22 weken zwanger & 22 weken verkouden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Marijke1985, 27 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik ben al vanaf het begin van mijn zwangerschap verkouden en gebruik nog wel eens otrivin, want als ik s'nachts niet kan ademen door me neus wordt ik gewoon GEK. Nou staat er op de gebruiksaanwijzing dat je het maar 1 week mag gebruiken tijdens je zwangerschap, 3 keer per dag. Ik gebruik het alleen voor dat ik ga slapen

    Kan het kwaad het dan toch langer als een week te gebruiken, of weten jullie mischien een ander middel??

    Groetjes Marijke
     
  2. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Zulke dingen zou ik aan een deskundige vragen hoor. Je huisarts bijvoorbeeld. En als het in de bijsluiter staat, dan zou ik me eraan houden.

    Sterkte, hoop dat je snel bent uitgesnotterd, lijkt me knap vervekend.
     
  3. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Wat ik begrepen heb, maar pin me er niet op vast, is dat als je deze middelen vaak en lang gebruikt het juist het tegenovergestelde effect kan hebben.
    Net als met slaapmiddelen.

    Brandt eens wat eucaliptus, dat werkt vaak beter als dat soort middeltjes.
     
  4. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ja het ene moment is het erger dan het andere ik gebruik nu me 3e flesje (en ook niet vlak achter mekaar hoor) de ene keer zit ik gewoon veel vaster dan de andere keer... :(
     
  5. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Owh ik vergeet de beste tip trouwens.
    Heel simpel: snij een ui doormidden of ik partjes en leg het naast je bed.
    Werkt echt als een trein.
     
  6. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ja dat klopt wat annemarie zegt!! Soms leg ik hem in een bodempje water zodat hij gedurende de nacht niet uitdroogt!!

    Karin
     
  7. Niet meer actief

    idd een ui helpt erg goed alleen je hele kamer stinkt vind ik.

    Ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook zo erg echt 40 weken verkouden geweest
     
  8. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik kan alleen wel heel slecht tegen ui, op een halve kilometer afstand ga ik nog hulen :cry: , maar bedankt voor de tip, ik ga het meteen proberen!
     
  9. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik zou idd niet langer die neusspray gebruiken, je vernielt je neusslijmvliezen ermee. En je klachten kunnen nog erger worden.
     
  10. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Ja, wat Nelleke zegt is helemaal waar!! En voordat dat weer genezen is, ben je ook een eeuwigheid verder. En als ik me niet vergis zijn die neusspray's ook verslavend.

    Succes.
     
  11. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik ben ook verkoude... en ik weet hoe je je voelt, als je niet spuit... slaap je ook niet..!!
    en daarbij komt bij Mij dat ik ook nog de hele nacht loop te blaffen... heb last van een rochelende keel... maar ik mag niks gebruiken (medisch) van de dokter,... en moet het uitzieken... maar het lijkt wel of er een motor in mn luchtwegen zit...

    heeft iemand misschien zo'n keuken tip voor mij? voor vastzitten slijm ( ik denk dat dat het is) :D
     
  12. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Stomen met gewoon heet water wil nog wel eens verlichting geven.
     
  13. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja ik heb zo'n apparaat hier .... maar helpt nog niet echt ... :oops: maar ik heb bronchitis, dus moet echt aan de medicijnen denk ik ;)
     
  14. angie

    angie Actief lid

    30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    Ik heb ook een tip en die werkte heel goed.Bij de drogist kun je van Daro fysiologische zoutoplossing kopen in van die pipetjes die je aan de bovenkant open moet draaien. Je ga onderste boven staan en spuit wat van die zoutoplossing in je neus en je blijf even zo staan anders loopt het er zo weer uit.Waarom nou op zijn ondersteboven staan? als je lig komt het in je keel en het is de bedoeling dat het in je holtes komt en deze zoutoplossing kun je zo vaak gebruiken als je wil en bij neusspray niet.als je het regelmatig doe zul je merken dat het volle gevoel minder wordt.En de DA drogist zei tegen mij dat je als je zwanger bent geen neusspray en stoombadje mag gebruiken. alleen een stoombadje met kamille.succes
     
  15. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Dan is de tip van wat water heel erg goed.
    Dit is echt zo'n grootmoeders tip die echt werkt als een tierelier.
     
  16. angie

    angie Actief lid

    30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    marijke hoe is het met de verkoudheid? heb je nog die zoutoplossing geprobeerd? groetjes angie
     
  17. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    zelf een zoutoplossing maken voldoet ook
    1 beker gekookt water met een theelepeltje zout er in
    werkt prima , een oud neusspray flesje goed reinigen zoutoplossing erin en hoppa klaar is je antiverstopmiddeltje ;)

    en mag je lang gebruiken ;) succes
     
  18. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ik heb wel vaker zoutoplossing geprobeert om van de otrivin af te kunnen blijven, maar dit werkt helemaal niks... :( Ik heb de tip van de ui geprobeert, en ik denk dat er nu eindelijk een eind aan me verkoudheid komt :D Deze ga ik wel vaker gebruiken ( me vriend vind het alleen een beetje stinken :) maar dat maakt niet uit

    -xxx- Marijke
     
  19. Wentje

    Wentje Actief lid

    29 jan 2006
    113
    0
    0
    En een kinderneusspray dan? Die mag je toch wel gebruiken???
     
  20. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Die zijn geloof ik ook op basis van een zoutoplossing gemaakt, weet niet zeker ik kan het natuurlijk altijd ff vragen

    xxx Marijke
     

Deel Deze Pagina