Rennies vs Antagel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door s1986, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

De rennies doen hun werk niet meer zo goed. Zeker snachts heb ik er heeel wat nodig je krijgt er een super droge mond van ook nog eens! Heb mn schoonmoeder nu antagel laten mag je 4 keer per dag nemen.
    Gebruiken jullie het meer als 4 keer per dag? Of wel 4 keer en indien nodig een rennie?

2. Tese

Tese Niet meer actief

4 keer per dag en indien nodig een rennie. Dat mag ok gewoon, hebik bij de apotheek gevraagd

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb omeprazol gekregen van de gyn.
    ik werd ook meerdere keren per nacht wakker van het zuur.
    als ik rennies had gehad smorgens een vreselijke smaak in de mond enz.
    nu werkt het ook op de nieren en aangezien ik nierstuwing heb is dit toch niet zon goed idee. dus hier omeprazol een uitkomst.

gaviscon wil ook wel goed helpen.

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik slikte omeprazol voor de zwangerschap omdat ik een ontstoken slokdram/maagwand heb. Maar mocht dit niet meer slikken sinds ik zwanger was, van de internist mocht het wel weer vanaf maand 3 maar ik houd het liever bij de antagel/rennies of een glaasje melk, dat helpt ook goed! Niet in 1x op lurken, maar af en toe in je bed een slokje nemen als je gaat slapen.

5. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik heb ook antagel gebruikt, maar zover ik weet(staat ook in de bijsluiter) mag je dit in principe elke 2 uur hebben, ik nam dat op het laatst dus ook elke 2 uur s'nachts en soms tegen de avond ook al wat.
    heb nu omeprazol gekregen van de gyneacoloog en dat helpt mij beter

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik neem Antagel, denk 2 tot 3 keer, krijg alleen last na 16:00 uur. Rennies heb ik in mijn tas voor onderweg.

Verder lauwe/warme melk, helpt echt heeeel goed! 2 x ;)boeren en je bent er weer van af.

Charlie

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Blijkbaar wordt omeprazol dus toch vaak geslikt tijdens de zwangerschap, dat wist ik niet! Ik durfde het nog niet echt..

Misschien moet ik het dan toch maar weer gaan doen aangezien ik echt een hiatus hernia heb en mijn hele maagwand ontstoken is en nu alleen maar meer ontstoken raakt door al dat maagzuur...

Hoe zit het met omeprazol en borstvoeding?

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ chica,
    de eerste 3 maanden word het inderdaad afgeraden maar daarna mag het gewoon hoor.

wat bv betreft weet ik niet.
    maar als je hier op de site even aan de lactatiedeskundige vraagt zal zij er vast en zeker antwoord op kunnen geven

9. s1986

s1986 Niet meer actief

Gister had ik mn ma aan de lijn heeft bijna een mini apotheek thuis:) Anagel had ze nie maa wel die omeprazol. Ze heeft het voorgelezen dat het alleen in overleg mocht met de ats tijdens de zwangerschap. Ook tijdens borstvoding overlegge want er komen kleine beetjes in de melk terecht!!
    Maandag ga ik weer naar de gyn. helpt antagel en rennies nog niet genoeg vraag ik dat andere maar.

10. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Ik ben juist vanmorgen bij de apotheek geweest.
    Daar adviseerden ze geen Rennies. Rennie zet wat af (of zoiets) wat vaak weer een opgezet gevoel geeft.
    Zij raadden Maalox aan. Deze mag je 4 keer per dag innemen ook in combinatie met je zwangerschap. Heb geen idee hoe het werkt. Heb het nog niet geprobeerd.
    Zegt jullie Maalox iets?

Groetjes

11. s1986

s1986 Niet meer actief

Nooit van gehoord!!

12. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    zegt mij ook niks... in ieder geval dacht ik dat rennie's juist reclame maken met dat het helpt tegen een opgeblazen gevoel. Ik nam het namelijk ook vaak na een zware maaltijd die me niet zo lekker zat (al voor de zwangerschap)

13. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    ow, he... dat is jammer!

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

heb bij mijn vorige zwangerschap ook maalox gebruikt.
    vies!! en het hielp hier niet echt.

15. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Ow, ik was juist gaan zoeken op het forum; daar las ik alleen positieve reacties op maalox... nou we zullen zien! ga het ook alleen gebruiken als ik vanavond er weer last van krijg.

16. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Maalox ken ik ook niet. Hier aan de antagel, ik probeer het alleen te nemen als ik ga slapen, heel af en toe ook 's middags. Volgens de gyn was het nog wat onschuldiger dan Rennies, dus ik hoop het hierop vol te houden. Wat ik begreep van de arts is dat Antagel niet wordt opgenomen in het bloed (in tegenstelling tot Rennies). Als het echt heel erg is neem ik ook wel eens een rennie.

Sterkte met je maagzuur!

17. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Maalox is hetzelfde als Antagel, heeft dezelfde bestanddelen. Maalox is alleen een merknaam en Antagel heeft echt zo'n apothekerslabel.

c

18. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hallo!

Ik heb altijd rennies in mijn tas voor onderweg ofzo, dat is namelijk handiger en veiliger dat een complete glazen fles meesleuren... Maar dat is dus voor noodgevallen!

Verder ben ik in mijn eerste zwangerschap en nu weer toch het meest fan van gaviscon drank pepermunt! Het is niet echt heeeeel lekker, maar werkt bij mij wel heel goed! Antagel is ook wel te doen alleen dat moet na opening in de koelkast bewaard worden en dat is niet handig voor 's nachts! Ik heb dus steevast een fles gaviscon naar mijn bed staan! Het is mijn grootste vriend op dit moment...;)

19. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik slikte voor de zwangerschap ook al 20 mg omeprazol per dag maar moest daar in het begin van mijn zwangerschap mee stoppen toen overgestapt naar antagel en rennies maar die antagel die lekt zo etc. Dit hielp nu echt niet meer en moest vet vaak overgeven van het maagzuur... toen hoorde ik van mijn huisarts dat ik weer omeprazol mocht gaan slikken schijnt alleen de eerste paar maanden van je zwangerschap niet te mogen :) wat een opluchting ik kan weer normaal eten, slapen en functioneren :D

20. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Ik heb volgens mij het middel gevonden tegen brandend maagzuur. Ik heb bij de vorige 2 heel veel last gehad van maagzuur en niets hielp. Ook nu kreeg ik weer last en kreeg ik van mijn moeder Losecosan om te proberen (mag je gewoon hebben als je zwanger bent). Je neemt er 1 per 24 uur, het duurt ook ongv. 24 uur voor het gaat werken. Ik kan zelf met 1 pilletje per 48 uur af en heb nergens meer last van, echt helemaal super, zeker met de feestdagen!
    Het is wel duur, meer dan 13,- per 14 pilletjes maar ik heb het er wel voor over want ik heb sindsdien geen last meer!:)

Deel Deze Pagina