Wie heeft er ook spataderen? Heb je wel of geen kous? Ik had eerst 3 panty's, maar dat was niks, nu heb ik steunkousen gekregen, maar ik wordt gek van de jeuk! Eigenlijk (ik heb nog niet betaald) wil ik er helemaal vanaf zien. Ik hoef nog maar 14 weken. (al met al ben ik er al vanaf half dec mee bezig) Wat moet ik doen?
Hier heb ik ook heel erg last van spataderen en ook echt heel pijnlijk. Kreeg mijn vorige zwangerschap al een steunpanty, maar bijna nooit gedragen omdat hij zo afzakte en het me irriteerde. Deze zwangerschap weer een nieuwe aangemeten en ook wat langer, maar weer hetzelfde probleem, waardoor hij op een kluwen spataderen in mijn lies drukt en ik daar ook heel erg pijn aan krijg, dus dat ding gaat meestal na een halve dag weer uit. Weet wel dat het aan de eind van de zwangerschap nog erger gaat worden die spataderen, omdat er steeds meer druk op komt te staan, dus is er een kans dat je er meer last van gaat krijgen. Ik moet dan nog ruim 17 weken, maar ik hou mijn panty toch gewoon bij de hand, want het verlicht wel en al draag ik hem dan maar een halve dag na mijn idee scheelt het toch wat. Verder kan ik je niet helpen hoe je er vanaf kan komen, misschien contact opnemen met degene die de kousen geleverd heeft?
Hoi Oxbow bedankt voor je antwoord. Ik blijf toch maar een beetje eigenwijs, ik draag namelijk nu vaak een jegging en die zit best strak. Zoals nu heb ik hem uit, en heb ik een pyamabroek aan, en nu voel ik de aders wel meer. Maar omdat het mooie weer er ook aan komt, lijkt me het geen pretje om die dingen te blijven dragen. Ze irriteren mij al na 3 uur! Ik hoop dat die vrouw van de kousen me morgen belt, mag ze ze ophalen, en hoef ik ook geen 150.oo euro te betalen...
Ik draag nu zef uit voorzorg positie steunpanty's van stessonline, die zitten wel lekker en ik heb nog geen last van irritaties gehad. Ik hoop dat de aderen niet erger worden want het lijkt me heel vervelend echte aangemeten steunkousen te dragen in de zomer.
Ik heb een spatader in mijn been (die had ik al voor ik zwanger werd) en ben nu 38+2 dagen. Sinds gisteren is deze spatader heel pijnlijk geworden, echt een stekende pijn bij het opstaan en lopen.. Ik heb dus geen steunkousen gedragen, misschien had ik dat wel moeten doen.. Zal morgen om advies vragen bij mijn huisarts waar ik op controle ga.
Ik heb al een aantal jaren last van pijnlijke spataderen en slecht functionerende aderen. Meerdere operaties gehad. Ik draag dan ook al jaren steunkousen. Erg vervelend, ben nog jong (22) en voel me er niet fijn bij. Het helpt me ook niet echt, maar doe alles ter preventie. Ik wil niet dat het erger word dan nu. Daarom draag ik nu tijdens mijn zwangerschap ook steunkousen, tot aan mijn lies (geen panty, 2 losse kousen). Het is erg onprettig, het jeukt, knelt in de knieholtes op een gegeven moment en het aan en uit trekken word steeds lastiger nu mijn buik begint te groeien.. Mijn advies; draag de kousen als hier een medisch advies voor is. Het is lastig en onprettig, maar voorkomt ook vele andere klachten! Wanneer je geen last hebt van spataderen is dragen van bijv. een steunpanty altijd goed voor de bloedsomloop en preventie op spataderen.
Als er niet direct medische noodzaak is zou je ook travelsocks kunnen kopen bij een sportzaak. Deze ondersteunen bloed en vocht in je onderbeen, maar slechts in lichte mate. Het zijn een soort zwarte kniekousen en ze zitten net vervelend vind ik.