rennies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonne bloem, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik heb dagelijks last van maagzuur aanvallen
    helemaal savonds...

rennie mag je gewoon nemen maar toch zit t me nooit zo lekker en probeer ik t zoveel mogelijk te reduceren, dus probeer het dan op 1 rennie per dag te houden voor ik ga slapen
    nu mijn vraag, hoeveel rennies kan en mag je eigenlijk nemen ...

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewoon de normale hoeveelheid die op de bijsluiter staat. Toen ik zwanger was van de tweede en aan mn Frauenartzt (woon in Duitlsand) aangaf dat ik veel last had van maagzuur... zie ze dat ik gewoon een pak Rennies moest kopen :D
    Mocht dat niet helpen dan is er altijd nog de mogelijkheid dat je een vloeibaar goedje krijgt voorgeschreven van je HA>

Maar bij mij zijn er hele familiepakken Rennies doorheen gegaan hoor ;)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je al een extra hoofdkussen, zodat je hoofd/slokdarm hoger liggen als je maag? Dat werkte bij mij ook erg goed.

4. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Je mag er 16 op een dag. Staat overigens ook vermeld op het doosje en in de bijsluiter. Ik neem er na elke maaltijd 2. Doe ik dat niet heb ik idd ook last van zuur en de laatste tijd mag ik ook nog een keer genieten van mijn eerder verteerde voedsel.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Je mag er 20 hebben hoor. Ik heb hier doosjes op in de zwangerschap haha. Is gewoon aardappel zetmeel zit niks schadelijks in kijk maar eens bij de ingrediënten xxxxx

6. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb altijd Rennies bij en pak het wanneer het nodig is. Er zit niks schadelijks in dus je kan er gewoon meerdere op een dag pakken.

7. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    oke
    nee niet een kussen hoger maar ik heb t ook wel s als ik zit
    soms helpt een glas melk ook wel dus probeer ik dat eerst altijd

maar goed kan ze dus met een gerust hart nemen hahaa

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou voor specialere rennies gaan - de Rennie DUO. De gewone helpen mij amper. Ik heb ontzettend veel last van mijn maag weer, ook veel eerder dan de eerste zwschap, bah.

Het helpt ook om 's avonds heel licht te eten en niet te laat op de avond.

9. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    nouja zoals ik zei de gewone helpen we wel en soms een glas melk kom ik overdag ook wel door
    dus ga geen speciale rennies halen als t niet nodig is hoor

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Moet je zelf weten ;) De duo tabletten werken bij mij een stuk langer, daar heb ik er minder van nodig. Het is niet schadelijk ofzo. Maar je wil natuurlijk geen risico nemen, ik probeer ook met zo min mogelijk rond te komen, maar als ik er misselijk van wordt of weer een halve nacht wakker lig van het zuur...

succes ermee! :)

11. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had gisteravond voor het eerst tijdens mijn zwangerschap last van zo'n zuuraanval, waardoor ik erg misselijk werd. Heb toen op aanraden van vriendjelief ook een Rennie Duo genomen en het hielp direct! Ook overigens mijn kussen hoger/schuiner gelegd. Van die Rennie Duo mag je er volgens mij maar 2 op een dag.

12. danip

danip Niet meer actief

Ik heb er ook heel veel last van. Heb sowieso een zwakke maag. Maar Rennies hebben ook nadelen, vooral op lange termijn. Daarom moet je niet heel lang Rennie's gebruiken in grote hoeveelheden.

Maar in hazelnoten zit een zelfde stofje als in Rennie's, en het bind het zuur. Een handje noten wil dus ook wel goed helpen (dat neem ik, en het helpt me heel erg.) en dan niet op de melk manier, 3 minuten wat minder last en dan weer volop, maar gerust een uur van het gedoe af. Je kunt altijd proberen of het bij jou ook werkt. Is nog gezond ook!

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ben erg blij met dit topic ;) want ik maakte me er zelf ook al wat zorgen over, ik gebruik er meestal niet meer dan 4 per dag ! Gelukkig niks om zorgen over te maken dus.

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Uit de bijsluiter van rennie duo:

Voor zwangerschap geldt gewoon gebruik volgens deze bijsluiter, geen bijzonderheden. Ik slik er liever ook maar 1 per dag (of geen), maar het zijn er wel eens meer dan 3. Letten op eten helpt wel iets, maar toch is het niet altijd voorspelbaar. Ik vermijd vooral vet eten en te kort op de nacht eten.

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik heb altijd gehoord dat het amandelen waren die je kon gebruiken - en niet perse dat het hetzelfde stofje is (zou het niet weten hoor :D), maar dat die zuur ook kunnen binden. Hazelnoten krijg ik juist last van, zo zie je hoe persoonlijk het is wat helpt... noten zijn wel heerlijk, dus een excuus om er wat extra van de knabbelen is fijn :D

Melk helpt bij mij ook niet, maar vla wel iets. En daar werd het met de vorige zwschap juist erger van, hoe bizar :(

16. danip

danip Niet meer actief

ja raar is dat he! Bij mij helpt al het andere eigenlijk niet, maar hazelnoten wel. En rennies helpen bij mijn vader absoluut niet, die maken het alleen maar erger, maar dat vloeibare gaviscon wel. En bij mij helpt dat juist niet. Raar! Maar goed, ik snaai nu gewoon zo nu en dan wat nootjes, vind ik niet erg :D

17. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ik gebruik het liefst geen enkel medicijn, heb wel af en toe last van maagzuur, maarniet zodanig dat ik aan de rennies ga.
    Vind het toch altijd een beetje eng of het wel echt niet schadelijk is bij wekenlang dagelijks gebruik.

Bij mij helpen de volgende dingen wel:

Vroeg avondeten en dan ‘s avonds niet te veel meer eten (uur voor je gaat slapen sowieso niks meer).
    ‘S avonds wat vanillevla nemen.
    ’S avonds geen vruchtensappen/koffie meer drinken.
    Kussen onder matras leggen zodat je wat hoge ligt met je hoofd.

Ik krijg het vooral snachts en als het gebeurt ga ik rechtop zitten, een paar keer diep ademhalen via de buik en dan wat water drinken.
    Eventueel een kauwgumpje en zo zakt het bij mij weer.

18. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Je mag er idd 16 per dag. Ik doe ook max 3 per dag, omdat ik toch wat huiverig ben net als jij. Toen ik verkouden was en erg moest hoesten was dat maagzuur echt erg, maar ja. Volhouden maar! Succes meid. Ik zag wel laatst dat je ook suikervrije hebt, wellicht had ik die beter al die maanden kunnen nemen, beter voor m'n gebit ;)

19. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Ik zei laatst tegen m'n man: zullen we der Rennie noemen ;) als eerbetoon aan m'n zwangerschap!? Hahahaha

20. danip

danip Niet meer actief

hahaha! :D

Deel Deze Pagina