar! Mag je get eigenlijk bedekken met gaasjes ofzo? Gaat vast plakken.. :-/

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    IMG_2416.JPG Mijn dochter had echt een flink lelijke plek op haar bil, moest 3 x per dag smeren en het ziet er nu na 9 dagen netjes uit. Ik mag 14 dagen smeren en blijf dit ook echt doen. De kleine(re) plekjes waten al sneller weg.
    De plek werd de eerste twee dagen wel groter en daarna werd het minder.
    Ze heeft wel gezegd dat als het na twee weken niet weg is, ze een ab kuurtje krijgt.

Links was op het 'lelijkste' moment, rechts is nu.

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    IMG_4872.JPG IMG_4873.JPG IMG_4876.JPG Ok! Ja zo zag de grootste eerste plek er hier ook uit. Nu is ie aan het indrogen en ziet het er lelijker uit maar je ziet dat het aan het veranderen is. Ik kijk het maar even aan en hoop dat het niet erger gaat worden en hij aan een ab kuur moet.. voor nu is het nog onder controle. Drie plekken waarvan 1 aan het indrogen is, 1 (nog) klein, en een 'nieuwe'..

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nee hier geen ab gehad en hij had toentertijd echt wel wat plekjes in zn gezicht ook. Je kunt het beste zn speelgoed ontsmetten en beddengoed vaak wassen. Wij deden zn autootjes en lego in een emmer sop en maakten zn andere grotere speelgoed schoon met een doekje. Uiteindelijk ging het toen zo gewoon over. Zou ook niet zo snel voor ab kiezen. Overigens kun je het zelf ook krijgen dus extra hygiene is gewenst.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier dus het advies vaker te smeren zodat orale AB niet nodig zou zijn, lokaal behandelen met een zalfje heeft veel minder bijwerkingen.

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    Ze krijgt 2x per dag schoon ondergoed aan ook een schoon hemd, eigen handdoek éénmaal gebruiken, elke ochtend goed wassen met zeep.
    Na je twaalfde jaar is er een kleine kleine kans dat je het zelf krijgt.

Op school is het geen probleem, heb wel gevraagd/medegedeeld dat ze haar legging aan moet houden bij de gym en dansen ivm dat ze er zelf aanzit en evt alsnog andere besmet.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Bedankt voor de tips! Het is hier erg warm dus hij loopt veel in z'n blootje :-/ doe wel steeds schoon laken op de bank, idd schone handdoek en wanneer ik de zalf er op doe (3 x per dag maar misschien vaker doen?) mag hij even op de iPad, dan ligt hij op z'n buik en kan z'n kontje en been even goed drogen met de zalf. Nu dat plekje op z'n arm is iets lastiger want raakt meer aan etc

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    Oh en de dokter gaf als tip, zachtjes over de lelijke plek na het douchen te wrijven, zodat het een beetje opengaat/velletjes loslaten en dat de AB beter intrekt.

Meis28 vindt dit leuk.
  12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook afgelopen tijd meerdere keren krentenbaard gehad.
    Jongens allebei meerdere keren zalf gesmeerd, en dat was gelukkig voor hun voldoende. Inderdaad eerst even het velletje een beetje open halen.
    Zelf een paar weken terug ook krentenbaard gehad, en dat ging niet met zalf over..hiervoor dus wel antibiotica oraal gehad.

Deel Deze Pagina